Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 17-11-2021, 09:04   #34
Fenrir__
 
Fenrir__'s Avatar
 
Reputacja: 1 Fenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputację
Po pierwsze koncepcje postaci dowódców: Jej pochodzenie, wygląd, charakter, reputację, historię pokrótce bez statystyk itp. Po prostu sucha koncepcja - te postacie raczej nie będą brały udziału w misjach. Rozwój fabularny bedziemy odgrywać i poznawać legion w trakcie życia obozowego. Pamiętajcie oczywiście o idei samego legionu.


Legat
Zajmuje się zegarami czasu i poziomu presji - pierwszy odpowiada porom roku i postępom wroga jeśli minie zima a nie dotrzemy do twierdzy to legion przegrywa. Presja odpowiada za obecność wroga i jego działania im bliżej tym jest przeciwników więcej i większe niebezpieczeństwo dotyczące legionu.

Legat każdorazowo wybiera rodzaj misji, na którym mu zależy, wystąpienie takiej misji będzie bardziej prawdopodobne: bojowe, rozpoznawcze, religijne lub aprowizacyjne. Każda misja zapewnia inne zyski. Bojowe głównie wpływają na morale, rozpoznawcze dają zegar informacji, aprowizacyjne zapasy, a religijne zazwyczaj niewiele dają, często pomagają w rozwoju naznaczonej.

Legat odpowiada za wykorzystanie informacji wywiadowczych, zarówno do zadawania pytań przed misją jak i za wydawanie ich jako bonusów do rzutu na wejście itp.

Na koniec legat musi zdecydować czy ruszamy w drogę, a jeśli przed nami jest rozstaj to, w którą stronę pójdziemy.

Oczywiście fabularnie powinien współpracować z pozostałymi rolami. Choć pamiętajmy, że ostateczna decyzja w danym zakresie zależy od funkcyjnego.

Zegary już ustawiłem na karcie legionu. Musisz zdecydować jaki rodzaj misji będzie oczekiwany.


Trybun
Odpowiada za zegar morale - ten rośnie w ramach akcji kwatermistrza i w nagrodach za misje, a spada po śmierci żołnierzy, w wypadku przegranych lub braków zaopatrzenia

Druga kwestia to przydział żołnierzy. Oczywiście dyskusje dyskusjami a ostateczna decyzja co do wyboru oddziału i specjalistów opiera się na trybunie.

Trybun odpowiada również za pilnowanie opisów żołnierzy, tworzenie nowych specjalistów itp. Powinien on pilnować zmian na kartach itp. Na razie ja to pilnuję, ale chętnie oddam pałeczkę.

On wykonuje rzuty na wejście - zarówno na początek misji glównej jak i misji dodatkowej

Obecnie trybun nie ma wiele rzeczy do roboty już teraz. Większość notatek poczyniona. Tak naprawdę jego rola zacznie się po wybraniu przez legata następnej misji. Oraz ewentualnych korektach w stanie zdrowia po działaniach kwatermistrza.

Kwatermistrz
Odpowiada za zaopatrzenie jego przydział i projekty długofalowe.

Po kolei:
Zaopatrzenie to ogólny wskaźnik wszelkiego rodzaju dóbr. Jego wykorzystujesz do wspierania działań kwatermistrzowskich, czy misji.

Zasoby to osobne wskaźniki, nie do końca powiązane z zaopatrzeniem, ale kluczowe do realizacji zadań: Czarnostrzały, Jedzenie, Konie, Wozy, Machiny oblężnicze, Dewocjonalia, Robotnicy. Każdy z tych zasobów jest przydatny do określonych celów.

Kwatermistrz zarządza też personelem “pomocniczym” ,czyli miłosiernymi i alchemikami. Ci pierwsi przejmują na siebie rany przyśpieszając leczenie żołnierzy, ci drudzy prowadzą projekty alchemiczne.

Na start kwatermistrz może rozdać 5 punktów na dowolne zasoby poza jedzeniem, to jest na poziomie 1. Zasoby mają swoje użycia, jeden zasób jedzenia to 4 użycia.

Kwatermistrz dokonuje też akcji operacyjnych. Ilość akcji zależy od morale 8+ to morale wysokie i kwatermistrz ma 2 akcje od 7 do 4 ma jedną, a poniżej nie ma żadnej. Za zaopatrzenie kwatermistrz może wywołać dodatkową akcję operacyjną. Jakie mamy akcje:

Odpoczynek i rekowalescencja - leczymy się, to sposób na wyczyszczenie ran.

Pozyskanie zasobu - czyli zdobycie określonego zasobu

Rekrutacja - pozyskanie rekrutów - pamiętajcie jednak o maksymalnym stanie - wiec obecnie nie weźmiecie więcej rekrutów bo podróż mogła by się wydłużyć.

Projekt długofalowy - czyli jakieś szkolenie, usprawnienie, coś istotnego. Wybiera się specjalistę odpowiedzialnego za ten etap i zapełnia się zegar projektu.

Zluzowanie - podnosi morale i redukuje stres


Kronikarz

Po pierwsze pamięta o poległych - powinien sobie o każdym napisać zdanie i pamiętać o nich.

Po 4 poległych może snuć opowieść legionu i zyskać bonusy.

Powinien on wcielać się w role MG przy scenach obozowych, tworzyć je i opisywać. W nich gracze i MG wcielają się w dowolne postacie i opisują one jakąś scenę. Sceny te pochodzą ze spisu scen, które posiada kronikarz. Kronikarz też po śmierci 4 żołnierzy opowiada

W naszym przypadku nie zginęło wystarczająco dużo legionistów na opowieść legionu. Ale jak się ładnie deklarował kronikarz wcieli się w MG podczas sceny życia obozowego, a ta będzie wyjątkowa.

Do szczegółów odsyłam do podręcznika bo ciężko go całego przykleić. W razie czego zapraszam na discorda lub inny komunikator to wyjaśnię niejasności.
 
Fenrir__ jest offline