Alex Tyler, powiem tak - samo PbtA, jako mechanika nie jest zła. Trochę jednak tak średnio mi ona do tego systemu pasuje. Niby jest elastyczna, opisowa, ale w systemie, gdzie strach i groza mają nadrzędne znaczenie, to oddawanie w ręce graczy sporej części przedstawiania efektu rzutu, mocno wypacza obraz historii i potrafi utrudnić prowadzenie MG. Przynajmniej, ja tak miałem.
Jednym słowem, jak do Kultu, to ta mechanika jest za bardzo indie, jak na mój gust.
W formie pbf-u na pewno nie będzie ona odgrywała decydującej roli i może w ten sposób uda się zminimalizować jej negatywne strony.
Jej głównym zadaniem w sesji będzie zatem stworzenie zespołu cech i umiejętności w oparciu o które będę wiedział do czego jest zdolna dana postać.
Jeżeli masz jakieś sugestię, które twoim zdaniem usprawnią mechanikę, to z chęcią posłucham.
____
Widać już wyraźną tendencję wśród głosujących. Kult i Młotek wyraźnymi faworytami. Ciekawe. |