Wódz Sull dał chwilę powierzchniowcom na wymianę grzeczności, a następnie podniósł rękę prosząc o ciszę.
- Jeśli chcecie wrócić na powierzchnię to najszybsza droga prowadzi przez tereny „zdradzieckich” mongreli. Ich plemię nie podziela naszych opinii na temat powierzchni i od długiego czasu nikogo nie przepuszcza na górę. Nie byli dla nas większym zagrożeniem, ale w przeciągu ostatnich dni dołączyli do nich ludzie z powierzchni, a ich grupy zwiadowcze zaczęły się rozprzestrzeniać po okolicy i stawać coraz bardziej zabójcze. Jeśli chcecie jak najszybciej wrócić do miasta to musicie zniszczyć plemię i przedrzeć się przez ich legowisko – wódz zamilkł na chwilę.
-
Jeśli potrzebujecie odpoczynku Archibald wskaże wam dom, który udostępniłem dla niego i Camelli. Jasnowidząca Opoli może wam coś wywróżyć i sprzedać magiczne zwoje, Dyra powinna mieć na handel parę pozostałości po naszych przodkach. Nasza najlepsza wojowniczka Wenduag może wiedzieć coś więcej na temat terenu zdrajców. Lann pomoże wam odnaleźć w wiosce, kogo trzeba.
*****
Czas wolny w NEATHHOLM
Drużyna ma parę chwil na przygotowanie się do wyruszenia w dalszą przygodę. Większość z was podzieliła się na mniejsze grupki i rozsiadła przy kilku ławach w pobliżu ognisk spoglądając z zaciekawieniem na pieczone przez mongreli zmutowane ryby pochodzące z jeziora. Zapach pieczonej, świeżej ryby jest bardzo kuszący. Trudno jednak stwierdzić, jakie konsekwencje może mieć zjedzenie takiego posiłku przez powierzchniowca i czy nie lepiej zadowolić się suchymi racjami znalezionymi przez Hargara.
Możliwa jedna interakcja na gracza z danymi NPC, ich skutki będą znane tylko danemu graczowi na PW.
1. Arystokraci Horgus i Camellia prowadzą ożywione rozmowy pół szeptem, co pewien czas przerywają rozmowę i porozumiewawczo spoglądają, na któregoś z członków drużyny.
2. Podróżniczka Anevia i uczony Arvanishal siedzący przy drugiej ławie dyskutują na temat obecnej sytuacji i następnych kroków do podjęcia zarówno w podziemiach, jak i już w mieście na powierzchni.
3. Znaleziony w podziemiach nieufny czarodziej oraz przewodnik Millorn zszedł większości z oczu. Pakuje się przy jednym z przygasających ognisk, kradnąc upieczone przez mongrele ryby. Zachowuje się jakby planował opuścić drużynę bez słowa.
4. W ramach uzyskania pomocy w następnej misji Lann jest gotowy do zaprowadzenia chętnych do jasnowidzki lub najlepszej wojowniczki albo do wodza.
Zakup i sprzedaż przedmiotów:
Bez względu na wyżej podjętą decyzje można zakupić od danych postaci, następujący sprzęt.
1.
Dyra w większości ma podstawową broń różnego rodzaju za parę złotych monet oraz:
-Naramienniki +1 (dla osób bez zbroi) – 250 złota
-Pierścień ochrony +1 – 500 złota
-Kołczan żelaznego chłodu – 20 strzał zadających 4k6 obrażenia demonom i fey – 200 złota
-strzała +1 (do odzyskania z ciała i ponownego użycia)– 100 złota
Buckler +1 5gp, Shield, heavy steel +2 20gp, Buckler +3 250gp
2.
Opoli posiada zwoje 0 poziomu za 10 złota, 1 poziomu za 25 złota, 2 poziomu za 150zł