Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 17-09-2007, 18:08   #6
nonickname
 
nonickname's Avatar
 
Reputacja: 1 nonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputacjęnonickname ma wspaniałą reputację
BLACKs jak widzisz masz tu 2 potencjalnych kupców. Już mądrzejsi od nas pokazali, że SF jest wspaniałym sposobem na mówienie o rzeczach trudnych, o tabu, czy niechętnych cenzurze. Piszę oczywiście o pisarzach SF krytykujących system komunistyczny w ZSRR czy też w Polsce.
Każda książka niesie jakiś morał. Jakieś przesłanie. Na przykład, że warto poświęcać swoje dobro osobiste dla wyższych celów. Że przyjaźń jest bardzo cenna. Że człowiek to bestia. Ileż tego jest! Zobaczcie słownik motywów literackich.

Fallout jest jednym z bardzo udanych przykładów, że w grze też można coś takiego pokazać. Niech i wasza gra niesie jakieś przesłanie. Nie twórzcie tej gry wokół świata i gadżetów. To nie jest zarzut, że tak robicie. Bo nie wiem jak pracujecie. Ale wybierzcie jakąś ideę, przesłanie i niech to będzie jądrem gry.
Powinniście dodać do P 19 jeszcze jedno pytanie. Pytanie trochę ocierające się o 14. Jakie przesłanie ma twoja gra?

Tego chyba brakuje P 19. RPG to przede wszystkim rozrywka, ale książki też są rozrywką. A przesłanie jest w nich wyraźne (w tych dobrych książkach).

A więc macie SF. Możecie przez SF mówić o sprawach naprawdę trudnych.
Pewnie się spodziewaliście, że będą się tu pojawiały komentarze trochę o czymś innym, o mechanice itd. Ale jak widać są trochę inne. I ja się z tego bardzo cieszę.
 
__________________
Arkham Radio
nonickname jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem