Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 09-01-2021, 20:36   #9
Micas
 
Micas's Avatar
 
Reputacja: 1 Micas ma wyłączoną reputację
Post

Cytat:
Napisał Anonim Zobacz post
Dragon brzmi dumnie, a Grasshopper dokładnie na odwrót. Moja postać zacznie jako gliniarz.
Na przykładzie tych mechów, dla nieobeznanych: głównym zasobem, którym zarządza pilot mecha, jest ciepło. Amunicja/rakiety też, ale zdarzają się mechy, które mają np. tylko lasery. Przy standardowym napędzie fuzyjnym oznacza to perpetum mobile. Taki mech nigdy nie będzie potrzebował amunicji, bo czerpie moc bezpośrednio z reaktora, przekonwertowaną przez hi-tech.

Problem natomiast jest taki, że battletechowe fusion engines generują koszmarne ilości gorąca. Pomimo termoizolacji, wentylacji (jeśli atmosfera planetarna na to pozwala) / klimatyzacji, w kokpicie nierzadko dochodzi do temperatur rzędu 40 stopni C. Aby to zmitygować, Mechwarriors noszą mało odzienia i/lub kombinezony chłodzące.

Każda broń podczas użytkowania generuje pewne ilości ciepła. Lasery i PPC (particle projector cannon - coś jak plazma z innych gier, jak tym kogoś walniesz to go Zaboli przez duże Z) generują najwięcej temperatury. Nierozważne nawalanie ile fabryka dała + gorący klimat planetarny (czyli nasze Amerigo) będą skutkować częstym automatycznym awaryjnym wyłączaniem się mecha do czasu schłodzenia. Można takie coś obejść autoryzowaną komendą, ale ryzyko jest takie, że: A) ugotuje pilota żywcem, B) elektronika, uszczelki, styki etc. zaczną się topić, C) amunicja zacznie wybuchać, D) reaktor się rozszczelni i walnie pseudo-mikro-atomówą. Złe rzeczy.

Żeby się z tym uporać, na różnych dizajnach mechów instaluje się w strategicznych miejscach tzw. Heat Sinks - urządzenia chłodzące/pochłaniające ciepło + wentylację.

W związku z powyższym: już macie dylemat na samym starcie. Czy lepiej wziąć mecha który ma dużo laserów, nie martwić się o amunicję, ale ryzykować przegrzanie? A może odwrotnie? Może jednak lepiej wziąć mecha, który ma mniej broni dodatkowej, ale więcej Heat Sinks?

Na Anonimowym przykładzie: Dragon jest b. fajny, ale ma tylko 10 Heat Sinks. Grasshopper ma ich 22, ponad dwa razy tyle. Kiedy się spojrzy na ich wyposażenie, widać dlaczego. Grasshopper ma (jak nazwa może sugerować) rakietowe dysze do skakania. Generują sporo ciepła. Do tego ma uzbrojenie prawie wyłącznie składające się z laserów. Dragon ma to nieco inaczej zbalansowane i nie ma jump jetów. Decyzje, decyzje.

Przy okazji, prośba do wszystkich kandydatów.
Proszę wypisywać po 1 mechu z każdej klasy, który Was zainteresował. Bo jak np. pięcioro z Was wskaże Heavy, to dwie osoby dostaną, a trzy... co?
 
__________________
Dorosłość to ściema dla dzieci.
Micas jest offline