Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Warhammer > Archiwum sesji z działu Warhammer
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-08-2020, 14:44   #601
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
Ja właśnie magii młotka 2ed nie w ząb nie łapię.
- Możesz zerknąć na ucznia czarodzieja albo guślarza w podstawce by zerknąć jakie te profesje mają zestaw umsów. Co jest potrzebne do rzucania czarów masz streszczenie w prawej kolumnie na s.147.



Cytat:
Dlatego potrzebuję łopatologicznie. Czy do rzucania czarów, jeżeli wezmę dla Jaruhy 2 poziomy magii, magię prostą - gusła, magia prosta (tajemna), to będzie mogła rzucać:
- wszystkie czary magii prostej - gusła
- wszystkie czary magii prostej - tajemna
- Magia prosta - tajemna i gusła to Zdolności. Więc można je wziąć dla maga* jak każdą inną Zdolność. Jeśli będzie ktoś miał te Zdolności to będzie mógł korzystać z czarów jakie podpadają pod te dziedziny. Jak 1 kostka mocy to do 10 pm jak 2 kostki mocy no to do 20 pm.

*mag - w tym wypadku chodzi mi o kogoś kto ma kostki mocy bez względu na to czy to czarodziej, kapłan czy jeszcze ktoś inny.

- Natomiast jest różnica fabularna dość mocna. Te wszystkie języki tajemne, nauki, magia tajemna to raczej wskazuje, że ktoś bywał w Kolegium Magii w Altdorfie lub chociaż pobierał nauki u kogoś takiego. Generalnie te wszystkie skille które są w profesji ucznia czarodzieja i potem dalszych krokach kariery maga. A guślarska profesja to raczej samouki lub uczniowie samouków wówczas no dobrze by było fabularnie wymyślić skąd taki ktoś nagle nauczyłby się tej uniwersyteckiej wiedzy magicznej.



Cytat:
Umiejętność : język tajemny - potrzebna jest do rzucania jakich czarów?
- Właściwie to nie. Uczeń czarodzieja ma tego umsa ale guślarz już nie. A obaj mogą czarować. Język tajemny masz opisany w podstawce na s.94. Jest potrzebny do czytana magicznych zaklęć i pergaminów. Bez niego nie da się ich odczywać. No i są wymienione 3 podstawowe j.t.


Cytat:
Aby rzucać czary z danej tradycji, trzeba wykupić jeszcze magia tajemna - tradycja, tak?
- Właściwie to niby nie. Można wykupić czar z innej tradycji niż własna jako osobną Zdolność. No ale podstawa to jednak jest własna domena. Każda Magia Tajemna to osobna Zdolność. Czyli może być MT Bestii, MT Śmierci, MT Ognia itd. I do tego jako kolejna jest jeszcze Guślarstwo czy MT Czarnoksięska. Więc musisz coś wybrać dla Jaruchy w czym ma się specjalizować.



Cytat:
Czy przy rzuceniu czaru jest jakiś rzut na jego sukces (oprócz tego, czy czarodziej osiągnął odpowiedni poziom mocy)?
- Przy opisie czaru jest poziom mocy (pm) jaki powinien osiągnąć mag by czar się udał.

- Mag ma do dyspozycji tyle kostek ile ma kostek mocy. Ale może użyć tyle ile uzna za stosowne. Więc jeśli ma np. 2 km a czar wymaga powiedzmy 8 pm no to może użyć 1 lub 2 km.

- Do powyższego punktu wyjątkiem jest używanie mocy czarnoksiestwa. Wówczas mag może użyć o 1 kostkę więcej niż mu przysługuje i zignorować najsłabszą kostkę. Ale ta dodatkowa kostka liczy się do pechowego kombo przy sprawdzaniu przekleństwa Tzeencha czyli przykrych skutków ubocznych.

- Trochę podobnie jest jeśli ktoś czaruje gusła bez Zdolności j.tajemny. Wówczas też rzuca dodatkową kostką ale w tym wypadku to kostka tylko do sprawdzania przekleństwa Tzeencha bez wływu na sprawdzanie mocy czaru.

- Sam wynik pm można ciut zmodyfikować jeśli ma się komponenty do danego czaru. Zwykle o 1-3 pkt. Czyli jeśli ten przykładowy czar jest za 8 pm to jeśli mag ma składnik do niego no to np. będzie wymagał uzyskania wyniku 7 a nie 8.

- Można też wspomóc się większą koncentracją przed rzuceniem czaru. Do tego służy ums Splatanie Magii. Wymaga dodatkowej akcji (czyli w tej sesji 1 turę). Testuje się SW maga. Jeśli test jest udany to może obniżyć wynik na kostkach o swoje km. Czyli działa podobnie jak składnik czaru. Więc jeśli np. mag ma 2 km i zda ten test splatania no to może ten przykładowy czar obniżyć z 8 pm do 6 pm. Jak jeszcze ma odpowiedni składnik to do 5 pm.



Cytat:
Czar incognito (królestwo magii, strona 139) rzucony w trakcie walki spowoduje, że przeciwnicy przestaną atakować czarodzieja?
- W opisie jest, że przeciwnicy nadal dostrzegają maga ale nie zwracają na niego uwagi. W walce zapewne dlatgo, że mają co innego do roboty. W opisie jest, że "cała magia" znika jeśli mag celowo odezwie się do kogoś innego czyli zainicjuje jakąś akcję. To samo więc jeśli chodzi o inne akcje jak atak zasięgowy, zwarcie czy no coś co przykuwa uwagę. Jak dla mnie w walce to dobry czar by się urwać z tej walki ale każda aktywność przeciwko przeciwnikowi raczej przerywa efekt działania tego czaru. No i dalej mag może oberwać efektem obszarowym np. rzuconą lampą olejną czy inszym podmuchem, dymem czy czymś takiem. Albo jak ktoś wygra z nim ten test SW.


Cytat:
Co daje umiejętność nauka: magia?
- To samo co inne nauki tylko z dziedziny magii. Taka profesjonalna wiedza encyklopedyczna o magach, magicznych stworzeniach, komponentach, miejscach itd. Coś podobnego jak Stephan ma naukę historii i może sobie na to rzucać w różnych sytuacjach.


Cytat:
Jak działa u Ciebie czar Pancerz eteru (podstawka, strona 155)?
- Podobnie jak w oryginale. Tylko na OP. Każdy punkt Magii zmienia się na 1 pkt. OP. Czyli jak się czar uda i ktoś ma 2 km no to tak jakby miał OP 9+.




Cytat:
Z innej beczki. Tladin może sobie wykupić podniesienie rangi?
- Nie.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline  
Stary 03-08-2020, 15:04   #602
 
Gladin's Avatar
 
Reputacja: 1 Gladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputację
A w jakich okolicznościach wykupienie rangi można wykupić?
 
Gladin jest offline  
Stary 03-08-2020, 15:07   #603
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
A w jakich okolicznościach wykupienie rangi można wykupić?
- Jak stanie się coś wyjątkowego na skalę okolicy. Jak jakieś ważne persony się mogą przyczynić do takiego awansu społecznego. Podobnie jak to generał Kempf nagrodził postacie awansem za ich udział w ważnej bitwie.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline  
Stary 03-08-2020, 15:35   #604
 
Gladin's Avatar
 
Reputacja: 1 Gladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputację
A gdybym zatrudnił za PZ kilka osób, to po jakimś (miesiącu? więcej?) czasie można podnieść rangę?
 
Gladin jest offline  
Stary 03-08-2020, 15:48   #605
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
A gdybym zatrudnił za PZ kilka osób, to po jakimś (miesiącu? więcej?) czasie można podnieść rangę?
- Nie To działa w drugą stronę. Czyli poziom Rangi odpowiada za zasoby jakimi ktoś dysponuje w tym także podwładnych. Tak jakby byli przypisani do fuchy/stanowiska/urzędu/pozycji. Po prostu im ktoś jest wyżej w hierarchii społecznej tym ma większe możliwości wpływu na to społeczeństwo.

- Można za PZ zatrudnić kogoś. Wówczas ta zatrudniająca osoba robi się szefem i zwierzchnikiem tych zatrudnianych. Tak jak BG się dali zatrudnić wolfenburskiemu ratuszowi więc władze miasta są ich szefami. No ale to nie wpływa na Rangę zatrudniającego. No ale można zarządzać takimi podwładnymi. No i nie wypada by ktoś z niższą Rangą zatrudniał kogoś z wyższą. No chociaż by były równe te Rangi a najlepiej by ten szef miał chociaż o 1 oczko wyżej.

- Niemniej podwładni mogą się wysługiwać Rangą swojego szefa o ile jasne jest, że działają w jego imieniu. Na tej zasadzie działa choćby list żelazny jaki mają BG. Jak go pokazują to tak jakby przemawiała Ranga osoby jaka wystawiła ten list, w tym wypadku wolfenburskiego ratusza. Podobnie działa jak np. szlachcic czy oficer wyśle kogoś ze swoich ludzi do załatwienia czegoś w terenie. Wówczas tacy wysłannicy działają w jego imieniu i mogą się powołać na jego Rangę. Detale zależą od sytuacji no ale taki jest ogólny zarys.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline  
Stary 03-08-2020, 18:09   #606
 
Gladin's Avatar
 
Reputacja: 1 Gladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputację
To jest coś, co powinieneś dopisać w brudnopisie mechy, przy tworzeniu postaci. Że rangi później nie da się podnieść wydając PDki. Bo chyba nie było.
 
Gladin jest offline  
Stary 03-08-2020, 21:40   #607
 
Gladin's Avatar
 
Reputacja: 1 Gladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Pipboy79 Zobacz post
- Te czary spoza limitu to już by musiał wykupywać fabularnie i mechanicznie jak nowe czary tak samo jak w oryginale.
Pisząc spoza limitu masz na myśli czary spoza domeny?
Jeżeli wezmę 1 punkt magii, a potem rozwinę do drugiego, to będę miał automatycznie dostęp do silniejszych czarów z tradycji, w której się szkolę? Nie będę musiał się ich uczyć i wykupywać w żaden sposób (tak rozumiem podręcznik)?
 
Gladin jest offline  
Stary 03-08-2020, 22:37   #608
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
Pisząc spoza limitu masz na myśli czary spoza domeny?
- Tak. Spoza domeny.



Cytat:
Jeżeli wezmę 1 punkt magii, a potem rozwinę do drugiego, to będę miał automatycznie dostęp do silniejszych czarów z tradycji, w której się szkolę? Nie będę musiał się ich uczyć i wykupywać w żaden sposób (tak rozumiem podręcznik)?
- Nie. Ta znajomość wszystkich czarów do danego limitu to taki bonus na start. By nie było, że mag zaczyna karierę z 2-3 czarami. Ale potem już w trakcie gry wykupuje nowe czary tradycyjnie. Czyli nauka fabularna + PD. Dlatego pod względem ilości znanych czarów na start lepiej mieć jak najwięcej km.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline  
Stary 04-08-2020, 07:20   #609
 
Gladin's Avatar
 
Reputacja: 1 Gladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputację
To chyba inaczej, niż podaję podręcznik? Królestwo magii, strony 137.,
Cytat:
wybór listy czarów oznacza znajomość każdego z nich
.

Oprócz tego nie można się uczyć czarów z innej tradycji (opis zdolności magia tajemna.

Więc to by było inaczej u Ciebie.
 
Gladin jest offline  
Stary 04-08-2020, 11:16   #610
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
wybór listy czarów oznacza znajomość każdego z nich
- No ale w podręczniku oznacza to na ok 20 podanych, przykładowych czarów z danej tradycji, że Gracz może sobie wybrać 10 które zna jego postać. I to jest ta lista 10 czarów jakie zna postać.


Cytat:
Oprócz tego nie można się uczyć czarów z innej tradycji (opis zdolności magia tajemna.
- Fakt. Trochę inaczej zapamiętałem ten zapis o dodatkowym zaklęciu. Widocznie do owej listy 10-ciu czarów po prostu można dodać kolejne jako kolejną Zdolność.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:08.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172