Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 02-07-2022, 17:52   #1
Ketharian
Dział Postapokalipsa
 
Ketharian's Avatar
 
Reputacja: 1 Ketharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputację
[DEG:R] Czarny Lew się budzi... [18+]



OGRÓD CZARNEGO LWA




Szanowni, niniejszym z wielką przyjemnością otwieram oficjalną rekrutację do sesji „Ogród Czarnego Lwa” w systemie Degenesis: Rebirth. Pół tysiąca lat po apokaliptycznej katastrofie podzielona na rywalizujące ze sobą frakcje Europa podnosi się z kolan stając do ostatecznej walki przeciwko przybyłej z kosmosu obcej formie życia - lecz nie zjednoczona, tylko rozdarta wewnętrznymi konfliktami i jednocześnie bezwzględnie eksploatowana przez afrykańskich kolonizatorów.

Czy to oznacza, że wbrew wcześniejszym informacjom w sondzie zamierzam przyspieszyć start sesji? Nie, chciałbym rozpocząć wspólną zabawę od poniedziałku 22.08.2022 (lub nawet przed weekendem 20-21.08, jeśli rekrutacja zostanie zamknięta z wyprzedzeniem). Termin ten oznacza, że zainteresowani użytkownicy chcący zapoznać się wcześniej z podręcznikami nadal będą mieli na to półtora miesiąca czasu. Jednocześnie otwarcie rekrutacji już teraz, z sześciotygodniowym wyprzedzeniem, pozwoli mi i zainteresowanym na spokojne przygotowanie KP oraz rysów fabularnych postaci.

Poszukuję czterech do sześciu graczy gotowych wcielić się w bohaterów zamieszkujących aktualnie Perpignan. Nadmorskie miasto położone w cieniu Pirenejów, współrządzone przez klan Bordenoir oraz neolibijski konsulat, jawi się przyjezdnym ostoją bezpieczeństwa, dostatku i kultury, ale i tutaj czai się wiele niebezpieczeństw, od tnących morską wodę trójkątnych płetw i krążących w górach przemytników po wielkomiejskie intrygi kupieckie, tarcia międzyfrakcyjne, zakazane romanse i politykę przez duże P!

Nie będę wymagał od kandydatów znajomości systemu, aczkolwiek zamierzam faworyzować chętnych, którzy względnie samodzielnie przygotują sobie KP w oparciu o dostępne bezpłatnie podręczniki (wydawca DEG udostępnił wszystkie swoje materiały w formacie PDF) - oczywiście w razie potrzeby jak najbardziej wesprę pomocą w procesie tworzenia postaci. Ponieważ cały system składa się z trzech podręczników głównych i całej serii dodatków, zawężę w spojlerze poniżej materiał sugerowany do przestudiowania, bo objętość rulebooków naprawdę potrafi w DEG przytłoczyć. Jeśli jednak ktoś nie będzie się czuł na siłach, aby samemu stworzyć postać, po to właśnie zakładam rekrutację z takim wyprzedzeniem, aby zapewnić nam dość czasu do wykreowania wymarzonego herosa wspólnymi siłami.

Podręcznik główny Primal Punk - na stronach 46-49 znajduje się skrócona prezentacja każdego z podstawowych kultów (frakcji). Po zapoznaniu się z tym materiałem proponuję przeskoczyć do szczegółowego opisu tego kultu, który wzbudził Wasze zainteresowanie (umieszczone w przedziale stron 147-327). W drugim podręczniku podstawowym - Katharsis - na stronach 47-97 znajdują się opisy przedstawicieli kultów od strony mechanicznej. W dodatku The Killing Game na stronach 28-29 znajduje się opis samego Perpignanu, a na stronach 14-65 mocno szczegółowy opis całej południowej Franki. W dodatku Clans of Rhone znajdziecie opis czterech klanów tego regionu, z których trzy (Bordenoir, Touloni, Resistance) są dopuszczone do niniejszej rozgrywki.


Teraz chciałbym napisać kilka słów o swoim wyobrażeniu sesji. Jako Mistrz Gry lubię tworzyć spójną i bogatą w szczegóły historię, przykładam dużą wagę do obszernego opisywania świata i lubię zaznaczać w swoich postach fakt, że postacie są z tym światem silnie powiązane. Tworząc te opisy wplatam w nie często bohaterów jako statystów. Nie jestem zbyt zagorzałym zwolennikiem doka, ale nie mam nic przeciwko okazjonalnemu zeń korzystaniu oraz temu, aby gracze wspólnie tworzyli tym narzędziem własne scenki. Od uczestników oczekiwałbym zaangażowania we własne wpisy większego niż jednolinijkowce oraz świadomości, że każda akcja wywołuje reakcję, a każda decyzja pociąga za sobą konsekwencje (mowa tu oczywiście przede wszystkim o postaciach graczy).


Długość kolejki, absencje, kostkowanie, PvP

Chciałbym oprzeć rozgrywkę na kolejkach cotygodniowych, gdzie poniedziałek i wtorek byłyby zarezerwowane na „duży odpis” MG, a okres od środy do niedzieli na posty graczy oraz „małe odpisy” MG (mam tu na myśli dodatkowe wpisy w kooperacji z graczami, gdyby jakieś wątki wymagały dodatkowej aktywności w trakcie kolejki). Tym samym oczekuję co najmniej jednego wpisu tygodniowo, ale jestem w stanie postować częściej, jeśli z punktu widzenia graczy byłoby to potrzebne. Absencje są oczywiście doskonale zrozumiałe, wszyscy znamy prozę życia. W takiej sytuacji wystarczy mnie uprzedzić o nieobecności i jej przewidywanej długości trwania, a ja zajmę się wówczas proksowaniem bohatera. Brak zrozumienia wykazuję jedynie dla długotrwałego znikania z sesji bez słowa i rezerwuję sobie wówczas prawo do rozporządzenia porzuconą postacią wedle własnego uznania (najczęściej szybko wpada ona w jakieś kłopoty, co całkiem trafnie prezentuje ilustracja poniżej).



W trakcie gry będziemy regularnie rzucać kostkami, żeby się nam do czegoś przydały te stworzone z pietyzmem KP. Jako narzędzie posłuży nam forumowa Kostnica. I jeszcze kwestia PvP - w Degenesis bohaterowie często mają swoje własne ukryte cele, którzy nie muszą być zgodne z celem nadrzędnym całej drużyny. Nie mam nic przeciwko temu, aby BG skrobali sobie na boku rzepki, ale otwarty konflikt PvP nie wzbudzi we mnie entuzjazmu.


Dostępne frakcje

Świat Degenesis umożliwia grę przedstawicielami wielu nacji, frakcji, kultur i państw, ale przez wzgląd na dzielące je różnice etniczne, kulturowe i religijnie nie zawsze można upchnąć do drużyny reprezentantów wszystkich tych opcji. Tak będzie i tym razem - ponieważ gramy na południu Franki i w cywilizowanym regionie o silnych wpływach Kultu Pasterza, niedostępne będą frakcje Sędziów, Kronikarzy, anabaptystów i Albinów. Helwetów widziałbym w roli legalnych najemników lub dezerterów. Z dodatku „Klany Rhône” bez problemu przyjmę Bordenoir, Tulończyków i Rezystę. Złomiarze, jehammedanie, apokaliptycy, Neolibijczycy, Szpitalnicy, harapowie (Scourges), Anubianie i uniwersalni klanyci wedle życzenia. Frakcje z innych suplementów, na przykład Exalterzy, po gruntownym przemyśleniu propozycji.

Zdaję sobie sprawę, że osoby nie znające świata Degenesis mają teraz mętlik w głowach, ale bez obaw, tutaj uprościmy sprawę - takim chętnym proponuję dokonanie wyboru spośród ośmiu dostępnych propozycji z podręcznika głównego - Szpitalnik, złomiarz (scrapper), klanyta (clanner), Neolibijczyk, harap (Scourge), Anubianin, apokaliptyk, Helweta. W razie potrzeby służę poradą w wyborze.

W mojej prywatnej opinii najtrudniejszy do poprowadzenia jest Anubianin (już sam proces inicjacji akolity Kultu Szakala odciska ogromne piętno na człowieczeństwie, a do tego dochodzi jeszcze cała ta otoczka afrykańskiego mistycyzmu i symbioza z psychoflorą - to zdecydowanie propozycja dla kogoś, kto jest już mocno zagłębiony w świat Degenesis. Z kolei wybór apokaliptyka będzie wymagał przedyskutowania tego, czy podniesiemy próg wiekowy sesji z 18+ na 21+, ponieważ tutaj pojawia się wątek odczłowieczenia w innym ekstremum: przemoc seksualna, pedofilia, dzieciobójstwo, handel organami i wszelakie psychozy to znaki szczególne tego kultu, więc jeszcze przed grą będzie trzeba zdecydować jak głęboko w mroczne sekrety apokaliptyków zamierzacie wniknąć jako członkowie tej sekty!




Tworzenie KP

Tworzenie Karty Postaci może się odbyć na dwa sposoby: tradycyjnie z ołówkiem i kartką papieru lub z użyciem generatora KP na stronie Degenesis RPG. Korzystanie z tego drugiego rozwiązania jest zdecydowanie łatwiejsze, bo ma ono wbudowane w panel modyfikatory związane z pochodzeniem, konceptem charakteru i kultem, a także zasady zaawansowane Legacies z dodatku Artifacts - dzięki temu nie trzeba skakać po dwóch książkach, żeby poskładać KP w całość.

I tak, jak najbardziej zezwalam na skorzystanie z zasady zaawansowanej Legacies, która tworzy historię przeszłości bohatera, generując dodatkowe punkty umiejętności na starcie, ale też konkretne konsekwencje. To świetne narzędzie pozwalające wzbogacić postać gracza.

Akcja przygody będzie toczyła się w południowej części Franki pomiędzy Pirenejami i Tulonem, być może również w delcie Rhône i na Morzu Śródziemnym. Gramy w lecie roku 2595, a zatem przed Operacją Mirage, przed trzęsieniem ziemi (w przenośni) w Bretanii, przed kryzysem w Protektoracie Justitianu oraz tuż po najbardziej chyba znamiennym wydarzeniem w historii najnowszej Franki, czyli wyruszeniem szlachetnego Abdela Sanguine z Montpellier w podróż do Białego Wilka z Bergamo.


Słowo końcowe

Zastanawiam się czy napisałem już wszystko, co chciałem Wam przekazać tytułem wstępu, ale jest tego tyle, źe chyba wystarczy na początek. Czekam na wszelkie dodatkowe pytania oraz na ewentualne zgłoszenia. Kreujcie swoich bohaterów, abyśmy czym prędzej mogli zapuścić się w świat Degenesis.

Liczni nowi przyjaciele już nie mogą się doczekać, aby Was poznać!






Nie każcie im zbyt długo czekać, ponieważ nie należą do zbytnio cierpliwych, a kiedy się rozeźlą, nie wyglądają już tak przyjacielsko i życzliwie jak na powyższych ilustracjach!!! Co więcej, ci tutaj to tylko kilku mieszkańców tego niesamowitego świata, z którymi możecie mieć przyjemność zawrzeć bliższą znajomość!
 
__________________
Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis!
Ketharian jest offline