Cytat:
W D&D za to można grać praktycznie bez mistrza gry. W końcu świat w D&D dzieli się na "pokoje", "korytarze" i "drzwi". W korytarzach mamy szansę na spotkanie Wandering Monsters [losowe], możemy paroma rzutami ustalić co znajduje się w pokoju [łącznie ze skarbem i pułapkami], a drzwi dzielą się na kilkanaście gatunków. Szkoda, że nie ma rozdziału o "Środowisku naturalnym Drzwi, oraz czym się żywią i jak polują".
|
To chyba widać od razu, że Podręcznik Gracza i Podręcznik Mistrza Gry są robione dla początkujących graczy..Wszystko jest mozolnie wyjaśniane..jest nawet fragment wyjaśniajacy dlaczego wybrano lochy.
Jest od groma tabelek i nie tylko losowania przeciwników, ale nawet losowa tabelka pomysłów przygód...owszem, stary wyjadacz splunie na to z pogardą.
"W końcu przeszedłem setki gier i niczego się o grach już nauczyć nie mogę, co?"
No i D&D powstało w USA, ojczyźnie głupich pozwów sądowych, gdzie nawet młotek musi mieć instrukcję obsługi
Cytat:
Mam dziwne wrażenie malahaj, że zaprzeczasz niektórym definitywnie określonym aspektom RPG. W RPG nie można wygrać/przegrać. Gracze nie wygrają z MG, a MG wcale nie ma za zadanie z nimi walczyć.
|
Nie kazdy lubi system Amberu i Mistrza Gry decydującego o wszytkim, no i żaden gracz nie lubi jak MG bezczelnie robi go w konia.
Jak wspomniałeś Ninetongues tu chodzi o zabawę... gracz nie ma żadnej zabawy jeśli jego decyzje tak naprawdę nie wpływają na przebieg rozgrywki.
Ps.
Cytat:
Abishai (z małej, z wielkiej?)
|
Mnie zajedno z jakiej ...