Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 06-07-2022, 21:39   #27
Nuada
 
Nuada's Avatar
 
Reputacja: 1 Nuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputację
Kolejny Update


Zacznijmy od końca, czyli od seniora Hernandeza. To BN, który jest tylko szarą postacią wyciętą kartonu. Płaski, nic nie znaczący, więc ani mi go nie żal, ani nie planowałem, żeby odgrywał on jakąś większą rolę w sesji.
Skoro obce zapragnęła grać właścicielem wypożyczalni kaset, to nie ma co dublować miejscówek. Wolę jeśli będzie z tym stała żywa osoba. Nawet jeśli nie zagra ona później w sesji właściwej.

Nie myślcie o tym, kto się dostanie, a kto nie. Traktujcie proszę ten etap, jako swobodną zabawę, wspólny proces tworzenia, który ma wszystkim przynieść frajdę, a efekty stworzone w jego trakcie jako ważne elementy naszego Miasta.

Jeżeli jednak chcecie, to pan Hernandez pozostanie z nami. To co miałem o nim do tej pory napisane, to krótkie:
- Raul Hernandez, gruby meksykanin, właściciel wypożyczalni kaset. Miły, sympatyczny grubasek.
Może pomagać Ayo w wypożyczalni. Wieku nie określiłem, ale pewnie to gość pod 40-stkę.

____
Teraz jeszcze kilka słów o dualizmie Logos-Mythoi.

Mit, jaki objawia się w Rifterze nie jest z nim tożsamy. Przebudzony z każdym kolejnym dniem objawieniem się mocy, stopniowo odkrywa naturę swego Mythoi. Historia Mithoi nie musi zostać powielona w życiu postaci jeden do jednego. To wy, jako gracze decydujecie o tym w jaki sposób mit objawia się w waszej postaci. Możecie wybierać tylko określone fragmenty i cechy lub nawet przekręcać niektóre wątki. I tak na przykład Rifter mający jako Mythoi Śpiącą Królewnę może posiadać moc odporności na trucizny, a ten który jest ucieleśnieniem Robin Hooda wcale nie musi być doskonałym łucznikiem. Wy też decydujecie, jak natura Mythoi objawia się w realnym świecie, jak waszą postać widzą Śpiący, czyli inni mieszkańcy Miasta.

Jako gracze wiecie dokładnie, jaki mit wybraliście. Wasza postać nie jest jednak tego świadoma i może czuć się zagubiona w tym wszystkim, a nawet nie potrafić się w tym odnaleźć. Z drugiej jednak strony może to być jednak dla niej coś wyjątkowe, coś co buduje jej charakter i pewność siebie. Pamiętajcie jednak, że cały czas toczy się walka pomiędzy Logosem, a Mythoi od dominację. Rifter może być dokładnie przekonany, a nawet głęboko wierzyć, że wie co się z nim dzieje, ale prawdziwa natura Mythoi nawet na poziomie jego własnego psyche pozostanie na zawsze zasłonięta przez Mgłę.

____
Zanim przejdziemy do sekwencji Przebudzenia, chciałbym abyście odpowiedzieli na dwa pytania.

Dlaczego mit objawił się w waszej postaci?
Czy są to jakieś widoczne cechy charakteru, czy może jednak jakieś cechy do których bohaterowi nawet samemu przed sobą ciężko się przyznać? Może jakieś elementy jego życiorysu są zbieżne lub podobne do tych jakie znajdują się w historii Mitu, który on reprezentuje.

I drugie pytanie, równie ważne, jaki ból skrywa wasza postać?
Miasto Mgieł, to konwencja noir, a to wiąże się nieodzownie z sekretami, cierpieniem i głęboko ukrytymi ranami głównych bohaterów. Jaki emocjonalny ciężar dźwiga wasza postać? Czy zawiodła kogoś w życiu? Czy może wstydzi się jakiejś swojej cechy charakter lub czynu z przeszłości? Czy może popełniła jakieś przestępstwo, a może odmówiła komuś pomocy?
Niezależnie, co to jest, stanowi ciężar z którym postać zmaga się każdego dnia, często objawia się on pod postacią jakieś życiowej mantry. Na przykład”
- Nikomu nie można ufać;
- tu rządzi prawo dżungli, albo zabijesz, albo zabiją ciebie;
- muszę być doskonały, albo zostanę potępiony za moje błędy.;

Nie musicie odpowiadać na te pytania publiczne. Możecie je zachować tylko dla siebie, ale ważne byście znali na nie odpowiedź, gdyż sprawia ona, że wasza postać zyskuje na głębi i prawdziwości. Pomoże to też odgrywać postać w czasie sesji.

Możecie też wykorzystać ten ból, jako jeden z Motywów. patrz niżej.

_____
Jeżeli już znacie odpowiedzi na powyższe pytania, wypada jeszcze zapytać jak wasza postać została Rifterem? Czy jej mityczne moce objawiły się nagle? Czy może był to powolny proces uświadamiania sobie różnych dziwnych i tajemniczych rzeczy, jakie działy się w jej otoczeniu lub szerzej w całym Mieście? A może nagle zaczęł dostrzegać rzeczy, których nikt inny nie widział? Czy w tym momencie twoja postać pomyślała, że zwariowała?
Zwizualizujcie sobie to. Pomyślcie, jak to mogło wyglądać. Nie ma konieczności opisywania tego w niesamowitych szczegółach, dzień po dniu i krok po kroku. Chodzi raczej o nakreślenie ogólnych ram. Szczegóły zostawcie na sesję, ale już teraz możecie sobie wymyślać jak to wszystko mogło wyglądać i przebiegać.

Teraz chciałby tylko poznać sam zarys, aby szkic waszej postaci zyskał kilka kolejnych kresek, aby jej portret zaczął nabierać kształtów.
Choć muszę przyznać, że i tak świetnie wam idzie i zaprezentowane postacie już w tym momencie naprawdę nabierają rumieńców.


_____
Przejdźmy zatem do opisu i wyboru Motywów.
Motyw, to główne aspekty opisujące postać. Stanowią one centralną i dominującą część jej życia. To wokół nich toczy się codzienność i całą historia Riftera.
Każda postać może się składać z czterech Motywów, przy czym musicie wybrać minimum jeden Motyw dla Logosu i jeden dla Mythoi.
Motywy Logosu określają przyziemne zdolności, cechy, zasoby, czy sojuszników.
Motywy Mythoi z kolei mówią o tym, jakie legendarne moce ma postać.
Balans pomiędzy Motywami Mythoi i Logosu mówi o stopniu wybudzenia Riftera.
I tak:
- Żywa Legenda (w org. Legendary) - 3 motywy Mythoi, 1 motyw Logosu
- Pogranicznik (w org. Bordeliner) - 2 motywy Mythoi, 2 motywy Logosu
- Muśnięty (w org. Touched) - 1 motyw Mythoi, 3 motywy Logosu

Proponuję, aby w tym momencie wybrać po jednym Motywie dla obu części osobowości waszych postaci. W późniejszym czasie, czy to w czasie jeszcze sesji zero, czy już później przed startem sesji właściwej będziecie mogli wybrać kolejne. Na tym etapie możecie jednak wskazać w jaki stopień wybudzenia celujecie.

W tym miejscu możecie też omówić, czy chcecie wszyscy gać świeżo Przebudzonymi, czy jednak będziecie tworzyć grupę o różnym stopniu wybudzenia.

Oto list Motywów dla Mythoi:
- Adaptation
- wszechstronność - reprezentuje moce, które mogą się zmieniać w zależności od sytuacji lub moc o wielu różnych zastosowaniach, takich jak czarnoksięstwo, zmiana kształtu lub tworzenie pomocnych gadżetów.
- Bastion - obrona - reprezentuje moce, które pozwalają przetrwać trudne warunki i chronić siebie i innych przed krzywdą, takie jak ciało zrobione z kamienia, nietykalność czy magiczna ochrona.
- Divination
- Informacje - to moce, które pozwalają poznać lub nauczyć się rzeczy wykraczających poza normalne postrzeganie, takich jak specjalne zmysły, moc czytania w myślach lub moc komunikowania się ze zmarłymi.
- Expression - zdolność zmiany rzeczywistości - to moce, które można wyzwolić, aby wpłynąć na świat za pomocą energii lub magicznych efektów.
- Mobility - ruch - reprezentuje moce, które pozwalają poruszać się łatwo, szybko i bez przeszkód, takie jak moc latania, zamieniania ciała w wodę lub cudownej ucieczki z więzienia.
- Relic - potężny przedmiot - to artefakt, który przekazuje moc mitów, taki jak magiczny pierścień, latająca miotła lub diaboliczna maska.
- Subversion - ukrywanie się - to moce, które pozwalają działać dyskretnie i ukrywać intencje i czyny, takie jak oszustwa i iluzje, niewidzialność i moc zwodzenia innych.

Oto lista Motywów Logosu:
- Ważne zdarzenie - w przeszłości zdarzyło się coś co ukształtowała Rifterza i do dziś rzutuje na jego życie. To może być jedno wydarzenie lub jakiś okres w życiu postaci.
- Ważna relacja - to motyw decydującej relacji z jakąś osobą, grupą lub organizacją, która znalazła się w centrum życia postaci. TO może być jej matka, mentor, gang lub sekta do której należała lub należy postać.
- Misja - czyli cel, który postać sobie wyznaczyła i do którego dąży, np. znalezienie lekarstwa na chorobę, pomszczenie brata lub postawienie zabójcy przed sądem.
- Osobowość - to temperament lub osobisty styl, taki jak bycie uroczym, twardym, ekstrawaganckim lub paranoicznym. To coś co rzuca się na pierwszy rzut oka i jest najważniejszą cechą postaci.
- Własności - odzwierciedla wszystko, co posiada postać , na przykład fortunę i majątek, stary samochód lub arsenał broni palnej.
- Rutyna - reprezentuje to co postać robi na co dzień. To istotna część życia postaci, niezależnie czy jest to praca, obowiązki opiekuńcze, chodzenie do szkoły, prowadzenie badań lub po prostu włóczenie się po okolicy.
- Trening - reprezentuje konkretną wiedzą zdobytą przez postać. Niezależnie, czy jest to wiedza kucharska, sztuki walki, umiejętność driftingu.

Jeżeli coś jest mało jasne, albo wymagające rozwinięcia, to pytajcie.
W następnym kroku omówimy tagi, czyli słowa klucze opisujące wybrane przez was Motyw. Działają one niejako zapalniki danych umiejętności i precyzują ich opis.

_____
Na koniec list zgłoszonych do tej pory osób i postaci.
- GreK - Dave Malkovich - osiedlowy łazęga, złodziejaszek/Loki;
- Pliman - Henry Bozansky - urzędnik/Agamemnon;
- Phil - na razie tylko zgłoszenie;
- Zell - też tylko zgłoszenie;
- obce- Ayo Oke - właścicielka wypożyczalni kaset VHS/Morfeusz
- Snigonas - samo zgłoszenie;
- Deszatie - Aksel Bornemann - antykwariusz muzyczny/Bragi;
- Fala - Zuri Walker - kelenrka z artystyczną duszą/Aglaja;
 
Nuada jest offline