Example: Melissa and her allies are attempting to
escape from the fortress. They reach a large hangar
— the only way out — and need to signal the Arvus
Lighter waiting to rescue them.
Melissa spends a Wrath Point and states that
the hangar refuelling point has several stacked barrels
of explosive promethium. The GM accepts, and Melissa
fires her Lasgun at the barrels, igniting them in a huge
explosion. The resulting fire creates the perfect beacon
to signal the Arvus Lighter and escape!
Ostatnim bazowym zastosowaniem jest leczenie szoku.
BG może zużyć swoją akcję oraz Punkt Gniewu aby wyleczyć szok w ilości [Ranga Postaci] + [Tier Przygody] (czyli między 2 a 7). Zwykle jest do desperacki ruch, ale czasem okoliczności są desperackie. Przenoszenie Ikon (Shifting)
Gdy przy wykonaniu rzutu osiągniemy dość
Ikon aby osiągnąć sukces i zostaną nam jeszcze nadprogramowe (niepotrzebne do tego sukcesu)
Egzaltowane Ikony zyskujemy prawo wykonania
Przeniesienia. Każda nadprogramowa
Egzaltowana Ikona przenoszona jest niezależnie. Bazowo przenosić można by:
- dodać Punkt Chwały (patrz poniżej) do puli drużyny. W ten sposób Przenieść można tylko jedną Egzaltowaną Ikonę w teście.
- poprawić czas wykonania czynności
- poprawić jakość wykonania czynności
- jeśli czynność była atakiem można zwiększyć obrażenia dodając 1 ED (Extra Dice, o tym więcej innym razem)
Punkty Chwały (Glory Points)
Chwała to zasób drużynowy i zaczyna się każdą sesję z pustą jej pulą i nigdy nie można podnieść jej ilości do więcej niż [Ilość graczy]+2 lub 6 (cokolwiek jest wyższe). Zdobywana chwała ponad tę wartość przepada.
Punkty Chwały generowane są na dwa główne sposoby.
- Osiąganie Krytycznych Sukcesów na Kości Gniewu
- Przenoszenie Egzaltowanych Ikon
Punkty Chwały mają kilka zastosowań nie mniej użytecznych niż
Punkty Gniewu.
- Dodanie kości do wykonanego (i ewentualnie przerzuconego Punktami Gniewu) rzutu. Każdy wydany Punkt Chwały dodaje jedną kość. UWAGA: zwróćcie uwagę, że kości z Punktów Chwały dodawane są po wszystkim innym. Nie macie już możliwości przerzucania ich Punktami Gniewu ani innymi metodami.
- Zwiększenie obrażeń ataku o 1 za każdą wydaną ikonę.
- Zwiększenie dotkliwości trafienia krytycznego.
- Ustawienie się na szczycie kolejki inicjatywy.
Punkty Ruiny (Ruin Points)
Jest to pula punktów należąca do MG. Łączą one w sobie niektóre cechy
Punktów Chwały i
Punktów Gniewu i dodają kilka własnych.
Sesja zaczyna się z ilością
Punktów Ruiny w puli równą ilości graczy.
Poza tym wrogowie często mają personalny punkt, albo dwa do wydania tylko dla siebie.
Jak było powiedziane wcześniej, MG generuje
Punkty Ruiny gdy NPC osiągnie Krytyczny Suckes. Poza tym wielu NPCów ma metody generowania
Punktów Ruiny.
Np. Chaos Spawn posiada umiejętność
Cytat:
Architect of Ruin:
The GM gains 1 point of Ruin at the start of each of this Threat’s turns.
|
Punkty Ruiny wykorzystywane mogą być na:
- Przerzucenie porażek (jak Punkty Gniewu)
- Przejęcie Inicjatywy (jak Punkty Chwały)
- Wyleczenie Szoku (jak punkty Gniewu)
- Rzut na Determinacją (do którego gracze mają dostęp bez dodatkowych kosztów)
- Aktywowanie Akcji Ruiny, przywileju najpotężniejszych wrogów zwanych Czempionami. Po każdej rundzie dowolnego i każdego z graczy Czempion może wydać Punkt Ruiny z ogólnej bądź personalnej puli aby:
- Wykonać akcję ruchu
- Wykonać akcję ataku
Również, zupełnie poza kolejnością inicjatywy, gdy Czempionowi zostaje odebrana ostatnia Rana, niezależnie jak potężny był atak, może wydać Punkt Ruiny aby jednak pozostać na ostatniej ranie i wciąż walczyć. - Istnieją również wyjątkowe Akcje Ruiny opisane karcie postaci adwersarzy.