Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 17-06-2022, 23:54   #1
Nuada
 
Nuada's Avatar
 
Reputacja: 1 Nuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputację
Garść propozycji od nowego MG

Serwus wszystkim!
Nuada z tej strony. Kłaniam się nisko.

Od jakiegoś czasu zaglądam tu sobie anonimowo. W końcu zebrałem się na odwagę i oto jestem.

Chciałbym poprowadzić tutaj jakąś pisaną sesję. Pomysłów mam kilka i trudno zgadnąć, na co znajdą się chętni. Wiadomo, że gusta są różne. Stąd też ten sondaż.

1. Dark Fantasy - “Rzeka czasu”
Nieokreślony świat, może być Faerun lub coś innego równie znanego.
Przydrożna karczma jest pełna po brzegi. Kupcy, awanturnicy i kilku wojaków miejscowego władyki. Mieszane towarzystwo. Piwo leje się szerokim strumieniem, miejscowego kurtyzany szukają klientów na tę deszczową noc. Śpiewy i ogólnie radosną atmosferę przerywa wejście tajemniczego przybysza.

Zasuszony, siwy mężczyzna o pokracznej sylwetce, wychodzi na środek sali i prosi o pomoc. Oferuje dużą sumę pieniędzy za zdawałoby się proste zadanie. Chodzi tylko o to, żeby ktoś przeprawił go na drugą stronę rzeki. Od samego zachodu słońca deszcz pada obficie, woda pewnie wezbrała, ale niedaleko stąd jest przystań, gdzie zacumowane są łodzie miejscowych rybaków, a kilkanaście mil w górę rzeki jest nawet drewniany most.
Czy w tym prostej misji może pójść coś nie tak? Odpowiedź jest prosta - oczywiście, że tak.

Słowa kluczowe -
zakazana magia, przejście między światami, nieumarli i wieża pełna skarbów. Czego chcieć więcej?
Klimat - mroczne fantasy w gotyckim stylu.

2. Dark Fantasy - “Wieża boskich wizji”
Sytuacja początkowa, bliźniacza do tej poprzednie. Karczma pełna wędrowców. Głośne rozmowy przerywa pojawienie się niezwykłej kobiety. Kusząca i ponętna amazonka o twarzy anioła z szerokim mieczem na plecach, staje przy kontuarze i zamawia kolejkę dla wszystkich. Gdy wszyscy wypijają jej zdrowie, przedstawia się jako Shalim Nuktu i mówi, że szuka kilku śmiałków, którzy pomogą jej w splądrowaniu lochów zrujnowanej i zapomnianej przez bogów i ludzi.
Nie ma czasu na zastanawianie się. Na wzgórzu na którym stoją zniszczona baszta, trzeba być przed północą. Tak się bowiem składa, że tylko przez krótki moment wrota do podziemi będą otwarte.
Znajdą się chętni, by dołączyć do świty Nuktu, upadłej królowej amazonek z zaginionego świata Zamini Tanasool.
Słowa kluczowe - eksploracja, zakazana magia, wrota światów,
Klimat - opowieść drogi poprzez mroczne światy fantasy

3. Zew Cthulhu 1930- "Australijska ekspedycja"
Profesor Grisham to słynny w całym świecie archeolog, badacz starożytnego Egiptu i Babilonu. Od czasu ostatniej wyprawy z uczonym nie jest dobrze. Z racjonalnego człowieka nauki, zmienił się w fanatyka podejrzanych teorii, okultyzmu i magii. Z katedry zaczyna głosić wierutne bzdury. Ekscesy profesora nabierają na sile, a on sam zaczyna wyglądać i mówić, jakby stracił rozum. W porozumieniu z rodziną i władzami uczelni zostaje on odesłany na urlop, którego celem ma być poprawa stanu psychicznego. W wyniku decyzji rodziny profesor Grisham zostaje zamknięty w szpitalu psychiatrycznym. Na ponad dwa lat słuch o nim ginie.

Na uroczystym rozpoczęciu roku akademickiego, we wrześniu 1935, ku zaskoczeniu wszystkich pojawia się profesor Grisham i bez zezwolenia władz uczelni wygłasza krótką przemowę. Ogłasza, że dokonał wiekopomnego odkrycia. W związku z nim właśnie organizuje wyprawę naukową do Australii, by potwierdzić wszystkie swoje teorie.

Gracze, to studenci, zwolennicy lub przyjaciele profesora Grushama. którzy postanawiają pomóc mu w tej, jak się wydaje szalonej i przygotowanej naprędce wyprawie.

Słowa kluczowe - fantastyczna archeologia, mity cthulhu, sny i wizje, tajemnica, mistycyzm, naziści i aborygeni.
Klimat - awanturnicza przygoda w stylu Indiany Jonesa na dzikim i australijskim kontynencie. z wieloma elementami fantastycznymi.

4. Wampir - "Dobry deal"
Grupa wampirów ze Zachodu zostaje wysłana do Japonii. Nie jest to ich wybór, bowiem z tej czy innej przyczyny są dłużnikami miejscowego Księcia i muszą się podjąć tego zadania.
Na miejscu mają zająć się zakupem jednego z wieżowców, Kumo No Yosai. Czy może być coś prostszego, gdy ma się niemal nieograniczone zasoby finansowe, a właściciel budynku jest bliski ogłoszenia bankructwa? Odpowiedź może być tylko jedna - oczywiście, że tak.

Słowa kluczowe - kuei-jin, yakuza, Matuzalem, pradawne zło
Klimat - konfrontacja światów, strategiczno-mistyczno-kryminalna rozgrywa biznesowa, azjatycka mitologia

5. City of Mist
Detektywistyczna sesja noir w komiksowym klimacie. Postacie graczy, to tak zwani Rifterzy. Osoby u których przebudziły się niezwykłe moce. To system urban fantasy, trochę w klimacie The Defenders lub The Wolf Among Us, czy nawet Amerykańskich Bogów. Można by powiedzieć, że jest to takie podkoloryzowane noir, bo mamy tutaj troszkę bajkowy świat, pełen tajemnic i zagadek. Nie jest on jednak do końca taki mroczny i straszny, jakby się mogło wydawać. Optykę zmienia właśnie komiksowość całego systemu. Postacie graczy balansują pomiędzy światem mitów i magii, a tym w pełni realnym. W sumie można to podciągnąć pod zjawisko zwane, jako neo-noir. Przynajmniej w założeniu wszystkie sesje mają być filmem, czy też odcinkiem serialu kryminalnego, a ma to wspierać mechanika.

Tytułowa mgła, to bariera, która oddziela świat realny od tego magicznego i sprawia, że zwykli ludzie praktycznie nie dostrzegają tego, co mityczne.

Bez konkretów, bo przyznam szczerze, że dopiero wgryzam się w system i nigdy go nie prowadziłem. Mam jednak spisanych kilka kryminalnych historii, które można wpasować w klimat tego systemu.


To tyle ode mnie. Zapraszam do podzielenia się swoją opinią.
 

Ostatnio edytowane przez Nuada : 17-06-2022 o 23:56.
Nuada jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem