Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 11-06-2022, 18:38   #105
Alex Tyler
Młot na erpegowców
 
Alex Tyler's Avatar
 
Reputacja: 1 Alex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputację
Cytat:
Na indywidualną ocenę jakości systemu tak naprawdę nie wpływa mechanika, a to jak dobrze wpasowuje się on w światopogląd.
Nie zgodził się nikt nigdy. Chociaż w sumie... chętnie zobaczyłabym dowody np. na to, że w Warhammera 40k grają głównie zwolennicy teokracji, faszyzmu i zbrodni wojennych Tak naprawdę na ocenę systemu wpływa przede wszystkim jego lore (charakter i treść). Dostępność i częściowo płynąca z niej popularność też mają spore znaczenie (nie bez powodu na zachodzie defaultowy rpg to D&D, a w Polsce w latach 90 to było wfrp 1e. [bo MiMy, wczesne wydanie i polskie tłumaczenie]). Mechanika ma wartość podobną do gameplayu z gier komputerowych, czyli wpływa na to co można zrobić i jak oraz ile płynie z tego funu itd. Nie jest to jednak rzeczą decydująca. W końcu istnieją popularne gry komputerowe z koszmarnym gameplayem a dobrą fabułą (np. fallout 1). W tabletop rpg/rpg pen&paper ("grach fabularnych") jeszcze dochodzi ten luksus, że można łatwo hałsrulować (w grze komputerowej trzeba wprawnego modera i wdzięcznych narzędzi). Stąd mechanika ma główne znaczenie dla osób, które wykazują mniejsze zainteresowanie lore i wolą grać w sposób zgodny z intencją autora.
 
__________________
„Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”.
Alex Tyler jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem