Cytat:
Poza tym osobiście też trochę się gubię przy graniu w docu. Walki bez problemu w miarę nadążam i ogarniam. Natomiast samo już dalsze granie w docu... Nie każdy ma czas, żeby doc sprawdzać kilkanaście razy w ciągu dnia, a jak już się zorientuję to tam już jest niezła epopeja dialogów i scenek rodzajowych. Trochę się trudno potem w to wpasować. Z resztą pisałem o tym z MG.
|
Nie trzeba sprawdzać doc kilkanaście razy w ciągu dnia - dla pojedynczego gracza sądzę, że całkowicie wystarczy raz dziennie - ostatecznie, jest to tylko mechaniczna deklaracja trzech akcji z opcjonalną fabułą (w taki sposób np. grał Icarius ostatnią walkę). Tak, jak mówiłem wcześniej - jeśli jakaś osoba nie daje znaku życia na docu, to po prostu te akcje decyduję ja, żeby nie przedużać dla reszty. Być może dlatego miałeś wrażenie, że sporo napisaliśmy.
Cytat:
Jeśli chodzi o docka, to obecna forma mi bardzo pasuje, ale może te dłuższe opisy przeszukiwania pomieszczeń pomiędzy walkami warto wrzucać bezpośrednio na forum zamiast na dock? Samą walkę mógłby wrzucać któryś z graczy - nieco spadnie tempo, ale łatwiej będzie nadążyć tym, którzy nie mają tyle okazji do zaglądania.
|
Cytat:
Przerzucać na forum dłuższe opisy pomieszczeń – spoko. Ale co do zrzucania na graczy obowiązku dodawania walk na forum – nie. W praktyce to z reguły słabo wyglada i niepotrzebnie wydłuża kolejkę.
|
Także jestem raczej przeciwko temu, żeby gracze musieli dzielić między sobą i wrzucać walkę. Wydaje mi się to niepotrzebne i raczej mało jest frajdy w tym, żeby organizować tylko wrzucanie postów na forum. Ciut lepszym rozwiązaniem byłoby nieco przedłużyć rundę dla osób po momentach, w których dana osoba zgłosiłaby mi, że dzieje sie za dużo. Chwilowa dłuższa runda byłaby lepsza niż reguła, która w efekcie spowolniłaby całą resztę sesji
Przy okazji - nie sądzę, że Łotrzyk jakoś źle radzi sobie w walce. Raczej powiedziałbym, że specyfika ostatnich spotkań (a gram wg spotkań w przygodzie, czyli jest prawie to samo, co tam) raczej nie była do końca przyjazna dla Łotrzyków, którzy korzystają z Precision Damage i dla osób z magią ognia (odporność na ogień to jedna z najbardziej popularnych w Pathfinder, zarówno w jedynce, jak i dwójce).