Bradiaga Mamidlany |
Oto i obiecane uprzednio słów kilka o technikaliach sesji.
Zacznijmy od ogłoszenia wyników tajnej licytacji, która w pewien sposób zdecydowała o waszej pozycji, kondycji i mocach. I tak: Arthur Fleck ma następujące rangi w swoich cechach: Psyche - Ranga arcydiabelska Corporis - Ranga nadludzka Ars Bellum - Ranga ludzka Magicae Artis - Ranga piekielna Dignitatis – Ranga piekielna Deszatie ma następujące rangi w swoich cechach: Psyche - Ranga nadludzka Corporis - Ranga piekielna Ars Bellum - Ranga arcydiabelska Magicae Artis - Ranga nadludzka Dignitatis -Ranga nadludzka Lynx Lynx ma następujące rangi w swoich cechach: Psyche - Ranga piekielna Corporis - Ranga ludzka Ars Bellum - Ranga ludzka Magicae Artis - Ranga arcydiabelska Dignitatis - Ranga arcydiabelska Rot ma następujące rangi w swoich cechach: Psyche - Ranga nadludzka Corporis - Ranga arcydiabelska Ars Bellum - Ranga nadludzka Magicae Artis - Ranga nadludzka Dignitatis - Ranga nadludzka
Status poszczególnych rang wyznacza wasze możliwości i talenty w danej cesze oraz określa iloma punktami dysponujecie w każdej z poszczególnych dziedzin przypisanych do pojedynczych cech.
I tak:
- Ranga arcydiabelska - oznacza, że macie do wydania 200pkt plus tyle punktów ile wydaliście w czasie licytacji;
- Ranga piekielna - oznacza, że macie do wydania 150pkt plus tyle punktów ile wydaliście w czasie licytacji;
- Ranga nadludzka - oznacza, że macie do wydania 100pkt plus tyle punktów ile wydaliście w czasie licytacji;
- Ranga ludzka - oznacza, że macie do wydania 60pkt.
Poszczególne cechy dzielą się na dziedziny. I wygląda to następująco: Psyche Inteligencja - obejmuje ona zarówno inteligencję wrodzoną, jak i zdobytą w czasie całego żywota wiedzę.Wiadomo im wyższy poziom, tym bystrzejsza i mądrzejsza jest postać. Spryt - czyli inaczej przebiegłość. Zdolność do wymyślania kłamstw i przekazywania ich jako prawdę objawioną, a także umiejętność wyczuwania kłamstwa i obmyślania forteli. Charyzma - czyli urok osobisty, wdzięk i umiejętność przyciągania ludzi
niczym magnes i łatwego ich kuszenia, a także umiejętność wywierania wpływu na innych, w tym także inne sługi piekielne.. Corporis tutaj, to chyba nie ma co tłumaczyć. Koń, jaki jest każdy widzi. Siła Zręczność Wytrzymałość Ars Bellum Szabla - biegłość w sztuce szeroko pojętej szermierki i robieniu szablą. Znajomość sztychów, forteli i cieć. Bandolety - biegłość w precyzyjnym strzelaniu, a także znajomości wszelakiej broni prochowej Taktyka - umiejętność dowodzenia, prowadzenie potyczek i obmyślania strategicznych planów. Magicae Artis Czary i uroki - jednym słowem magia zaklęć i sztuki tajemne. Znajomość zaklęć, formuł magicznych i inwokacji, magia żywiołów, nekromancja i inne tego typu dziwadła. Czarcie biegłości - proste magiczne sztuki i umiejętności, które są we władaniu każdego sługi Złego. Zaliczamy do nich przemianę w zwierzę, diabelskie oblicze (czyli mówić brzydko i nupolish upgrade diabelskich atrybutów takich jak rogi, szpony, ogon itp). diabelska groza, czyli budzenie strachu i przerażenia, zianie ogniem oraz posłuch u wszelkich złych sił. Alchemia - myślę, że wiadomo o co chodzi Zielarstwo i trucizn ważenie - i tutaj chyba też nie ma co tłumaczyć; Dignitatis Ziemski status - określa pozycję na ziemskim padole, czy dana postać należy do zwykłej szlachty zaściankowej, szaraków, czy może jednak jest magnatem, prawdziwym karmazynem do którego w ten czy inny sposób należą liczne wsie i dwory; Piekielny status - określa pozycję postaci w piekielnej hierarchii. Tytuły i godności - określa ile i jakie tytuły posiada dana postać. Nie ma ich listy, ale chyba wiadomo o co chodzi. Jak nie, to będę wyjaśniał konkretnie na przykładach.
Zatem kolejnym krokiem doprecyzowujący waszą postać jest przypisanie punktów do poszczególnych dyscyplin zgodnie z tym, jaką rangą dysponujecie w przypisanej im cesze.
Mam nadzieję, że to zrozumiałe. Jeśli nie, to pytajcie.
Przydzielone punkty wpiszcie w kartę postaci w panelu sesji.
Na koniec pozostaje określić, jak mocny jest łeb szlachecki waszej postaci, czyli jak długo i ile może ona wypić, zanim alkohol poważnie zmąci jej zmysły i zaburzy postrzeganie rzeczywistości.
Aby to zrobić rzućcie 1k100 i dodajcie 20. Wartość wpiszcie na waszej karcie w rubryce Łeb szlachecki. Ułomności diabelskie
Istnieje możliwość, aby zyskać dodatkowe punkty, aby zwiększyć swoją mocy i zakres wiedzy w poszczególnych dyscyplinach.
Można to zrobić na dwa sposoby:
- albo obniżyć rangę cechy. Ilość punktów zależy od tego jaką rangę i o ile obniżycie. Szczegóły obgadamy, gdy ktoś będzie zainteresowany. Obniżenie rangi gracza “A”, nie powoduje, że ranga gracza “B” zwiększa się, gdy ten dla przykładu zajął drugie miejsce w licytacji.
- lub wybranie jakieś dotkliwej przywary. Nie mam gotowej listy tychże, ale mogę rzucić kilka przykładów.Taką ułomnością może być jakiś potężnych wróg, jakaś ułomność fizyczna na przykład słaby wzrok lub wydzielanie obfitego odoru siarki, niczym jakiś chłopski diabeł itd i itp.
O właściwościach diabelskich kilka słów.
Z racji, że jesteście istotami piekielnymi, to tym samym magicznymi. Wasze postacie potrafią wyczuwać pewne rzeczy, są wrażliwe na pozamaterialny świat i potrafią te znaki odczytywać.
Z racji, że jesteście sługami Złego, to waszą domeną jest mrok i noc. Gdy słońce zajdzie za horyzont wasze moce i oddziaływanie jest o wiele silniejsze niż za dnia. Dotyczy to zarówno waszych wrodzonych mocy, jak i umiejętności udawania śmiertelników jeśli zajdzie taka potrzeba.
I odwrotnie za dnia wasze moce nie są tak silne, a i śmiertelnym łatwiej jest wyczuć i dostrzec waszą prawdziwą naturę.
Dotyczy to także Twojego wąpierza, imić Arthurze Fleck. Aby Gabriel mógł przemieszczać się za dnia musi on zarzucić na głowę gruby kaptur i chodzić z pochyloną głową.
Oczywistą rzeczą jest też to, że z racji natury wasze postacie wrażliwe są na wszelkie religijne symbole, które odnoszą się do sił dobra i to niezależnie od religii. Jedne będą na was mocniej oddziaływać, a inne mniej. Jednak zarówno katolicki krucyfiks, jak i mezuza będą osłabiały waszą siłę.
Zwierzęta w większości instynktownie boją się waszych postaci. Wyjątkiem są wszelkie zwierzęta nocne i te, które archetypicznie opisywane są jako sługi Złego, czyli koty, kruki, czy inne ropuchy.
Podobnie na wasz widok reagują dzieci i osoby prawdziwie święte. Relacje w czeredzie
Nie będę tutaj nic wyznaczał. To wy musicie określić ile o sobie wiecie, jakie są wasze relacje itp.
Obowiązuje jedynie dwie zasady:
- wartość cechy Dignitatis wyznacza hierarchię w waszej grupie. Nie jest to oczywiście żelazna reguła, ale wskazówka kto jest pod kim, a kto nad kim. Oczywiście z racji, że gracie w jednej ekipie i macie wspólny cel, to możecie nie przestrzegać między sobą tych zależności. Chciałbym jednak zaznaczyć, że w sytuacjach konfliktowych pomiędzy postaciami, to będzie jednym z elementów rozstrzygających.
- wszystko, co napiszecie w postach o swojej postaci, z automatu wiedzą pozostali członkowie czeredy. To będzie taki niewidzialny łącznik budujący relację między wami. Unikniemy też w ten sposób oskarżeń o metagrę. O samej grze słów kilka
Jak wspomniałem w rekrutacji nie mam rozpisanych precyzyjnych i żelaznych reguł gry. Wiele rzeczy zatem będzie tworzonych i określonych na bieżąco w trakcie gry i poszczególnych sytuacji.
W sprawach spornych jestem sędziom ostatecznym, choć zawsze istnieje możliwość przekonania mnie do swoich racji.
Liczę w tej kwestii na rozwagę i mam nadzieję, że nie będzie między nami na tym polu żadnych konfliktów.
Miałem tutaj wyjaśniać o tym, jak pisać posty, ale widzę, że towarzystwo doskonale wie, co się z czym je, więc nie będę strzępił ryja.
Wspomnę jedynie, że gramy tylko i wyłącznie na forum z takim luźnym limitem dwóch postów w tygodniu. To oczywiście zależeć będzie od różnych okoliczności przyrody, ale takie wstępne ustalenie chciałbym, abyśmy sobie wyznaczyli.
To chyba tyle jeżeli chodzi o moje wymądrzanie się i technikalia gry. Jak o czymś zapomniałem, to dopiszę później.
Gdybyście mieli jakieś pytania, to oczywiście walcie śmiało.
__________________ I never sleep, cause sleep is the cousin of death |