Cytat:
WFB posługiwał się d6 a dnie d10/d100
|
To polecam zajrzeć do pierwszych edycji WFB - od pierwszej do 3ciej. W szczególności 1 i drugą. Zresztą fakt używania innych kości (d10 nie w WFB, ale d100 już tak) ma wpływ jedynie na matematykę, nie na samą mechanikę. Od 1 edycji WFB i WFRP opisanie postaci wciąż jest takie same. Główne statystyki takie jak Ruch, współczynnik walki wręcz, współczynnik strzelania, siła, wytrzymałość, rany, inicjatywa, ataki, i zbiór cech psychicznych oraz testowanie poniżej tych cech praktycznie się nie zmienia, lub jest modyfikowana, zależnie od edycji lub czy ma to być WFRP, Mordheim/inny skirmish (od 6ed WFB), czy samo WFB.
Tak jeszcze mi się przypomniało, Pip, jak pisaleś, że szukasz czegoś aby były deklaracje i jeden lub góra kilka rzutów aby rozstrzygnąć scenę. Pamiętam takie dwa ciekawe rozwiązania, jedno w Pendragon (albo 5ta albo 2ga edycja - ta z mapą Anglii, czarnobiała), a drugie w L5K (nie pamiętam czy to ma edycje). W obu do rozstrzygania starć zbrojnych (szczególnie bitew) był system oparty na odpowiednim współczynniku - w L5k to było zdaje się szczęście i pancerz, a w Pendragonie kombatant miał specjalną cechę bitwa, którą dodawało się do rzutu. W zależności od deklaracji i rzutu, to co działo się z bohaterem ładnie opisywała dosyć prosta tabelka - od zwycięskiego bez zadrapań po przegranego w niewoli lub całkiem martwego. Jakieś modyfikatory do obu też były, zależne od zachowania w walce, pozycji wśród walczących itd.