Wątek: Halloween 2020
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 01-11-2020, 18:45   #14
Ombrose
 
Ombrose's Avatar
 
Reputacja: 1 Ombrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputację
@Buka
Na pewno nie chciałbym, aby w Eurece była ósemka graczy. To byłoby dla mnie zbyt obciążające, zwłaszcza że tam byłoby więcej fabuły do odkrycia i postacie nie padałyby tak po prostu jak w Rowach. Myślałem o maksymalnie szóstce i reszta NPC.
Co do Kodiak, to 4 osoby to liczba orientacyjna. Maksymalnie mogłoby tam być sześć postaci graczy, tak jak w Eurece. Nie miałbym nic przeciwko, żeby na przykład było dwóch reporterów. Albo ewentualnie ktoś mógłby wcielić się w postać, która już wcześniej mieszkała na wyspie. Na przykład kustosza muzeum itp.

@JohnyTRS
Spoko, ja tam też nie byłem. Wybrałem to miejsce prawie na chybił trafił, korzystając z google maps

***

Zmieniając temat - myślałem nad prostą mechaniką. Nie chciałbym kompletnie sam decydować o śmierci lub szaleństwie postaci.
Gdy postać gracza znajdzie się w szczególnie szokującej sytuacji, albo będzie pod dużą presją, albo napotka coś nie z tego świata, nastąpi rzut k10. Jeżeli wypadnie 8, 9 lub 10 - postać otrzyma ranę psychiczną. Trzy rany psychiczne to szaleństwo i koniec gry. Ran psychicznych można się pozbywać - poprzez satysfakcjonującą rozmowę z postacią innego gracza lub prowadzonym przeze mnie NPC. Ewentualnie po wykonaniu czegoś będącego bardzo w zgodzie z charakterem postaci lub też szlachetnego, jak na przykład uratowaniu kogoś.

Oprócz ran psychicznych będzie można też uzyskać rany fizyczne i zginąć - rzecz jasna. Tutaj mechanika jest nieco ostrzejsza. Kiedy postać wda się w walkę lub zostanie zaatakowana (być może po podjęciu złej decyzji) to: 10 oznacza natychmiastowa śmierć, natomiast 7, 8 i 9 to odniesienie rany. Trzy rany - śmierć. Przy czym nawet jedna rana niezatamowana może się źle skończyć, jak to w prawdziwym życiu.

Jeżeli jednak nie będzie Wam się podobać ta mechanika, to możemy z niej zrezygnować i postawić na czysty storytelling. Miło byłoby usłyszeć, co myślicie na ten temat.
 
Ombrose jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem