Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 03-09-2021, 19:20   #108
Arvelus
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
Pojazdy

Zasady pojazdów są pozielone na 2 części podręcznika.
Ich statystyki, opisy cech i karty pojazdów są na stronach 210 do 220

Natomiast zasady używania ich szczegółowo opisane są na stronach 272 do 286.

Karta pojazdu jest dosyć łatwa w odczytaniu.
Type kategoryzuje pojazdy na kołowe, gąsienicowe, skimmery, walkery, powietrzne i kosmiczne. My najwięcej będziemy mieć do czynienia z kołowymi i gąsienicowymi, które podlegają podstawowym zasadom.
Cruising Speed jest prędkością osiąganą fabularnie, nie stosowaną w walce
Structural Integrity czyli odpowiednik naszych woundów.
Armour określa pancerz. Ważne jest to, że pojazdy (w odróżnieniu od modeli pieszych) mają swoje strony. Front, dwa boki i tył (każdy po 90 stopni).
Tactical Speed czyli miara prędkości stosowana w czasie walki
Manoeuvrability premia (a częściej kara) do testów pilotażu pilota
Size rozumie się samo przez się
Vehicle Traits czyli zestaw specjalnych cech. Większość pojazdów ma ich przynajmniej kilka. Wszystkie opisane są na stronach 212 do 215.

Strona pojazdu (dalej zwana “facing”) ma znaczenie również dla broni, bo każda jest w stanie objąć konkretne facingi. Dlatego większość ma to odpowiednio rozpisane.
Heavy Bolter (Front Facing; 150m; –/–/6; 1D10+8 X; Pen 5; Clip 60; Reload Full; Tearing)


Jeśli to nie jest określone to najpewniej broń jest na wieży i ona może strzelać we wszystkich kierunkach.

Ruch Pojazdu

Pilotowanie pojazdu wymaga umiejętności Operate odowiedniego typu. Nas interesować będzie Operate (Ground Vehicles).

Podstawową akcją ruchu dla poajzdów jest [b]Tactical Manoeuvring[b]. Jest to półakcja i ruch o pojedynczą wartość Tactical Speed pojazdu, albo całą akcja i ruch o podwojony tactical speed.
Drugą ważną jest Evasive Manouvering za całą akcję, gdzie pojazd porusza się o pojedynczy dystans tactical speed i pilot wykonuje test Operate. Każdy jeden osiągnięty sukces nakłada karę -10 do trafienia pojazdu, ale również -10 na trafienie Z pojazdu.

Wszystkie akcje ruchu opisane są na stronach 272 i 273

Walka w pojazdach

Atakowanie z pojazdu
♦ Strzelanie z pojazdu wykonuje się z karą -10 jeśli w poprzedniej rundzie pojazd poruszył się dystans swojego Tactical Speed
♦ Strzelanie z pojazdu wykonuje się z karą -20 jeśli w poprzedniej rundzie pojazd poruszył się dystans swojego podwojonego Tactical Speed
♦ Operatorzy broni pokładowej mają swoje akcje niezależne od akcji kierowcy
♦ Krytyki uniemożliwiające strzelanie pojazdowi uniemożliwiają to również jego pasażerom
♦ Postać z odpowiednią umiejętnością Operate może używać dowolnej broni pokładowej niezależnie od posiadanych treningów

Unik w pojeździe
Pojazdy nie mogą unikać i tylko walkery z odpowiednimi ramionami mogą parować.
Za to pojazdy mają do dyspozycji manewr Jink (str 273). jest to test Operate z karą zależną od rozmiaru pojazdu. Na sukcesie pozwala uniknąć pojedynczego trafienia z pojedynczego źródła.

 
Arvelus jest offline