Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 29-11-2020, 22:12   #182
Mi Raaz
 
Mi Raaz's Avatar
 
Reputacja: 1 Mi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputację
No i skończyło się.
Jakie moje wrażenia? Ano czuję, że się nie przykładałem do warsztatów. Niestety trafiło na ciężki czas w moim życiu.

Teraz o samych warsztatach:

Micas odwala sporo dobrej roboty. Narzuca spore tempo i ma to sens. Trochę cierpią na tym interakcje między postaciami, ale taka specyfika warsztatów. Nie powiem, żebym się tego nie spodziewał.

Fabuła naprawdę mocno rozbudowana jak na to co przerobiliśmy.

No i teraz to o czym mam najwięcej do powiedzenia, czyli sam system.

Minusy
Skomplikowany system walki. Nadal.
W zeszłym tygodniu spróbowałem poprowadzić sesję w tym systemie. Na żywo walka jest dobijająca. Rzut o trafienie, sprawdzenie lokacji trafienia, redukcja obrażeń i w końcu obrażenia. Z zachowaniem systemu minionów ginących po przebiciu pancerza i elity z instant killem walka była bardzo czasochłonna.

Napisałem „nadal”, ponieważ tak samo jest w Rogue Traderze, który jest przeze mnie dość często grany na forum i poza nim.

Namieszane psykerstwo
Wpisałem to jako minus, ale chyba tylko ze względu na moce telepatyczne, które na sesji się pojawiły. Wcześniej podbijanie Psy Ratingu dodawało bonusy do testu, teraz je odejmuje. Ma to sens z kulą ognia czy innym psykerskim atakiem. „Bo łatwiej kierować mniejszą kulą ognia.” Jednak kompletnie nie zgrywa się z mocami niebojowymi.

Plusy
Tworzenie i rozwój postaci.
Jest to tak duży plus, że o wszelkich wadach można zapomnieć. Wreszcie mamy różnorodność postaci. Wreszcie można rozwijać się tak jak się chce. Nie ma tabelek z jedyną słuszną drogą. Chcę od początku grać snajperem, to tworzę snajpera. Nie muszę czekać aż zbiorę 10 000 PD, żeby kupić jakiś talent.
Adeptus Mechanicus nie jest już za każdym razem twardym intelektualistą. Wreszcie realnie może być szybkim zabójcą. Astropata może skutecznie walczyć mieczem. Ba! Mógłbym bez problemu odtworzyć w tym systemie dowolną klasę elitarną z Rogue Tradera. AdMech Mistic? Czemu nie. Nie trzeba już przechodzić części kampanii żeby dostać xenoski psykerski artefakt. Możesz zacząć od razu czymś co w RT nazwano Acolyte of Abraxys. To i dalszy rozwój w oparciu o Apitiudes jest miodny. I choć Micas mi mówi, że teraz postaci są dużo słabsze... co z tego skoro na start dostaje się to co się chce? Bez elitarnych klas z ich tabelkami. Dla mnie rewelacja. Można chwilę posiedzieć i pokminić a wychodzą cuda. I nie ma tego co było dotąd. Trzech dowolnych assassinów z DH1 walczyło i działało tak samo. A tutaj? Tutaj równie dobrze postać Alex mogła być zrobiona na Assassinie zamiast na mistyku. Świat feudalny daje jej Weapon Skill apitude, potem Adeptus Astra Telepatica jako background ze swoim Psyker, a potem nie mistic, tylko assassin. Psyker advance dobiera za 300PD zamiast za friko, a za powtórzony weapon skill apitude dobiera Willpower. Zostaje Sankcjonowana, kosztuje ją to na start 300PD więcej, ale potem wszystkie talenty do walki mieczem i sama walka są o jakieś 33% tańsze. (100PD pierwszy awans w WS i tak samo w WP).

Walka
Mimo skomplikowanej mechaniki, którą wyżej krytykuję to bardzo podoba mi się kilka kwestii. Fakt dania kar za full auto i bonusów za single atak zmienił strategiczne podejście do walki. Teraz gracze myślą zamiast ładować full auto non stop.
Swift attack i lightning strike (tak chyba się te talenty z walki w zwarciu nazywają) też mi się podoba. Ma to sens moim zdaniem bardzo duży.
Psykerskie podzielenie mocy na barrage, bolt, blast i storm też w punkt. Gdyby tylko jakoś udało się ograniczyć te przeliczania i sprawdzanie tabelek na trafienia.

Fabuła
Podoba mi się motyw pracy dla inkwizycji, z jakimś odgórnie narzuconym inkwizytorem. Do sesji na tak zwany „jednostrzał” idealne rozwiązanie. Inkwizytor dał wam rozkaz, nie ważne kim jesteście od jego wykonania zależy wasze życie. I nagle nie ma znaczenia klasa społeczna i przeszłość. Nagle wszelkie problemy związane z zacieśnianiem więzów drużyny idą w kąt. Duży plus pod kątem rozgrywki dla MG.
 
__________________
Wszelkie podobieństwo do prawdziwych osób lub zdarzeń jest całkowicie przypadkowe.

”Ludzie nie chcą słyszeć twojej opinii. Oni chcą słyszeć swoją własną opinię wychodzącą z twoich ust” - zasłyszane od znajomej.
Mi Raaz jest offline