Rzuć w tabeli Memorable Injuries (str 194). Leżysz i nie jesteś w stanie wstać.
Jakakolwiek ilość otrzymanych obrażeń zmusza by rzucić w tabeli Traumatic Injury (Str 195), które już są dosyć paskudne i mogą oznaczać utraty kończyn.
Otrzymanie [Tier+1] traumatycznych ran zabija postać.
Będąc Dying nie jest się zupełnie wyłączonym z walki.
Można podjąć jedną z akcji z listy poniżej:
♦ Crawl
♦ Bazowy atak (bez jakichkolwiek udziwnień jak multiatak, czy celowanie)
♦ Fall Back
Jakiekolwiek testy wykonywane w stanie Dying są obarczone dodatkowymi karnymi kośćmi gniewu w ilości otrzymanych traumatycznych ran. Jakakolwiek “1” na dowolnej kości gniewu zmusza do kolejnego rzutu w tabeli traumatycznych ran. Jakakolwiek “6” na kościach gniewu jest ignorowana jeśli na weszystkich kościach gniewu nie wypadną “6”.
Anihilacja
Jeżeli ktokolwiek otrzyma od jednego ataku ilość obrażeń (już po wszystkich redukcjach i determinacjach) przewyższającą jego podwojone maksymalne rany zostaje on
Anihilowany i zupełnie pomija on powyższy stan Umierania.
Wrogowie / Threats
Tutaj krótce o typach czy rangach wrogów.
♦ Trepy / Troops
Najmniejsi, bezimienny wrogowie rzezani na masy.
○ Mogą formować hordy
○ Nie mogą osiągnąć trafienia krytycznego jeśli nie mają specyficznego zapisu w karcie postaci.
○ Nie mogą osiągnąć komplikacji jeśli nie mają specyficznego zapisu w karcie postaci.
○ Nie mogą rzucać na Determinację jeśli MG nie zużyje Punktu Ruiny na to.
○ Nie używają zasad amunicji i nie mogą korzystać z zasad salw.
♦ Elity
Silni wrogowie, porucznicy oddziałów. Standardowy liczący się w pojedynkę przeciwnik.
Działa na standardowych zasadach, z wyjątkiem tego, że wciąż potrzeba spalić Punkt Ruiny aby umożliwić mu rzut na determinację. Zwykle niosą ze sobą 3 jednostki amunicji i mogą korzystać z salw.
♦ Adwersarze
Tzw
Bossowie. Jak powyżej, ale mogą “za darmo” testować Determinację i zwykle mają personalne Punkty Ruiny i mogą korzystać z Akcji Ruiny (ergo: są domyślnie Czempionami).
♦ Monsrta
Wielkie potwory zasługujące na własne reguły.
○ Są odporne na strach, przyszpilenie oraz oszołomienie / staggered.
○ Powodują Terror (str 200 w podręczniku podstawowym)
Hordy
Wrogowie typu Trep mogą zostać połączeni w hordę. Horda to przynajmniej dwóch wrogów jednego typu połączonych w jedną jednostkę na polu bitwy. Ilość indywidualnych jednostek w hordzie nazywa się jej liczebnością.
○ Horda atakuje
Horda wykonuje ataki jak pojedyncza jednostka, ale dodaje ilość bonusowych kości w ilości połowie jej liczebności.
Jeśli horda chciała by zaatakować różne cele może podzielić swoje ataki bez kar. Wykonuje wtedy test na standardowej puli kości indywidualnej jednostki powiększonej o połowę liczebności która skupia się na danym celu.
○ Horda obrywa
Każdy atak wymierzony w hordę trafia przy osiągnięciu bazowej wartości obrony indywidualnej jednostki i następuje dodatkowe trafienie za każdą osiągniętą dodatkową ikonę na teście ataku.
Każda jednostka w hordzie ma pojedynczą ranę (co oznacza, że bardzo łatwo doprowadzić do jej anihilacji, pomijając długie mechaniki umierania).
Jeśli horda otrzymałaby traumy/shock’i to o ile będą to obrażenia przewyższające jej maksymalną ilość traum liczebność zostaje zmniejszona o 1.
Oczywiście to co opisałem tutaj to nie jest wszystko.
Do tego musiałbym zwyczajnie przetłumaczyć cały rozdział podręcznika.
Warto na własną rękę przejrzeć Conditions/Stany (str 197-200), wcześniej wspomniane Opcje Ataku (str 187-189), potencjalnie dokładniej przeczytać Ataki Interakcyjne (str 190… pół tej strony), przejrzeć tabele Komplikacji Bojowych (str 191), Memorable i Traumatic Injuries (str 194 i 195).
Standardowo. Jeśli coś jest niejasne jestem otwarty na pytania/krytykę =]