Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 25-07-2021, 19:25   #26
Arvelus
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
Więc tak:

Istnieje 19 różnych Aptitud/Uzdolnień


Dziewięć z nich odpowiada charakterystykom postaci, czyli są to:
  1. Weapon Skill
  2. Ballistic Skill
  3. Strength
  4. Toughness
  5. Agility
  6. Intelligence
  7. Perception
  8. Willpower
  9. Fellowship

Pozostałe 10 to
  1. Offence
  2. Finesse
  3. Defence
  4. Psyker
  5. Tech
  6. Knowledge
  7. Leadership
  8. Fielcraft
  9. Social
  10. General



Otrzymujemy je przede wszystkim za naszą specjalizację. Np ogryn dostaje Ballistic Skill, Defence, Offence, Strength, Toughness oraz Weapon Skill.
Niektóre regimenty również dają jedną (np Cadian Shock Troops dostają Willpowera).
Ponadto aptituda General jest uznawana za tak ogólna, że każdy ją posiada i się tego nawet nie wpisuje.


W przyapdku gdyby miało się jedną i tę samą aptitudę z regimentu oraz specjalizacji można zdublowaną wymienić na dowolną z dziewięciu które mają nazwę charakterystyk (np Weapon Skill)



Zastosowanie

95% rzeczy które będziecie wykupywać za punkty doświadczenia ma 2 przypisane aptitudy (z czego jedna będzie dzieliła nazwę z charakterystyką)
To ile z nich posiadacie określać będzie koszt tego rozwoju.

Na przykład:
Umiejętność Medicae ma aptitudy Intelligence oraz Fieldcraft.
W tym momencie jakby mój ogryn chciał sobie wykupić tę umiejętność patrzy na swoje aptitudy (dochodząc do wniosku, że nie ma żadnej z nich) i patrzy w tabelkę 3-16 Skill Advances na stronie 102 podstawowego podręcznika i wyczytuje z niej, że musiałby zapłacić 300 xp’a. Rezygnuje, bo ma lepsze rzeczy do wykupienia.




Przykład nr 2:
Umiejętność Psyniscience ma aptitudy Perception oraz Psyker.
Powiedzmy, że jest posiadana już na poziomie wytrenowany i chce się ją podnieść na poziom +10. Jeśli posiada się obie aptitudy będzie to kosztowało 200 pd.

Przykład nr 3:
Talent Lightning Reflexes ma aptitudy Agility oraz Fieldcraft i jest z Tieru 1.
W tym momencie jeśli taki medyk (z aptitudami: Ballistic Skill, Fieldcraft, Intelligence, Knowledge, Perception, Willpower) chce wykupić ten talent musi zapłacić za niego 200 pd

Dokładne tabele określające aptitudy podpisane pod poszczególne umiejętności i talenty znajdują się (między innymi) na str 103 oraz 137-139.

Edit: O Talentach więcej
Talenty są podzielone na 3 poziomy zwane Tierami.
Każdy talent jest rzeczą zupełnie osobną od pozostałych talentów, nie są one poziomowane i da się je wykupić tylko raz (z nielicznymi wyjątkami jak Sound Constitution dające 1 dodatkowe życie za każdym razem jak się dobierze)
Talenty często mają konkretne wymagania. Aby wykupić dany talent (np talente tieru 1: Radiant Presence) trzeba spełnić te wymagania (np Fellowship na poziomie 40 dla tego konretnego talentu).



Ostatnie do omówienia pozostają talenty naszych kamratów.
Każda specjalność dostaje kilka (zwykle 2) rozwinięcia do wykupienia charakterystyczne konkretnie dla niej.

Np na str 85 czytamy, że Weapon Specialist może za 250 pd wykupić zdolność Armsman dającą mu możliwość dowolnego wymieniania swoich (oraz tych noszonych przez kamrata) broni za akcje darmowe

Po na-koniec

Pozostaje powiedzieć wam, że jeśli gracie sztamowymi gwardzistami (heavy gunner, medic, operator, sergeant, weapon specialist) to macie na wstępie 600 pd do wydania. Jeśli gracie auxyliami (commisar, ministorum priest, ogryn, ratling, sanctioned psyker, storm trooper, tech-priest engineseer) to dostajecie tylko połowę z tego.
 

Ostatnio edytowane przez Arvelus : 27-07-2021 o 11:39.
Arvelus jest offline