Wątek: Arch Inverted
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 23-08-2007, 15:02   #26
fleischman
Administrator
 
fleischman's Avatar
 
Reputacja: 1 fleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputację
Dodam swoje kilka groszy.
Cytat:
Zaletą którą promujesz swój świat jest jego nowatorstwo i obcość... Niby to fajne, ale większość systemów wydanych opiera się na takich a nie innych schematach..(Choćby kanoniczne rasy). Jak zamierzasz uczynić swoje rasy bardziej grywalnymi, bo ciężko się wcielić w coś do czego nie ma się żadnego odniesienia.
Jak dla mnie ta wypowiedź nie ma większego sensu. To tak jakby powiedzieć komuś kto wymyślił elfy (kto to właściwie był?), że to nie ma sensu tworzyć nową rasę bo kto się w nią wczuje? Lepiej zostać przy samych ludziach. Każda rasa kiedyś powstała i nie od początku była w tym tak zwanym "kanonie". I co to oznacza, że rasy są kanoniczne... Kto ten kanon stworzył i dlaczego kanoniczność ma być zaletą?
Krótko mówiąc osoba z lekką dawką wyobraźni i dobrym opisem rasy (miejsce zamieszkania, zwyczaje itp itd) nie będzie miała problemu z wczuciem się. Poza tym już samo to tworzy nowe wyzwanie. Dobre wczucie się w postać, której nie do końca rozumiemy. Prawie jak aktor grający w role komediowe, który dostał pierwszą rolę w melodramacie.
W żadnym wypadku nie uznaję nowości ras za wadę.

Cytat:
No i te RAE,SNY...Rozumiem obcy świat i obce rasy, ale nazwy związane z mechaniką gry nie powinny brzmieć obco.Bo to nie jest klimatyczne, tylko irytujace, zwłaszcza w początkowej fazie gry, gdy się z mechaniką trzeba dopiero zapoznać.
A dlaczego nie powinny brzmieć obco, kto tak powiedział. Z Twojego punktu widzenia nie jest to klimatyczne. To wg Ciebie bardziej klimatyczne jest "Siła" "Mądrość" widziane po raz 1500? Jeśli tak to współczuję. Mechanika powinna podkreślać koncepcję świata. Świat jest obcy, więc obce nazwy jak najbardziej pasują. Oczywiście w mojej opinii.
I czy naprawdę zapamiętanie tych 5 czy 6 nazw jest takie trudne?

Co do walk drużynowych faktycznie wydaje mi się to trochę dziwne. Walka drużyną w której każdy ma inne zadania i zdolności jest bardziej wymagająca i wymaga odrobiny taktyki. Każdy musi myśleć o powodzeniu drużyny a nie samego siebie. Czy w ogóle pojęcie gry drużynowej istnieje w Arche? Czy są umiejętności wspierające innych czy tylko samego siebie?
 

Ostatnio edytowane przez fleischman : 23-08-2007 o 15:07.
fleischman jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem