Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 20-08-2007, 14:40   #26
Kelly
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 1 Kelly ma wyłączoną reputację
Odgrzeję temat, a nóż ktoś podchwyci. Według mnie to bardzo ciekawy problem. Tutaj ciekawym rozwiązaniem jest AMBER, czyli wywalenie spośród cech inteligencji. Inteligencja to inteligencja gracza i tyle wystarczy. Tutaj, po przeczytaniu całego tematu najbliżej mi do opinii Hooda i Aschaara. Jednakże z drugiej strony logika realizmu nakazywałaby, żeby postać mająca współczynnik inteligencja w grze była bardziej sprawna umysłowo niżeli postać mająca ten czynnik mniejszy. No tak, ale jeżeli chodzi o sytuację, kiedy to przewyższa możliwości danego gracza. Osobiście stosuję dwa podejścia:
po pierwsze ustalając postać proszę gracza, żeby wprowadził pewne zmiany, jeżeli uważam, że miałby kłopoty, ażeby dać radę,
po drugie stosuję atrybuty głównie jako przyczynek do umiejętności, więc faktyczna inteligencja to inteligencja gracza, natomiast inteligencja na karcie postaci to jakiś rodzaj talentu, czy uzdolnień, który wpływa na talent do pewnych dziedzin wiedzy.
 
Kelly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem