Interlokutor-Degenerat | Dzięki zaangażowaniu gracza ArchiwumX udało się przeprowadzić pierwszy test - walkę bez pancerzy oraz bez umiejętności specjalnych. Owocem tego testu jest poniższa lista zmian w systemie (głównie są to doprecyzowania różnych kwestii). Poniżej zamieszczam również przebieg samej walki, jeśli ktoś jest zainteresowany. LIST ZMIAN: OGÓLNE:
- uściśliłem, że Wyczerpanie wpływa również na rzuty na Zasięg oraz Pierwszeństwo ataku,
- do akcji obronnych dodałem "Brak obrony" - postać nie wykonuje żadnej akcji, ale też nie traci punktów WSW dzięki temu,
- zmniejszyłem maksymalną wartość cech - tych, które nie są dwoma wiodącymi - do 70%,
- uściśliłem, że żadna cecha nie może spaść poniżej zera,
- dodałem wyjaśnienie, że uszkodzona tarcza staje się bezużyteczna i musi zostać wyrzucona,
- uściśliłem, że jeśli przeciwnik atakuje przy pomocy zapasów, wybrana wcześniej akcja obronna staje się nieważna,
- uściśliłem, że element pancerza musi zawierać minimalnie 1 punkt WT i 1 punkt PP,
- uściśliłem, że nie można wyjść poza zasięg broni białej, jeśli postacie znalazły się już w jej zasięgu,
- usunąłem sztywny bonus +1 SM przy ataku tarczą - od teraz przy ataku tarczą postać ma bonus do Siły i Mocy (SM), zależnie od modelu tarczy (od 1 do 3 maksymalnie - zależnie od wielkości i ciężaru przedmiotu),
- uściśliłem, że w przypadku remisu walki o zasięg i pierwszeństwo, należy powtórzyć rzut,
- uściśliłem, że deklaracje co do wybieranej broni i zasięgu, który chce się narzucić są publiczne, ale ujawniane dopiero po zadeklarowaniu,
- uściśliłem, że tarcze można chować w trakcie walki (zarzucić na plecy) - wtedy nadal liczone są jako obciążenie, ale zwalnia się ręka,
- poprawiłem wzory na ustalanie zasięgu i pierwszeństwa ataku - dodałem bazowy, gwarantowany rzut jedną kością k4, do którego następnie dodawany jest bonus,
- ustaliłem, że jeżeli atakuje się dwa razy pod rząd, to drugiego ataku nie można wykorzystać na przeczekanie.
PRZECZEKIWANIE:
- jeśli broniący zamierza wykorzystać umiejętność specjalną - musi zapłacić za pomocą WSW, ale nie traci możliwości wykorzystania jej raz jeszcze w tej walce. Przeczekujący gracz otrzyma jednak informację, której umiejętności specjalnej próbował użyć broniący,
- jeśli broniący chce wykonać atak równoczesny - nic się nie dzieje. Nie traci WSW i atak równoczesny nie dochodzi do skutku.
ZAPASY:
- uściśliłem, że przy walce zapaśniczej/ucieczce przed zapasami rzuca się co najmniej jedną kością, a następnie do tego dodawana jest ilość kości zależna od bonusu z cech,
- uściśliłem, że strona która próbuje uciec przed zapasami również ponosi koszt WSW,
- uściśliłem, że Wyczerpanie wpływa również na wynik Zapasów,
- uściśliłem, że w przypadku remisu na kościach - obaj przeciwnicy rozdzielają się i żaden nie otrzymuje rany,
- dodałem, że złamanie ręki lub nogi odejmuje po jednej kości, którą można rzucać w testach na zapasy (postać musi rzucić jednak co najmniej jedną kością). POJEDYNEK KARL - postać gracza ArchiwumX: Siła i Moc (SM) - 1
Precyzja i Spryt (PS) - 1
Szybkość i Refleks (SR) - 3
Zręczność i Technika Walki (ZTW) - 10
Wydolność i Siła Woli (WSW) - 3
- brak umiejętności specjalnych
- brak specjalizacji
- brak pancerza
EKWIPUNEK:
Szabla
Biała, jednoręczna, tnąca
+3 SM; +3 PS; +2 ZTW
Zasięg Średni
Parowanie + 6%
Puklerz
Wytrzymałość Tarczy - WT 8
Powierzchnia Pancerza - PP 2
Parowanie + 22%
Trafianie - 4% WOLF - przeciwnik: TURA I
Aktualny zasięg: poza zasięgiem broni białej
Wolf dobywa: buzdygan i mizerykordia
Karl dobywa: SzablÄ™ i puklerz
Wolf chce walczyć w bliskim dystansie.
Karl chce walczyć w średnim dystansie.
WOLF: 12
KARL: 3 + 1 + 3 = 7
Wolf narzuca bliski zasięg!
Test na pierwszeństwo:
WOLF: 17
KARL: 3 + 4 + 2 = 9
Wolf atakuje jako pierwszy!
WOLF wykonuje akcjÄ™ ofensywnÄ… przeciwko KARL.
Szansa na rozpoznanie akcji WOLFA - 29%
Rozpoznanie nieudane!
KARL deklaruje akcjÄ™ defensywnÄ…:
Parowanie
WOLF wykonuje atak bronią białą [mizerykordia / ręce] !
KARL paruje atak!
WOLF traci 1 WSW
KARL traci 1 WSW
Szansa na rozpoznanie cechy WOLFA - 29%
Rozpoznanie nieudane!
KARL wykonuje akcjÄ™ ofensywnÄ… przeciwko WOLF:
Atak tarczÄ… na korpus
WOLF próbuje wykonać Unik
Atak udany!
WOLF otrzymuje złamanie [korpus] - utrata 2 SM, 2 ZTW, połowy WSW
WOLF traci 1 WSW
KARL traci 1 WSW
TURA II
WOLF dobywa: buzdygan i mizerykordia
KARL dobywa: SzablÄ™ i puklerz
WOLF chce walczyć w bliskim dystansie.
KARL chce walczyć w dalekim dystansie.
WOLF: 15
KARL: 3 + 3 + 3 = 9
WOLF narzuca bliski zasięg!
Test na pierwszeństwo:
WOLF: 15
KARL: 2 + 1 + 4 = 7
WOLF atakuje jako pierwszy!
WOLF wykonuje akcjÄ™ ofensywnÄ… przeciwko KARL.
Szansa na rozpoznanie akcji WOLFA - 29%
Rozpoznanie udane! [WOLF wykona atak bronią białą [mizerykordia / korpus]
KARL deklaruje akcjÄ™ defensywnÄ…:
Unik
KARL unika ataku WOLFA!
WOLF jest wytrącony z równowagi [najbliższa akcja skuteczność -11%]
WOLF traci 1 WSW
KARL traci 1 WSW
WOLF jest wyczerpany!
KARL jest wyczerpany!
Szansa na rozpoznanie cechy WOLFA - 29%
Rozpoznanie nieudane!
KARL wykonuje akcjÄ™ ofensywnÄ… przeciwko WOLF:
Przeczekanie
WOLF wykonuje Unik
KARL zyskuje 2 punkty WSW
KARL nie jest już wyczerpany
WOLF odzyskuje równowagę
TURA III
WOLF dobywa: buzdygan i mizerykordia
KARL dobywa: szablÄ™ i puklerz
WOLF chce walczyć w dalekim dystansie.
KARL chce walczyć w średnim dystansie.
WOLF: 5
KARL: 1 + 4 + 4 = 9
KARL narzuca średni zasięg!
Test na pierwszeństwo:
WOLF: 8
KARL: 1 + 1 + 4 = 6
WOLF atakuje jako pierwszy!
WOLF wykonuje akcjÄ™ ofensywnÄ… przeciwko KARL.
Szansa na rozpoznanie akcji WOLFA - 29%
Rozpoznanie nieudane!
KARL deklaruje akcjÄ™ defensywnÄ…:
Parowanie
WOLF przeczekuje kolejkÄ™
WOLF zyskuje 2 punkty WSW
KARL traci 1 WSW
WOLF nie jest już wyczerpany
KARL wykonuje akcjÄ™ ofensywnÄ… przeciwko WOLF:
Atak szablÄ… na korpus.
Atak udany!
WOLF otrzymuje krwawienie[korpus] - utrata 2 punktów cech na koniec każdej tury
WOLF wykonuje Atak równoczesny [buzdygan / ręka]
Atak udany!
KARL otrzymuje złamanie[ręka] - od tej pory może używać tylko jednej ręki
WOLF traci 1 WSW
KARL traci 1 WSW
KARL jest wyczerpany!
Szansa na rozpoznanie cechy WOLFA - 29%
Rozpoznanie nieudane!
WOLF traci 1 pkt SR ; 1 pkt PS [KRWAWIENIE]
TURA IV
WOLF dobywa: buzdygan i mizerykordia
KARL dobywa: puklerz
WOLF chce walczyć w średnim dystansie.
KARL chce walczyć w dalekim dystansie.
KARL: 1 + 1 = 2 / 2 = 1 [Wyczerpanie]
WOLF: 14
WOLF narzuca średni zasięg!
Test na pierwszeństwo:
KARL: 3 + 1 + 1 = 5 / 2 = 2.5 [Wyczerpanie]
WOLF: 9
WOLF atakuje jako pierwszy!
WOLF może atakować dwa razy pod rząd [trzykrotna przewaga]
WOLF wykonuje akcjÄ™ ofensywnÄ… przeciwko KARL.
Szansa na rozpoznanie akcji WOLFA - 29%
Rozpoznanie udane! [WOLF wykona atak bronią białą [buzdygan / głowa]]
KARL deklaruje akcjÄ™ defensywnÄ…:
Parowanie
WOLF wykonuje atak bronią białą [buzdygan / głowa] !
KARL paruje atak!
WOLF traci 1 WSW
WOLF jest wyczerpany!
KARL traci 1 WSW
Szansa na rozpoznanie cechy WOLFA - 29%
Rozpoznanie udane! [SM = 0 - bazowo = 2]
WOLF wykonuje akcjÄ™ ofensywnÄ… przeciwko KARL.
Szansa na rozpoznanie akcji WOLFA - 29%
Rozpoznanie nieudane!
KARL deklaruje akcjÄ™ defensywnÄ…:
Parowanie
WOLF przeczekuje kolejkÄ™
WOLF zyskuje 2 punkty WSW
KARL traci 1 WSW
WOLF nie jest już wyczerpany
KARL wykonuje akcjÄ™ ofensywnÄ… przeciwko WOLF:
Przeczekanie
WOLF nie wykonuje żadnej akcji obronnej
WOLF zyskuje 2 punkty WSW
WOLF traci 2 pkt SR [KRWAWIENIE]
TURA V
WOLF dobywa: buzdygan i mizerykordia
KARL dobywa: puklerz
WOLF chce walczyć w średnim dystansie.
KARL chce walczyć w bliskim dystansie.
KARL: 2 + 2 + 2 = 6
WOLF: 4
KARL narzuca bliski zasięg!
Test na pierwszeństwo:
KARL: 1 + 3 + 2 = 6
WOLF: 5
KARL atakuje jako pierwszy!
KARL wykonuje akcjÄ™ ofensywnÄ… przeciwko WOLF:
Zapasy
WOLF próbuje ucieczki
KARL: 3 + 2 = 5
WOLF: 4
KARL wygrywa w zapasach!
WOLF otrzymuje Przebicie ciała[Ręka] - utrata 2 punktów ZTW
KARL traci 1 WSW
WOLF traci 1 WSW
WOLF wykonuje akcjÄ™ ofensywnÄ… przeciwko KARL.
Szansa na rozpoznanie akcji WOLFA - 29%
Rozpoznanie nieudane!
KARL deklaruje akcjÄ™ defensywnÄ…:
Parowanie
WOLF wykonuje atak bronią białą [mizerykordia / korpus] !
Parowanie udane!
WOLF traci 1 WSW
WOLF jest wyczerpany!
KARL traci 1 WSW
KARL jest wyczerpany!
Szansa na rozpoznanie cechy WOLFA - 29%
Rozpoznanie nieudane!
WOLF traci 1 pkt PS ; 1 pkt SR [KRWAWIENIE]
TURA VI
WOLF dobywa: buzdygan i mizerykordia
KARL dobywa: puklerz
WOLF chce walczyć w średnim dystansie.
KARL chce walczyć w dalekim dystansie.
WOLF: 3
KARL: 3 + 3 = 6
KARL narzuca daleki zasięg!
Test na pierwszeństwo:
KARL: 1 + 1 + 3 = 5
WOLF: 5
Dogrywka:
KARL: 3 + 3 + 3 = 9
WOLF: 5
KARL atakuje jako pierwszy!
KARL może atakować dwa razy pod rząd [trzykrotna przewaga]
KARL wykonuje akcjÄ™ ofensywnÄ… przeciwko WOLF:
Przeczekanie
WOLF nie wykonuje żadnej akcji obronnej
KARL zyskuje 2 punkty WSW
KARL nie jest już wyczerpany
KARL wykonuje akcjÄ™ ofensywnÄ… przeciwko WOLF:
Przeczekanie
WOLF nie wykonuje żadnej akcji obronnej
KARL zyskuje 1 punkt WSW
WOLF wykonuje akcjÄ™ ofensywnÄ… przeciwko KARL.
Szansa na rozpoznanie akcji WOLFA - 29%
Rozpoznanie nieudane!
KARL deklaruje akcjÄ™ defensywnÄ…:
Brak reakcji
WOLF przeczekuje kolejkÄ™
WOLF zyskuje 2 punkty WSW
WOLF nie jest już wyczerpany
WOLF traci 2 pkt SR [KRWAWIENIE]
WOLF pada nieprzytomy na ziemiÄ™ [wykrwawienie]!
KARL zwycięża pojedynek!
Jeszcze raz wielkie podziękowania dla ArchiwumX za udział w walce testowej! |