hmm,
Oryginalna magia colledżowa znana z 2edycji RPG, w WFB pojawiła się w 4 edycji - i była dużo potężniejsza od tego co prezentują możliwości magów z WH2e (oczywiście WHRPG2e pojawił się grubo po WFB4e).
Tak się składa że gramy-graliśmy dużą kampanię w WH2e magami wyższego poziomu, i realnie ich możliwości bitewne są mocno ograniczone, czy to zasięgami, czy obszarami działania.
Temu wymyślono Magów Bitewnych których magia była dużo potężniejsza, wraz z najmocniejszą High Magic.
żeby nie być gołosłownym - dla magów z rpg, klasycznym czarem walkowym
jest (w zasadzie w każdej szkole jest coś zbliżonego) coś o zasięgu 48 metrów i promieniu działania 5m, gdzie postacie będące pod wpływem dostają uderzenie z S4 + jakiś dodatk. efekt. To są czary na poziomie trudności 22+ /czyli dla normalsów bardzo trudne/
w WFB dla przykładu - Ametystowy mag bitewny ma najpotężniejszy czar czysto killerski dostępny dla ludzi. Purple Sun od Xereus który to wyznacza ruchome pole działania (template) a każda figurka której ów template dotknie ginie na 3+ (d6)
Mocniejszy jest z High Magic Assault of Stone - ale wymaga wzgórza
Wzgórze porusza się, a wszystkiego czego dotknie (lub na nim jest) dostaje dmg, albo Apotheosis które wskrzesza figurkę/postać
Magia bitewna która pojawiła się od 5 edycji WFB to uproszczona wersja, miszmaszu z oryginalnych szkół
poza tym - magia w WH jest po prostu dużo słabsza od możliwości które oferuje większość systemów fantasy, to może nie jest lowmagic, ale blisko.