Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 11-06-2022, 20:01   #7
Johan Watherman
Moderator
 
Johan Watherman's Avatar
 
Reputacja: 1 Johan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputację
Nie rozumiem do końca zwolenników narzędzia w takiej formie, tak samo jak nie mam zrozumienia do jego przeciwników niezależnie od sposobu wdrożenia.
Dlaczego? Ponieważ rpgowe „safety tools” funkcjonowało w RPG od początku.
Nazywało się rozmowa.
Po prostu, coś ci się nie podoba, czegoś nie lubisz? Zależnie od organizacji ekipy porozmawiaj ze wszystkimi lub tylko z MG jeśli przyjmujecie bardziej autorytarny model ekipy (nazywany łagodniej MG jako gospodarz gry ) i powiedz co nie pasuje. I uwaga, to może być szokiem dla niektórych – wcale nie musisz spowiadać się do innych dlaczego coś ci nie pasuje. Możesz powiedzieć, nie – kwestia prywatna. Ale o zgrozo ktoś może o to zapytać. To pytanie jest straszne, wszak jest najlepszym zabezpieczeniem przeciw strollowaniu danego aspektu sesji.
Generalnie chwilowy dyskomfort graczy jest narzędziem narracyjnym. I to nie tylko w RPG, ale i w literaturze, filmie czy grach komputerowych. Dyskomfort ma różne miana, wszak czymże jest strach o utratę postaci? Kwestia wyczucia MG na ile może sobie pozwolić. Wyczucie uzyskuje rozmawiając.
RPG to po pierwsze gry towarzyskie. Jeśli ktoś źle czuje się w towarzystwie – bo to niesie niebezpieczeństwo interakcji z innymi ludźmi którzy mogą go zranić – może powinien przemyśleć swoje wybory towarzyskie lub ogólnie czy jest to hobby dla niego w obecnej formule.
Narzędzia to tak naprawdę pętanie sobie dłoni oraz współgraczom. Jeśli rozmowa nie pomoże, to narzędzia tak samo zawiodą. Jeśli odniesie skutek, pozwoli lepiej dostosować grę do wspólnych potrzeb.
 
__________________
Otium sine litteris mors est et hominis vivi sepultura.
Johan Watherman jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem