Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 03-08-2022, 11:19   #29
Ketharian
Dział Postapokalipsa
 
Ketharian's Avatar
 
Reputacja: 1 Ketharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputację
Szanowni, ponieważ wszyscy gracze wrzucili odpisy do wątku fabularnego w ekspresowym tempie, uznałem czekanie z końcem kolejki do niedzieli za niewybaczalne marnotrawstwo czasu i niniejszem rozpocząłem drugą rundę. Większość z Was zapewne zaczęła wizytę w Ogrodzie od przeczytania postu fabularnego, więc przejdę od razu do szczegółów technicznych, albowiem tej kolejce sięgniemy po kostki!

Najpierw małe przypomnienie zasad testowania w DEG. Rzucamy pulą kostek k6, na którą składa się wartość atrybutu + wartość umiejętności + kostki dodatkowe (premia dzienna z konceptu, premia sytuacyjna). W tej konkretnej sytuacji oprzemy się na standardowym teście INSTINCT + Perception, bez modyfikatorów (chyba, że komuś przysługuje jakiś bonus z natury Karty Postaci).

Rzucając kośćmi należy zdobyć jak najwięcej sukcesów (wyniki 4, 5, 6). Jeśli liczba sukcesów przewyższa poziom trudności (PT) testu, jest on udany. Dodatkowo każda szóstka jest tzw. triggerem, czyli ekstra premią o rozmaitych zastosowaniach (więcej o tym w dalszej grze). Tak więc najpierw sprawdźcie na swoich kartach, ile wynosi Wasz Instynkt oraz Percepcja. Następnie otwórzcie w wątku fabularnym nowy post z minimalną zawartością (najlepiej z nastrojowym przekleństwem). Ten post będziecie później edytowali, ale teraz posłuży nam jako baza do wykonania rzutu za pośrednictwem forumowej kostnicy.

Podliczcie uzyskany wynik pod kątem sukcesów, a następnie zajrzyjcie do odpowiedniej zakładki z poniższej listy, aby sprawdzić jakie informacje możecie wykorzystać tworząc swój odpis w tej kolejce. I następnie wstawcie gotowe odpisy poprzez edycję do postów, w których rzucaliście kostkami. Co ważne, bardzo prosiłbym o nie wybieganie zbyt daleko w swoich opisach poczynań. Szybkość akcji bardzo zwolniła, mierzymy ją obecnie w uderzeniach serca, a nie minutach. Ważna jest pierwsza reakcja, sytuacja jest bardzo rozwojowa. W razie jakichkolwiek wątpliwości i pytań nie wahajcie się pisać!

I jeszcze na koniec słówko na temat krytycznej porażki w teście, bo taka też może się wydarzyć. Ma ona miejsce, kiedy test jest nieudany, a dodatkowo gracz wyturla więcej jedynek niż sukcesów w sumie (kto wie, może się zaraz przytrafi komuś z Was).

Nagłe zamieszanie zupełnie Cię zaskoczyło! Przez ostatnie pół godziny drzemałeś sobie leniwie i teraz, przebudzony groźnymi okrzykami, jesteś kompletnie zaskoczony rozwojem sytuacji. Może ktoś Cię popchnął na wozie, a może Twój koń się spłoszył - jakby nie było, spadasz ze środka transportu na ziemię i jeśli Twój post jest ostatni lub przedostatni w tej kolejce, dodatkowo najeżdża Ci na nogę koło wozu albo przydeptuje ją wierzchowiec! Co za porażka.


Gwałtu rety, jakieś zbóje, w dodatku ubrane na czarno! Ani nie wiadomo, ile ich ani czego chcą!


Ludzie w ciemnych strojach to ewidentnie anabaptyści, w dodatku to chyba ich wojowniczy odłam zwący się orgiastykami. Wyznawcy Złamanego Krzyża mają dwie enklawy na północ od ziemi Bordenoir i czasami odwiedzają Perpignan (zazwyczaj wtedy, kiedy do portu wpływają neolibijskie frachtowce), ale wówczas nie noszą przy sobie broni, a ci są uzbrojeni. Nie wiadomo, ile ich w sumie jest, na szlaku stoi sześciu, kilku majaczy w chaszczach.


Napastnicy to żołnierze Złamanego Krzyża, niesławni orgiastycy tak znienawidzeni przez wyznawców Jehammeda. Zatrzymują karawanę Bordenoir będąc pod bronią, chociaż nie mają otwartego zatargu z Perpignańczykami - z wyjątkiem Mieczy Jehammeda. Cokolwiek jest powodem ich obecności tak blisko miasta, musi być niezwykle istotne, ponieważ inaczej nie ryzykowaliby tak lekkomyślnie zatargu z Bordenoir. Sześciu napastników jest na szlaku, drugie tyle wciąż można dostrzec wśród drzew po obu stronach drogi - lecz chociaż wszyscy trzymają ręce na broni, żaden jeszcze nie dobył ostrza ograniczając się do groźnych okrzyków i gwizdów.


Tuzin żołnierzy Złamanego Krzyża, którzy dobrze wybrali miejsce na swoją zasadzkę, ale nie wykorzystali tego faktu do potencjalnie morderczego w skutkach ataku. Przyjęli ostrzegawcze pozy, lecz nie sięgnęli po broń - nie wszyscy. Kątem oka dostrzegasz wśród drzew dwóch dobrze zamaskowanych orgiastyków, którzy trzymają w szachu pierwsze wozy karawany - a kształty na ich plecach sugerują, że obaj dźwigają zbiorniki paliwa do miotaczy ognia! Jeśli cokolwiek pójdzie źle pośrodku szlaku, ci anabaptyści będą stanowili śmiertelne zagrożenie. Lecz na razie nie możesz się oprzeć wrażeniu, że ich agresywna poza ma na celu jedynie zastraszyć podróżnych i nie stanowi wstępu do nieuniknionego ataku.



Minimalny wynik dla udanego testu to 2 sukcesy. Jeśli ktoś uzyska pozytywny wynik dla wyższego poziomu trudności (PT 4 lub ), może korzystać z wiadomości ukrytych w spojlerach dla niższych poziomów. Oczywiście nie będę nikomu zabraniał w jakiś sposób przeczytania wszystkiego pomimo porażki w teście, po prostu pamiętajcie o immersji oraz metagrze.

Powodzenia!
 
__________________
Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis!
Ketharian jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem