Racja Pliman, nie do końca chyba dobrze wyjaśniłem o co chodzi z tym Logosem i Mythoi.
Logos, to realna cześć twojej postaci, czyli to kim jest, jaki ma charakter, upodobania itd, w realnym świecie.
Dajmy na to, że jest to twój szachista z żoną i dziećmi.
Mythoi, to z kolei mit lub legenda, jak objawiła się w tym szachiście. Może to być postać z legend, mitologii lub jakiś nadprzyrodzona istota.
Cały koncept postaci w City of Mist, zasadza się na konfrontacji i koegzystencji tych dwóch pierwiastków.
Nie musi to być walka na noże, ale jest tutaj pewna walka o dominację. Mit ze świata magii znalazł szczelinę, Riftera, czyli twoją postać i pragnie przedostać się do świata realnego.
Mythoi przeważnie już przed Przebudzeniem objawia się w Logosie. Wcielenie Hefajstosa będzie w realu albo na przykład strażakiem, albo kowalem. Choć nie jest to reguła i można iść w przeciwieństwa i na takim dualizmie budować postać.
W przypadku twojego szachisty, jako Mythoi możesz wybrać jakąś postać lubującą się w strategii, albo potędze umysłu, albo uderzyć w ten urzędnicze nuty i wybrać coś powiedzmy z zakresu biurokracji, czyli jako Mit wybrać na przykład Merkurego albo bardziej wrednie Samaela.
Po wybraniu Logosu i Mythoi, następuje proces określenia stopnia wybudzenia. Czyli będziesz decydował, czy bardziej dominuje strona przyziemna, czy jednak ta magiczna. Każdy wybór ma swoje konsekwencje i umiejscawia postać w świecie. Albo postaci jest bliżej do realnego życia, albo do tego magicznego.
O tym na razie tak tylko wspominam, żeby nie bombardować was informacjami i mnogością wyborów.
Wybór Mythoi jest też o tyle ważny, że decyduje on o przyszłych umiejętnościach postaci. Jeżeli wybierzesz Hefajstosa, to oczywistym będzie, że twoja postać będzie władać ogniem, jeżeli wybierzesz Merkurego, to potęga postaci będzie objawiać się zapewne w muzyce i handlu.
Dodatkowo historia Mythoi rzutuje na życie twojej postaci. Jest ona niejako drugim wcieleniem tego mitu na ziemi i pewne wydarzenia, wybory będą się powtarzać i objawiać w jej własnym.
Nie będzie to powtarzalność jeden do jednego, ale w czasie gry będziesz z jednej strony stawiany przed wyborami podobnymi do tych, jaki były w historii ucieleśnianego przez postać mitu. Będzie się to powtarzało tym częściej, im częściej będziesz korzystał z mocy Mythoi.
Jak wspomniałem Mythoi pragnie niejako wedrzeć się do realnego świata i zdominować postać, czy też kierować nią.
Ty, odgrywając swoją postać musisz balansować pomiędzy Logosem, a Mythoi Dokonywać własnych wyborów, a jednocześnie poszukiwać prawdy o sobie samym, o świecie i o tym, co skrywa jeszcze Mgła.
Mam nadzieję, że troszkę rozjaśniłem o co w tym chodzi.
Edit:
Najłatwiej będzie chyba odwołać się do powieści, czy też serialu Amerykańscy Bogowie. Tam Shadow, czy też Mr. Wednesday z jednej strony funkjonowali w realnym świecie, a z drugiej byli wcieleniem bogów. Tutaj ma się rzecz podobnie z tym, że przy wyborze Mythoi nie ograniczamy się do żadnej konkretnej mitologii, a do całej historii mitów, tak tych współczesnych, jaki pradawnych.
Ostatnio edytowane przez Nuada : 04-07-2022 o 20:40.
|