Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 06-01-2021, 13:58   #1
Pipboy79
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Warhammer - Generator spotkanych BN-ów

Siemka

Poniżej prezentuję generator do tworzenia BN-ów do Warhammera. Raczej takich randomowych, fabularnych bez mechy. Ot, zestaw cech jakie widać na pierwszy rzut oka. I zestawem rzutów można sobie na szybko zmajstrować potrzebnego BN-a do ubarwienia danej scenki czy lokacji. Ot pomyślane jako krótka wzmianka na przypadkowe osoby spotkane na ulicy, sklepie czy karczmie.

Poniższe rzuty wykonuje się na k100 (dokładniej 7k100). Co do proporcji to są czysto przykładowe. Jeśli ktoś czuje potrzebę może je oczywiście ułożyć wedle własnych potrzeb. Takie wydawały mi się w miarę uniwersalne. Ale specyfika sesji, miejsca czy sceny może oczywiście być całkiem inna np. w sprawie płci w męskim czy żeńskim klasztorze szansa na spotkanie tej drugiej płci powinno być zdecydowanie mniejsze. Podobnie z wiekiem, zachowaniem czy innymi detalami.

Ogólnie dobrze jest zachować zdrowy rozsądek i mieć na uwadze, że powstałe postacie to zestaw przypadkowych rzutów kostką. Dlatego gdyby taki zestaw miał wywrócić sens sceny to można go pominąć albo edytować. Ten generator to pomyślany jest jako pomoc a nie przeszkoda w sesji.


1 Płeć

Prosta sprawa albo on albo ona. W różnych karczmach, traktach i innych lokacjach drogi wydaje mi się, że mężczyzn można spotkać częściej. Ale ja ktoś chce choćby w bardziej domowych pieleszach to proporcje mogą być bardziej równomierne. Podobnie jeśli specfika danego miejsca zakłada zdecydowaną przewagę danej płci np. klasztor męski/żeński.

rzut k100:

01 - 70 mężczyzna
71 - 00 kobieta


2 Rasa/pochodzenie

Przy sesji toczonej w Imperium zapewne większość spotkanych osób to będą obywatele tego Imperium. Podobną zasadę można przenieść jeśli sesja toczy się poza Imperium. Więc np. w Bretonii największe szanse będzie na spotkanie Bretończyka, w Kislevie Kislevczyka a na Ulthuanie elfa.

rzut k100:

01 - 40 człowiek: lokalne (z danego miasta, prowincji np. Ostland, Nordland, Port Wyrzutków)
41 - 50 człowiek: Imperium (inna prowincja niż lokalna)
51 - 60 człowiek: Kislev
61 - 70 człowiek: zagranica (Bretonia, Tilea, Marienburg, Estalia, Ks.Graniczne itd.)
71 - 80 krasnolud
81 - 90 niziołek
91 - 00 elf


3 - Wiek

W świat czy w jakichś służbach najwięcej jest osób w sile wieku. Stąd właśnie takie a nie inne proporcje. Wiek jest przykladowy dla ludzi i istotom o podobnej długości życia. Stare rasy należy odpowiednio zmodyfikować albo traktować orientacyjnie te ktegorie wiekowe.

rzut k100:

01 - 20 młodzik (nastolatek)
21 - 60 młody (ok 20 - 30 l)
61 - 80 dojrzały (ok 30 - 40 l)
81 - 90 podstarzały (ok 40 - 50 l)
91 - 00 stary (ok 50+ l)


4 Typ/klasa

Nie chodzi o żadną konkretną profesję. Raczej o ogólny charakter danej postaci. To czym się najczęściej para i jaki ma profil zawodowy. Lider to jakiś szef, oficer czy przywódca, żyje z zarządzania innymi. Łotrzyk to różni złodzieje, oszuści i przemytnicy, ktoś kto bywa na bakier z prawem. Ranger to ludzie z dziczy, tropiciele, myśliwi, przewodnicy itd. Uczony to kapłan, mag, uczony, skryba czy ktoś im podobny. Wojownik idzie drogą miecza więc to różni żołnierze, najemnicy i inne zbiry nastawione na walkę.

rzut k100:

01 - 20 lider
21 - 40 łotrzyk
41 - 60 ranger
61 - 80 uczony
81 - 00 wojownik


5 Ranga/status

Czyli jak ktoś jest wysoko w hierarchii społecznej. Im wyższa Ranga tym wyższy status. Najczęściej można spotkać przeciętniaków stąd jest ich najwięcej. A im dalej od tego centrum tym szanse są mniejsze. Jeśli specfika miejsca wymaga można oczywiście zmienić te proporcje np. w środowisku arystokratycznych ci właśnie będą dominującym elementem a wśród miejskiej biedoty czy w jakiejś wiosce będzie dokładnie na odwrót.

rzut k100:

01 - 10 b. niska 1 - 2
11 - 30 niska 3 - 4
31 - 65 przeciętna 5 - 7
66 - 85 niezła 8 - 9
86 - 95 wysoka 10
96 - 00 b.wysoka 11+


6 Zasoby

Czyli to jakimi zasobami i możliwościami dysponuje dana postać. Chodzi o ekwipunek, podwładnych, gotówkę czy wpływy. Im więcej tym ma te możliwości większe. Mocno związany z powyższym punktem czy nawet jego modyfikacja jaka może wpłynąć na Rangę takiej postaci.

rzut k100:

01 - 10 b.słabe (Ranga -3)
11 - 30 słabe (Ranga -1)
31 - 65 przeciętne (Ranga 0)
66 - 85 niezłe (Ranga +1)
86 - 95 duże (Ranga +3)
96 - 00 b.duże (Ranga +5)


7 Zachowanie

Czyli dominujące zachowanie postaci w chwili spotkania BG. Czysto przykładowa lista, w razie potrzeby można coś dodać, ująć czy wymienić według własnych potrzeb.

rzut k100:

01 - 05 agresywne - szuka zaczepki, wyzywające
06 - 10 biznes - spotkanie w interesach
11 - 15 chory - gorączka, rany, opatrunki, kaszle
16 - 20 czeka - czeka na kogoś, rozgląda się, niecierpliwi
21 - 25 głodny - zainteresowany głównie jedzeniem
26 - 30 maniery - dobrze wychowany, dystyngowany, kulturalny
31 - 35 nijakie - trudno coś powiedzieć, enigmatyczne
36 - 40 obserwuje - czujność, ostrożność, spięty
41 - 45 odpychające - odstręczające, wulgarne, głośne
46 - 50 ponętny - przykuwa uwagę atrakcyjnością lub zachowaniem
51 - 55 pijany - pijany na całego
56 - 60 radosne - cieszy się, świętuje
61 - 65 show - robi jakiś numer, przykuwa uwagę, robi scenę
66 - 70 smutne - rozpacz, smutek, przygnębienie
71 - 75 sympatyczne - przychylne, miłe, ciepłe
76 - 80 szuka - szuka kogoś, czegoś, ankietuje, nagabuje, werbuje
81 - 85 wulgarne - cham z gminu, oprych
86 - 90 wycofane - unika kontaktu, bojaźliwe
91 - 95 zamroczony - upity jak bela, pod wpływem narkotyków, czarów itd.
96 - 00 zbir - odpychający, groźny wygląd lub zachowanie, typ spod ciemnej gwiazdy



Przykład 1:

rzut 7k100: 76,43,11,81,44,26,19

1 Płeć: 76 > kobieta
2 Rasa/pochodzenie: 43 > człowiek Imperium
3 Wiek: 11 > młodzik, nastolatek
4 Typ/klasa: 81 > wojownik
5 Ranga/status: 44 > przeciętna ok 5 - 7
6 Zasoby: 26 > słabe (Ranga -1) > Ranga ok 4 - 6
7 Zachowanie: 19 > czeka na coś/kogoś

Opis:

Młoda wojowniczka w koszulce kolczej i tarczą spoczywającą przy ławie często zerka na drzwi wejściowe ilekroć ktoś wejdzie do środka. Wygląda jakby na kogoś czekała.


Przykład 2

rzut 7k100: 39,25,21,39,86,68,26

1 Płeć: 39 > mężczyzna
2 Rasa/pochodzenie: 25 > człowiek lokalne
3 Wiek: 21 > młody, ok 20 - 30 l
4 Typ/klasa: 39 > łotrzyk
5 Ranga/status: 86 > wysoka, ok 10
6 Zasoby: 68 > niezłe (Ranga +1) > Ranga ok 11
7 Zachowanie: 26 > maniery, dobrze wychowany

Opis:

Przy jednym ze stołów siedzi jakiś młody człowiek. Wygląda na dobrze ubranego, jak jakiś szlachcic albo bogaty kupiec a zachowuje z prawdziwą szarmancją.


Przykład 3

rzut 7k100: 58,46,34,93,89,87,63

1 Płeć: 58 > mężczyzna
2 Rasa/pochodzenie: 46 > człowiek Imperium
3 Wiek: 34 > młody, ok 20 - 30 l
4 Typ/klasa: 93 > wojownik
5 Ranga/status: 89 > wysoka, ok 10
6 Zasoby: 87 > duże (Ranga +3) > Ranga ok 13
7 Zachowanie: 63 > show

Opis:

Sporo osób kieruje swoje głowy w stronę jednego ze stołów. Przy nim siedzi jakiś młody i bogato ubrany szlachcic który prawi takie komplementy siedzącej z nim kobiecie, że nie tylko ona jest zachwycona. Aż przyjemnie posłuchać i oglądać taki spektakl.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem