Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Science-Fiction > Archiwum sesji z działu Science-Fiction
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10-02-2023, 20:47   #11
 
Stalowy's Avatar
 
Reputacja: 1 Stalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputację


Psykerstwo
Szastanie psioniką przypomina pozostałe skille. Opiera się na Willpowerze (Siła Woli) i Psioczninym Mistrzostwie (Psychic Mastery). I tak jak przy wszystkich skillach sumujesz obie wartości plus dodatkowe modyfikatory by uzyskać pulę którą sobie pierdolniesz o stół by zobaczyć jak mocno zaorałeś rzeczywistość.
Możesz zaorać rzeczywistość raz na rundę.

Jak to wygląda krok po kroku:
1. Deklarujesz jakiej mocy używasz i na jakim poziomie mocy. Są ich trzy:
Bound - standardzik. Jedna kość Gniewu w rzucanej puli.
Unbound - dostajesz dodatkową kość do puli i jest to kość Gniewu. Do końca sceny/walki już wszystkie moce musisz używać w trybie Unbound.
Transcended - dostajesz dodatkowe kości do puli w ilości 1+ Ranga lub Tier, w zależności co jest wyższe. Wszystkie te kości są kośćmi Gniewu. Do końca walki lub sceny musisz już wszystkie moce rzucać jako Transcended. Ponadto przy każdym rzucie w tym trybie zgarniasz tyle punktów Szoku ile masz kości Gniewu w puli.
2. Zbierasz wyliczoną pulę kości. Przypatrz się dobrze czym zaraz zagrasz w kości ze Wszechświatem!
3. Napierdalasz!
4. Rozliczasz wynik.
1 na kości Gniewu odpala Niebezpieczeństwa Osnowy. Będziesz musiał rzucić i sprawdzić jak się Immaterium mści za pogrywanie z nim - rzucasz k66, (czyli 2k6, ale jedna kość to jedności a jedna dziesiątki. Która jest która deklarujesz przed rzutem). Każda kolejna 1 na Gniewie dodaje +10 do wyniku z tabeli.
6 na kości Gniewu działa jak zwykła egzaltowana ikona, bez dodatkowych efektów czy Chwały. Można ją Przenieść tak jak każdą Egzaltowaną.

Moc aktywuje się poprawnie jeżeli ilość ikon będzie większa bądź równa poziomowi trudności danej mocy. Egzaltowane ikony możesz Przenieść (o ile starczy ci ikon by moc wciąż się aktywowała) by podkręcić poziom mocy na Potencjometrze (Potency) w ten sposób wzmacniając efekt twojej psioniki.

Niektóre moce można podtrzymywać! Ale podtrzymując moc sprawiasz że wszystkie testy są trudniejsze o 2 poziomy na każdą podtrzymywaną moc!
Ponadto jak obskoczysz Wpierdol, to musisz podczas podtrzymywania rzucić test Siły Woli o poziomie równym zadanym Ranom plus Szokom plus kara za podtrzymywanie. Niezdany sprawia że moc zostaje przerwana.
Psyker może tak czy siak przerwać moc w każdym momencie.

Czyli trochę przeszarżowałem z nadmiarem sukcesów w poprzedniej kolejce. :P Teraz się poprawię. By zademonstrować pospamuję mocami trochę w tej kolejce.



Najpewniej Zło kryło się w wielkiej człeczej manufakturze. Tak interpretował przepowiednię Saigdear, jednak nawet jeżeli tak było to kto dokładnie był celem ich wyprawy? Kto odważył się na świętokradztwo?
Odpowiedź była jasna - przywódcy tego miejsca… bo tylko oni mieliby takie środki.
Albo ktoś ukrywający się pośród nich?
Mieli do czynienia z indywiduum z rzeszą sługusów?
Czy koterią która ukrywa swoje poczynania przed resztą towarzyszy?
Pytania te były ważne bo znacząco zmieniały taktykę jaką musieli się posłużyć aeldari by wywrzeć zemstę. Tak czy tak potrzebowali informacji.

- Powinniśmy udać się Domu Żelaza. Nie rozdzielać się. Iść przez teren ich mrowiska, bo tam najłatwiej o ciemność i skrycie. - korsarz wskazał ręką najpierw obszar przemysłowy a potem Manufaktorum - Przez pola ćwiczebne i warownię wojowników nie ma co iść, jest ich tam za dużo, są też zdecydowanie bardziej czujni niż tragarze i niewolnicy. Nie mówiąc o stosunkowo otwartej przestrzeni. Natomiast to... Manufaktorum. Z pewnością wymaga dostaw materiałów. Można prześlizgnąć się w którymś z ich pojazdów lub też dostać się do środka przez te żyły i korytarze transportowe.
Zastanowił się chwilę jak mogliby zanim dotrą do Manufactorum już się czegoś dowiedzieć.
- Myślę też że powinniśmy podsłuchiwać rozmowy Mon’Keigh przy każdej możliwej okazji. Podejmę się próby rozmowy z ich maszynami jeżeli będzie okazja. Kto wie jakie zmiany okoliczności może nam zgotować Los? Taka jest moja propozycja. Co o tym myślicie?

Mówiąc to zwrócił się głównie do Aethin, która z nich najlepiej trzymała się cieni. Bardziej brawurowe działania z pewnością przypadną jej w udziale

Moce rzucane na Bound.
Moc Chameleon
8D6 + D6 => ( (1 +3 +5 +5 +5 +6 +6 +6) + 6 Gniew) = 43
Poziom trudności mocy to 5. Osiągam go 3 ikonami i 1 egzaltowaną.
+5 testy Stealth (w poprzedniej kolejce zrobiłem pomyłkę - w podręczniku jak byk stoi “5”) i +1 obrony przed atakami zasięgowymi
3 egzaltowane wrzucam w swoją Potencję i zyskuję dodatkowe +3 kości Stealth.
Moc będzie podtrzymywana.

Test Stealth 5 (standardowy 3+2 za podtrzymanie) by zachować skrytość
11D6 + D6 => ( (2 +6 +3 +6 +4 +6 +1 +3 +3 +6 +3) + 6) = 49
6 na gniewie czyli krytyczny sukces i punkt Chwały wpada nam do puli.
z reszty puli mam 1 ikonę i 4 egzaltowane. To daje zdany test i 2 nadprogramowe egzaltacje, które Przeniosę by:
- podkraść nieuważnie pozostawione data-slates lub inne nośniki potencjalnego intelu.
- podkraść narzędzia (najlepiej kombinarzędzie) mon’keigh by ułatwić sobie radzenie z ich prymitywnymi urządzeniami i strukturami

Moc Invoke Luck do wspomożenia się w podsłuchiwaniu
8D6 + D6 => ( (1 +5 +5 +5 +1 +5 +4 +4) + 1) = 30
Byłby Peril, ale Saigdear ma keyword Asuryani. Psykerzy z tym keywordem mogą przerzucić co test 1 porażkę na kości Gniewu.
D6 => 5
Poziom trudności to 6 (4+2 za sustain).
7 ikon, czyli standardowy sukces.
Dostaję +1 do najbliższego testu

Test Awareness 5 by podsłuchać rozmowy Mon’Keigh
5D6 + D6 => ( (3 +5 +5 +5 +4) + 3) = 25
tylko 4 ikony, więc standardowa porażka. Nic nie udało się wskórać.

Znów Invoke Luck przy grzebaniu w data slates.
Trudność 6
8D6 + D6 => ( (2 +3 +4 +6 +6 +5 +2 +4) + 4) = 36
4 ikony i 2 egzaltacje. 1 nadprogramowa egzaltacja wchodzi w Potencję.
+2 kości do testu

Test Tech 5 by wydobyć informacje z urządzeń - ostrzeżenia, raporty i komunikaty z przeciągu ostatnich dni
6D6 + D6 => ( (2 +4 +6 +5 +5 +2) + 5) = 29
4 ikony i 1 egzaltacja. Wystarczy by był standardowy sukces.

Znów Invoke Luck by skorzystać z Śledztwa (Investigation) do ogarnięcia tego co się dowiemy
Trudność 6
8D6 + D6 => ( (6 +6 +6 +6 +5 +4 +3 +6) + 2) = 44
2 ikony i 5 egzaltacji. 3 nadprogramowe wrzucam w Potencję i łącznie mam
+ 4 kości do testu

Investigation by powyciągać wnioski z tego cośmy się dowiedzieli/zobaczyli.
Trudność 5
8D6 + D6 => ( (1 +5 +1 +4 +6 +3 +6 +4) + 4) = 34
4 ikony i 2 egzaltacje
zdane i 1 nadprogramowa egzaltacja - poproszę o dodatkowe info.



Tak czy tak jako najciężej opancerzony i najpowolniejszy z towarzystwa Saigdear musiał mocno polegać na psionice by móc zachować skrytość. Utrzymywanie na sobie zaburzeń światła i tłumienie dźwięków mocno zaprzątało jego umysł więc co i rusz kiedy musiał skupić się na czymś innym przywoływał moc upiorytowych runów.
Treningi które zalecili mu Opiekunka i Mentor sprawdziły się - nie zawsze był w pełni zadowolony ze swojego splatania mocy Osnowy, jednak zdołał nie popełnić żadnego karygodnego błędu, który mógł kosztować ich dekonspiracją.
Niestety nie zdołał podsłuchać co mówili człecy których mijali podczas swojego przemarszu. Nie ryzykował zbliżania się mając nadzieję, że towarzysze mają lepszy słuch niż on.
Za to mógł wykazać się czymś innym - okryty splotami niewidzialności zdołał podebrać kilka narzędzi i nośników danych. Te pierwsze mogły się przydać w przedzieraniu się przez tereny mocno usiane przeszkodami, ogrodzeniami i siatkami. W metalowo-tworzywowych płytach natomiast mon’keigh mieli zwyczaj zapisywać różne informacje. Ogólny rozkład terenu, czy nawet komunikaty mogły być bardzo pomocne w rozeznaniu się w sytuacji panującej w potężnym człeczym kompleksie militarno-przemysłowym.
 
Stalowy jest offline  
Stary 10-02-2023, 23:12   #12
Młot na erpegowców
 
Alex Tyler's Avatar
 
Reputacja: 1 Alex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputację
Cytat:
„... Widziałam wizje przyszłości, śmierci, osnutego rdzawą mgłą spiralnego miasta i wielkiego ogrodu z czarnymi cierniami. Istot zarówno z ducha, jak i z metalu. We wszystkich tych rzeczach... nie byłam sobą... ale zawsze widziałam oczyma kobiety... aeldari... widziałam twoimi szafirowymi oczyma”. – Ela'Ashbel, Dalekowieszcząca ze światostatku Kaelor.
Natchnione słowa prorokini wybrzmiewały w głowie Arántoelle, gdy zastanawiała się co począć dalej. Którą ze ścieżek obrać. Jak odgadnąć prawdziwy sens przepowiedni i uratować swój lud. A przede wszystkim, jaką dokładnie rolę przyjdzie jej w tym wszystkim odegrać.
— Może być i tak, czarnoksiężniku — Aethin zgodziła się z anhrathe. Wolała podjąć zdecydowane działanie, zanim jej intensywne emocje zaburzyłyby jej trzeźwość osądu. — Ja ruszę na szpicy. I tak nie dotrzymalibyście mi kroku. Postaram się wytyczyć najlepszą ścieżkę przez ten labirynt ze złomu.
Co powiedziawszy, przedarła się przez ogrodzenie i zajęła się swoim zadaniem.

Test Stealth = 6 pkt. cechy (Agility) + 2 pkt. umiejętności (Stealth) +1 kość za Cameleoline Cloak (przy poprzednim teście o tym zapomniałam) = 9 kości = 9k6 = 2, 4, 2 (Kość Gniewu), 2, 3, 5, 5, 1, 6 = 3 ikony i 1 egzaltowana ikona.

5 ikon (w tym 1 egzaltowana) vs 3 PT = Test zdany

Dokonuję przeniesienia nadmiarowej egzaltowanej ikony, by zyskać lepszą jakość wyniku.

Test Awareness = 2 pkt. cechy (Intelligence) + 3 pkt umiejętności (Awareness) + 2 pkt. za eldar Path (Path of Awakening) = 7 kości = 7k6 = 1, 4, 2 (Kość Gniewu), 2, 1, 1, 1 = 1 ikona.

1 ikona vs 3 PT = Test niezdany



Nie było cienia pychy w słowach rangerki. Skradając się, poruszała się wyraźnie szybciej niż normalnie kroczący aeldari, czy biegnący Mon-keigh. Mimo że stąpała bardzo prędko, nie wydawała przy tym choćby najlżejszego odgłosu. Poza tym dzięki swojemu kamuflującemu płaszczowi i wyćwiczonej zdolności do pozostawania kompletnie niezauważoną stapiała się z otoczeniem nie gorzej niż jej używający psioniki korsarski towarzysz. Dużo gorzej szło jej z wytyczaniem ścieżki. Pozbawiony eldarskiej harmonii i finezji układ ulic oraz zalegający w okolicy złom i tworzące labirynty przejść kontenery utrudniały jej nawigację i szybkie dotarcie do celu. Córka Kaelor nie zdołała wytyczyć optymalnej trasy, a parę razy niemal wpadła na krzątających się po okolicy Mon-keigh, którzy tylko dzięki dobremu kamuflażowi rangerki nie zostali w żaden sposób zaalarmowani jej obecnością.

W końcu jednak dotarła na skraj manufactorum, skąd najlepiej widać było okazałą fabrykę Leman Russów. Arántoelle sądziła, że na jej teren najlepiej będzie wedrzeć się jakąś mniej oczywistą, najlepiej nieuczęszczaną drogą. Trzeba było tylko wypatrzeć odpowiednie do tego miejsce. Kobieta przyczaiła się na uboczu i by ułatwić sobie to zadanie, skorzystała ze swojej magnokularnej lunety.

Test Awareness = 2 pkt. cechy (Intelligence) + 3 pkt umiejętności (Awareness) + 2 pkt. za eldar Path (Path of Awakening) = 7 kości = 7k6 = 3, 4, 2 (Kość Gniewu), 2, 5, 3, 4 = 3 ikony.

Z racji wykorzystania Magnocular Scope postać może wykonać test na bardzo dużym dystansie bez kar: "Awareness (Int) Tests no penalties due to distance. Any Range penalties are reduced by 2."

3 ikony vs 3 PT = Test zdany

 

Ostatnio edytowane przez Alex Tyler : 20-03-2023 o 15:08. Powód: Mon-keigh
Alex Tyler jest offline  
Stary 11-02-2023, 22:28   #13
 
Azrael1022's Avatar
 
Reputacja: 1 Azrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputację
Ani technicy gwardzistów ani tech adepci mechanicum nie byli skorzy do rozmowy. Ivegamius postanowił więc zapytać u źródła. Wyczekał na odpowiedni moment i kiedy nie było nikogo w pobliżu wspiął się po ekranie prętowym Lemana i przez właz wszedł do środka. kilka chwil później komunikował się z duchami maszyny. Były kapryśne i na coś wściekłe. Skitarius musiał zbadać temat, ale nie miał za dużo czasu, w każdej chwili mógł pojawić się ktoś z obsługi.
Van der Durshal co jakiś czas zerkał czy nikt się nie zbliża. jego palce błądziły po konsolecie, niejako automatycznie wywołując komendy. Kiedy na wyświetlaczu czujnika zobaczył zbliżające się postaci przerwał pracę i szybko wyszedł z czołgu, aby zniknąć wśród licznych pojazdów pancernych stojących w parku maszyn. Nadszedł najwyższy czas, aby udać się na spotkanie.
Po drodze kluczył ulicami bazy, sprawdzając co jakiś czas, czy nie jest śledzony. Istniało małe prawdopodobieństwo, że ktoś zainteresuje się trybem rozpytującym techników w warsztacie, ale Ivegamius nie zamierzał nic pozostawiać przypadkowi.
 
Azrael1022 jest offline  
Stary 14-02-2023, 20:58   #14
 
Micas's Avatar
 
Reputacja: 1 Micas ma wyłączoną reputację
Post

Z początku mogło się wydawać, że trzeci martius roku 826.M41 według rachuby Imperium miał minąć relatywnie spokojnie, bezproblemowo - a już na pewno z dala od przemocy. Przemocy, która była gdzieś w oddali, poza bezpiecznym terenem manufactorum i twierdzy IG (choć niekoniecznie bezpiecznym dla aeldari - ale przedstawiciele tej rasy dołożyli wszelkich starań aby skutecznie i niepostrzeżenie zinfiltrować kompleks przemysłowy).

Nic bardziej mylnego.

[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=NI72K61Zm2o[/MEDIA]

Stopniowo, wpierw z kwadransu na kwadrans, później z minuty na minutę, bohaterowie tej opowieści orientowali się, że coś było nie tak. Bardzo nie tak. Ivegamius był pierwszy, bardziej z przypadku aniżeli z czujności. Po prostu idąc ku drzwiom garażów zorientował się, że doszło do jakiegoś wypadku. Jeden z admechowych pachołków leżał przy jednym ze stołów tokarskich, twarzą do podłogi, w kałuży ciemnej krwi. Ale stół nie był okrwawiony. Skitarius już chciał go ratować albo chociaż sprawdzić, kiedy dojrzał obok drugiego pachołka, stojącego bez ruchu... wróć, lewitującego. A raczej zawieszonego. Na dwóch hakach zwieńczających łańcuchy do podtrzymywania i przenoszenia ciężkiego sprzętu.

Obok lewitowała serwoczaszka, uporczywie skanująca trupy zamordowanych. Po chwili spostrzegła Skitariusa. Podleciała do niego, zbadała i wydała z siebie komunikat syntetycznym, nieludzkim głosem:

- Proszę pozostać na miejscu. Przysyłamy kogoś do pomocy. Pozwól. Sobie. Pomóc.

Nieprzyjemnie kontrastowało to z bardzo wyraźnym krzykiem jakiegoś mordowanego człowieka. Zza jakichś metalowych szaf na narzędzia wypadł ktoś, najwyraźniej ten krzykacz. Zamiast ręki miał sikający krwią kikut. A zaraz potem takowy bryzg miotał mu już z szyi, odczuwającej ulgę od ciężaru głowy. Jego oprawca, ciężki industrialny serwitor wyszedł skąd ten człowiek próbował uciec, cały obryzgany krwią. Beznamiętne oko biologiczne i gniewna czerwień bioniki spoczęły na tech-gwardziście...

Aeldari widzieli jeszcze więcej takich sytuacji im dalej w gąszcz fabrycznych zabudowań. Klasztor siermiężnego żeliwa Mon-keigh zamieniał się w osobliwe miejsce kaźni niczym z nacechowanych Osnową koszmarów. Stada tych groteskowych serwoczaszek tnących, dziobiących i nagrywających ciała pozabijanych robotników. Krzyki w oddali, czasem jakieś wystrzały. Zgrzyty i huk awaryjnej maszynerii, bzyczenie "dyskoteki" oświetlenia, pękające żarówki, trzaskające od wyładowań przerwane kable. Serwitory stawiające spazmatyczne kroki, dzierżące narzędzia niczym broń.

Eldarzy byliby wykaraskali się z tej matni by obserwować rozwój sytuacji, gdyby nie to, że słynna eldarska zwinność zawiodła tego dnia - towarzysz Saighdeara i Aethin, Cadwaladr w trakcie eksfiltracji z tego miejsca industrial gore horror wyłożył się jak długi i tym samym został szybko wyczajony przez jednego z tych morderczych cyborgów-lobotomitów. Zaraz dowiedziały się o tym pozostałe, powoli otaczając Elmara gramolącego się z utytłanej krwią, metalowej podłogi.

Ars mechanica

NPC Elmar Cadwaladr posłużył nam za przykład Testu Przeciwstawnego. Próbował Ukryć się (Stealth) przed wzrokiem Serwitora aktywnie poszukującego nowych ofiar.

We Wrath & Glory Testy Przeciwstawne rozwiązano tak: nie istnieje Stopień Trudności testu. Obydwie strony porównują Ikony z testów - kto ma większą ilość, ten wygrywa. W przypadku remisu zwycięża "agresor/inicjator" w danym teście.
Ponadto, jeśli jedna ze stron (lub obie) są obarczone jakimiś karami lub utrudnieniami - np. od Ran lub ze środowiska - to kary te zostają zamienione na dodatkowe kości dla strony przeciwnej. W tym przypadku była to dodatkowa kość dla Elmara za karę do testu Czujności (Awareness) Serwitora z powodu kiepskiego oświetlenia i sporego hałasu.

W Testach Przeciwstawnych nie ma Kości Gniewu - chyba, że MG chce wprowadzić tu Komplikacje (co też zrobiłem).

Elmar: rzut Stealth 6k6 = 1, 2, 3, 3, 1, 1 (Kość Gniewu: Komplikacja - postać się przewraca i kończy tym samym Akcję Ruchu).
Serwitor: rzut na Domyślną Czujność 4k6 = 1, 3, 5, 4 (Kość Gniewu 0 nic specjalnego).
Serwitor bez problemu zauważa Elmara, który zacznie nadchodzącą walkę Powalony.

Poniżej Arvelus wstawi nam rozpiskę mechaniki walki. Na Google Docu rozegramy 'tutorialowe' starcie mechaniczne. Niemniej jednak bez krępacji możecie odpisywać.
 
__________________
Dorosłość to ściema dla dzieci.
Micas jest offline  
Stary 16-02-2023, 23:43   #15
Młot na erpegowców
 
Alex Tyler's Avatar
 
Reputacja: 1 Alex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputację

Nie możemy tego zaakceptować, więc eskaluje, eskaluje.
Potrzeba nam kogoś, kto spuści nasz wzrok.
Kierujemy modlitwy, modlitwy do czasów starożytnych. Złamani, a potem ponownie połączeni.
Znowu i znowu, i znowu. Jak w spirali.
Dlaczego ciągle walczymy? Co sprawia, że nie możemy odpuścić?
Czy to ukłucie czegoś ulotnego, czy pewna nadzieja?


Arántoelle z mieszaniną zdumienia i wstrętu obserwowała, jak barbarzyńskie produkty ludzkiego obłędu obracają się przeciw swoim stwórcom. Jednocześnie musiała przyznać, że była w tym jakaś poetycka sprawiedliwość. Przede wszystkim obrót wydarzeń wydawał się korzystny dla jej misji. Żywota Mon-keigh niewiele ją obchodziły, a zamieszanie tylko ułatwiało infiltrację obiektu. Isha musiała sprzyjać swej domniemanej córce.

Aczkolwiek nie na długo. Cała przewaga została wkrótce zaprzepaszczona przez Elmara, który wyłożył się na plamie krwi jednego z małpoludów. Widząc to Aethin zaklęła siarczyście na imię Khaela Mensha Khaine'a. Dlatego właśnie pracowała sama. Nie musiała wtedy ponosić konsekwencji czyichś błędów. Właściwie to ani ona, ani Saighdear nie zostali wykryci. Teoretycznie mogliby ruszyć dalej, pozwalając Cadwaladrowi niezwykle boleśnie odczuć skutki swojej wpadki. Jednak oboje byli dumnymi aeldari, a nie jakimiś Mon-keigh, by pozostawiać swoich na pastwę losu. Każde eldarskie życie warte było niezliczonych żywotów ludzkich małp. Dlatego konieczne było stanąć do walki. Rangerka gwałtownie rozejrzała się wokoło, szukając najdogodniejszej pozycji do ostrzału dla strzelca wyborowego. Czas naglił, tknięte obłędem mechaniczno-cielesne maszkarony lada chwila mogły opaść na pechowego Eltmara...
 

Ostatnio edytowane przez Alex Tyler : 20-03-2023 o 15:09.
Alex Tyler jest offline  
Stary 19-02-2023, 18:44   #16
 
Stalowy's Avatar
 
Reputacja: 1 Stalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputacjęStalowy ma wspaniałą reputację
Właściwie to Saighdear poczuł ukłucie samozadowolenia gdy były Mściciel przysłowiowo “upadł i rozwalił sobie głupi ryj”. W dodatku na jusze małpy zabitej przez małpę której mózg wycieły inne małpy i zastąpiły prymitywnymi wynalazkami swojej małpiej cywilizacji. Zaprawdę dziw że czegoś takiego nie przedstawiają Harlequini na swych występach. Iście ponura komedia na skalę galaktyczną. Saighdear był na wszelkie obcowanie z techniką szczególnie wyczulony - wszak sam był rzemieślnikiem aeldari i napadało go zażenowaniem całodniowe oglądanie człeczych osiągnięć technologicznych.

Pomimo że Elmar był kim był to Miecze Zmierzchu nie pozostawiali towarzyszy na pastwę losu. Saighdear dobył upiorytową szablę która zajarzyła się subtelną poświatą i ruszył w sukurs kamratowi. Dłoń opatrzoną talizmanami zacisnął niczym szpon na jakimś przedmiocie gotów wezwać nadprzyrodzone moce do wspomożenia się w nadchodzącej walce.
Może i wróg był taki że wstydem było korzystać z pełnego arsenału swych umiejętności…
Ale jeszcze większym było narażanie się na rany z jego ręki.


Dlatego Saighdear nie przebierał w środkach. Sytuacja Elmara była krytyczna. Jeden z konstruktów wystrzelił w niego strumień płonącej cieczy, który korsarz zdołał uniknąć turlając się w bok. Niefortunnie unik ten zaprowadził go wprost pod łapska kolejnej kreatury, która ciężkim przemysłowym narzędziem rozorała jego pancerz i ciało. Zapewne zaraz maszkary dokończyły by dzieła, gdyby nie Saighdear.

Gdy biegł już z kratki jego przyłbicy skapywały żółtawe krople które skwierczały w zetknięciu z powietrzem. Gdy tylko Saighdear stanął nad Elmarem z szablą uniesioną w wysokiej gardzie tchnął w konstrukty. Przez "grill" wypadł strumień żółtego ognia, którym eldar objął prawie wszystkie wraże istoty paląc pół-martwe ciała, delikatną elektronikę oraz to co pozostało z ich nieszczęsnych mózgów.

Ostatni z wrogów próbował jeszcze ruszyć na korsarza, jednak został zdjęty przez dobrze wycelowany strzał Aethin. Cieniutka wiązka lasera i pół-maszyna padła jak marionetka której przecięto sznurki.

Widząc że nikt więcej nie pozostał na polu bitwy kto mógłby im zagrozić, Saighdear odciągnął Elmara by nie leżał na widoku i klęcząc nad nim sięgnął do zasobników przy pasie chwytając za niezbędnik uzdrowiciela.

- Nie pozwolę ci zawstydzić przodków tak haniebną śmiercią - wymamrotał opatrując towarzysza.
 

Ostatnio edytowane przez Stalowy : 22-02-2023 o 19:04.
Stalowy jest offline  
Stary 19-02-2023, 19:36   #17
 
Azrael1022's Avatar
 
Reputacja: 1 Azrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputację
Widząc dwóch martwych pomocników techników, Ivegamius bez namysłu chwycił za karabin galwaniczny, przywarł plecami do ściany i bacznie rozejrzał się po hangarze. Zza metalowych szaf wyszły dwa serwitory industrialne, dzierżące okrwawione wiertła i piły. Skitarius nie posłuchał rady serwoczaszki, żeby poczekać i pozwolić sobie pomóc, tylko błyskawicznie wypalił do nacierających wrogów. Pierwszego trafił w głowę, tak że serwitor zachwiał się i padł z łoskotem na plecy, przewracając jedną z szaf. Drugi oberwał w korpus, siłą rozpędu zrobił jeszcze jeden krok, po czym upadł na podłogę.
Ivegamius obszedł cały hangar, sprawdzając czy nie ma w pobliżu innych przeciwników. Gdy stwierdził, że jest bezpiecznie obejrzał ciała pachołków oraz agresorów, szukającą czegokolwiek charakterystycznego.
 
Azrael1022 jest offline  
Stary 23-02-2023, 16:41   #18
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
Walka

Statystyki Drugorzędne
Karta Postaci do W&G jest o tyle przyjemna, że wszystkie drugorzędne statystyki (te wynikające z innych) mają formuły wypisane w prawym dolnym rogu każdej z rubryk.
Np Defence ma zapis “=I-1” oznaczający, że Obrona jest równa Inicjatywie pomniejszonej o 1.
Zakładam, że macie dostęp do kart i nie wymagają one tłumaczenia

Inicjatywa
Podstawową formą inicjatywy jest działanie naprzemienne.
[Wybrany przez drużynę BG] -> [Wybrany przez MG NPC] -> [Wybrany przez drużynę BG] … i tak aż wszyscy wykonają po jednej akcji.

W tym momencie również wchodzi bardzo potężne zastosowanie Punktów Chwały.
Wydając punkt chwały BG może przesunąć się na szczyt drabiny inicjatywy. Ważne jest to, że to nie zmienia kolejności kolejnych akcji.
Na początku walki jeden z graczy wydaje Punkt Chwały aby jego BG wbił się na szczyt inicjatywy. Oznacza to, że cała drabina będzie wyglądała tak:
[Ten konkretny BG] -> [Wybrany przez drużynę BG] -> [Wybrany przez MG NPC] -> [Wybrany przez drużynę BG]...
W ten sposób, jeśli starczy Punktów Chwały cała drużyna może wykonać swoje akcje przed przeciwnikami.



Analogicznie MG może wykorzystać Punkt Ruin aby NPCa umieścić na szczycie drabiny Inicjatywy.

Poza tym zdarzają się też specjalne zdolności które na inicjatywę wpływają. Np Genokrady mają zdolność Battlecry: Swift and Deadly automatycznie umieszczający je na szczycie inicjatywy.

Battlecry to kategoria zdolności przeciwników. Mogą one być użyte na początku walki jako akcja darmowa i tylko na początku walki.



Istnieją alternatywne metody ustalania inicjatywy (Test atrybutu inicjatywa, rzut k6+[atrybut: Inicjatywa]), ale ta jest najszybsza i prawdopodobnie najlepsza.

Akcje
W każdej rundzie każdy BG oraz BN mają do dyspozycji
♦ Akcję Ruchu
♦ Akcję Bojową (albo po prostu Akcję)
♦ Prostą Akcję
♦ Reakcję

Ponadto może wykonać dowolną ilość akcji darmowych.
Akcje Całorundowe (Full Round Action) zajmują rzeczywiście CAŁĄ rundę odbierając możliwość wykonywania jakichkolwiek akcji (włącznie z reakcjami czy akcjami darmowymi) aż do rozpoczęcia swojej kolejnej rundy.

Multiakcje
W&G pozwala na wykonywanie kilku czynności w jednej akcji i nie ustala górnego na to limitu. Każda dodatkowa akcja którą chcesz wykonać w akcji zwiększa DN wszystkich akcji o 2.

Postać chce się dokładnie rozeznać w polu bitwy w celu wyboru najlepszej możliwej taktyki, ale bitwa już trwa i głupio jej poświęcić rundę na rozglądanie się, więc jednocześnie chce nie zatrzymywać ostrzału. Oznacza to, że wykona osobno test Awareness (lub Investigation, zależnie jak MG uzna) oraz Ballistic Skill ze standardowym DN (osobnym dla każdej z tych umiejętności) powiększonym o 2.



Atak

Procedura jest standardowa.
Test ataku (Atrybut + Umiejętność + Inne) przeciwko DN równemu Obronie celu.
Każda Egzaltowana Ikona ponad Obronę może zostać Przeniesiona/Shiftowana w dodatkowe Kości Obrażeń/ED bądź w Punkt Chwały (tu maksymalnie jedna na teście).

Pamiętajcie, że każda broń ma swoje własne ED, niektóre zasady broni zwiększają ich ilość w konkretnych sytuacjach jak i mogą to robić talenty.
Każda kość ED zwiększa obrażenia ataku (przed redukcjami) o 1 na wynikach 4 i 5, lub o 2 na wyniku 6 (broń o cesze brutal zmienia to w +1 na 3 i 4, +2 na 5 i 6).

Po określeniu obrażeń ataku zostają one zredukowane o Odporność/Resilience celu.
Penetracja broni zmniejsza odporność celu o swoją wartość (zasada opcjonalna, którą wierzę, że Micas przyjmuje jako domyślną, mówi, że Penetracja zmniejszyć może jedynie Odporność wynikłą z pancerza).

Jeśli po zredukowaniu obrażeń cokolwiek zostało trafiony ma jeszcze prawo wykonać rzut Determinacji (gracze i Czempioni wśród przeciwników za darmo, reszta NPCów wymaga zużycia Punktu Ruiny).

Każdy sukces na rzucie na determinację zmienia jedną zadaną ranę w traumę/shock.


Olivier strzela z meltaguna do Meganoba co zaraz będzie szarżował.
Jego Dexterity wynosi 3, Ballistic Skill 2 i jego broń ma modyfikację Mastercrafted co daje mu jeszcze 2 kości (między innymi).

Zbiera pulę 8 kości i osiąga 4 ikony plus jedna egzaltowana ikona.
Porównuje wynik z Obroną Meganoba (3) i stwierdza, że trafił.
Olivier deklaruje, że Przenosi/Shiftuje egzaltowaną ikonę w Kość Obrażeń/ED, ale ten munchkin Arvelus go zatrzymuje i mówi aby shiftował ją w Punkt Chwały i aby mu zaufał, że tak zada więcej obrażeń. Olivier nie jest przekonany, ale się zgadza i ma teraz w puli kolejny punkt chwały.

Meltagun ma obrażenia 16, 2 ED i penetrację 4.
Rzuca 2 kości ED i osiąga 2 ikony dla sumarycznych obrażeń 18.
Porównuje to z Odpornością/Resilience Noba (15, w tym 7 z pancerza, czyli po penetracji 11).
Zadaje 7 obrażeń, ale teraz włącza się Arvelus i mówi, że ten wcześniej wygenerowany Punkt Chwały (oraz dowolną ilość pozostałych w puli) teraz można spalić i da on twarde +1 do obrażeń.

Olivier teraz załapuje, ale zwraca uwagę, że 1 ED na wyniku 6 dodaje +2 obrażenia, więc mogło by być lepiej, na co Arvelus przytakuje, ale odpowiada, że za to na wynikach 1-3 nie zadałby żadnych obrażeń i statystycznie każda 1 ED jest warta 0,66 obrażenia.

Ktoś z boku wykasłuje “Nerd!”, ale Arvelus się nie przejmuje. Wie, że jest nerdem i jest z tego dumny!

Teraz Meganob otrzymałby 8 obrażeń, co nie starczy aby go zabić (ma 11 woundów). Za namową reszty drużyny Olivier bierze jeszcze 3 punkty chwały i zadaje równo 11 obrażeń wypalając meganobowi dziurę w piersi której nawet ork nie przeżyje i przez co nie zmasakruje drużyny swoją szarżą (a miałby do tego narzędzia!)



Multiatak
Multiatak to wyjątkowy przypadek multiakcji.
Pozwala wykonać kilka ataków zamiast jednego , za każdy dodatkowy zwiększając DN ich wszystkich o 2.

Zwarcie
Walczący którzy są w zasięgu ataku wręcz przeciwnika są w zwarciu z nim. Oznacza to, że nie mogą używać broni zasięgowych (poza pistoletami, patrz: poniżej) a jeśli wyjdą ze zwarcia bez akcji Odejścia/Disengage to mogą otrzymać atak za reakcję.


Ataki Dystansowe

Zasięg:
Każda broń ma podana 3 zasięgi. W krótkim otrzymuje dodatkową kość na teście ataku.
Na długim DN trafienia celu wzrasta o 2.

W zwarciu strzelać można tylko z pistoletów i to na DN podniesionym o 2.

Amunicja:
Każda postać ma prawo nieść ze sobą bazowo 3 sztuki amunicji (albo Siła/2 jeśli to by oznaczało więcej). Sztuka amunicji to nie jest magazynek, ale metagamingowa ilość amunicji zależna od konkretnej broni.

Amunicję można utracić w ramach Komplikacji (gdy wypadnie “1” na Kości Gniewu a potem wyrzuci się odpowiedni ku temu wynik w tabeli), albo używając opcji Salvo.
Każda broń ma swoją własną wartość Salvo (np Assault Cannona ma Salvo 6). Korzystanie z Salvo ma kilka postaci:
♦ Full Auto
Zużywasz amunicję. Dodaj do puli ataku ilość kości równą salvo. Np. Assault Cannona dodaje 6 kości.
♦ Spray Shot
Zużywasz amunicję. Zmniejsz karę za multiatak o wartość równą Salvo. Np Assult Cannona używając Salvo pozwala wykonać w sumie 4 ataki w ramach multiataku bez żadnych kar.
♦ Spray Shot vs Mobs
Zużywasz amunicję. Dodaj ilość trafień w hordę równą Salvo. Np Assault Cannona dodaje 6 trafień w hordę.

Zasady W&G są wyraźnie spisywane w doktrynie “MG ogarnie” i nawet nie próbują się rozpisywać o zawiłościach , mankamentach i dziwniejszych przypadkach (np nie ma nigdzie słowa aby pancerz wspomagany dawał jakąkolwiek karę do skradania się, albo by zwykły człowiek nie mógł używać pancerza terminatorskiego). Zostawia to bardzo dużo (w mojej opinii aż zbyt dużo) do interpretacji MG. Spodziewajcie się usłyszeć decyzje typu “nie, nie możesz użyć Spray Shota by wykonać cztery ataki przeciwko hordzie. Od tego masz opcję Spray Shot vs Mobs”.



Strzelanie do Zwarcia:
Nie ma bezpośrednich kar, ale jeśli na Kości Gniewu wypadnie “1” zmień cel na losowy i porównaj wynik na kościach z jego Obroną, potencjalnie go trafiając.

Można wyeliminować tę możliwość wykonując akcję Celowania (patrz: poniżej) aby zamiast standardowego bonusu nie ryzykować trafienia kogoś innego.

Efekty Obszarowe:
Na cel wybierasz cel który może ale nie musi być postacią (może być punkt na ziemi). Wykonujesz rzut swoimi kośćmi z DN 3 (normalnie modyfikowany o zasięg). Promień eksplozji równy jest wartości cechy Blast (X). Wszystko co jest w niej zostaje trafione. Jeśli celowałeś w hordę dodajesz ilość trafień równą połowie wartości Blast (X).

Każdy trafiony przez efekt obszarowy może próbować wykonać akcję Uniku.
Jako reakcję, poświęcając swoją następną rundę (a precyzyjnie swój ruch, akcję i prostą akcję z następnej rundy) można wykonać test Inicjatywy. Zwiększ swoją Odporność o 1 plus ilość osiągniętych ikon na teście przeciwko temu atakowi.

Opcje ataków
Zarówno walka wręcz jak i zasięgowa mają swoje opcje. Tutaj odsyłam do podręcznika aby nie robić tego zbyt obszernym. Na szybko aby może się jako tako domyślić jakie są opcje:
Ataki wręcz:
♦ All-out Attack: +2 kości trafienia, -2 defense
♦ Charge: Cała runda. Podwójny ruch i atak z premią +1 kość.
♦ Fall back - odejście ze zwarcia
♦ Grapple - chwycenie przeciwnika

Ataki zasięgowe:
♦ Celowanie: Za akcję ruchu +1 kość strzelectwa
♦ Brace: rozstawienie się z bronią ciężką
♦ Strzał przez osłonę
♦ Ostrzał Zaporowy

Ataki Interakcyjne
Metody osłabiania przeciwników innymi umiejętnościami.

Wymyśl co chcesz zrobić (np. popchnąć cel aby stracił równowagę).
MG określa odpowiednią ku temu umiejętność (tutaj atletyka)
Zbierz pulę kości, rzuć przeciw DN równemu Resolve przeciwnika, albo połowa jego puli kości odpowiadającej umiejętności.
Jak Ci się uda to nakładasz mu status Hindered (wszystkie jego akcje mają DN podniesiony o 1), albo Vulnerable (jego Obrona spada o 1) na jedną rundę. Każda Przeniesiona/Shiftowana egzaltowana ikona zwiększa kary o 1. Jeśli uda się shiftować 3 kości możesz negocjować z MG coś dużego (choćby niech uda się przeciwnika tak popchnąć, że spadnie z urwiska, albo chociaż się przewróci).

Rany
W momencie otrzymania pierwszej rany otrzymuje się stan Ranny, który zwiększa DN wszystkich testów o 1.
W W&G technicznie umrzeć jest bardzo trudno.
W momencie gdy stracisz ostatnią ranę padasz na ziemię i wchodzisz w stan Umierający.

Rzuć w tabeli Memorable Injuries (str 194). Leżysz i nie jesteś w stanie wstać.
Jakakolwiek ilość otrzymanych obrażeń zmusza by rzucić w tabeli Traumatic Injury (Str 195), które już są dosyć paskudne i mogą oznaczać utraty kończyn.
Otrzymanie [Tier+1] traumatycznych ran zabija postać.

Będąc Dying nie jest się zupełnie wyłączonym z walki.
Można podjąć jedną z akcji z listy poniżej:
♦ Crawl
♦ Bazowy atak (bez jakichkolwiek udziwnień jak multiatak, czy celowanie)
♦ Fall Back

Jakiekolwiek testy wykonywane w stanie Dying są obarczone dodatkowymi karnymi kośćmi gniewu w ilości otrzymanych traumatycznych ran. Jakakolwiek “1” na dowolnej kości gniewu zmusza do kolejnego rzutu w tabeli traumatycznych ran. Jakakolwiek “6” na kościach gniewu jest ignorowana jeśli na weszystkich kościach gniewu nie wypadną “6”.


Anihilacja
Jeżeli ktokolwiek otrzyma od jednego ataku ilość obrażeń (już po wszystkich redukcjach i determinacjach) przewyższającą jego podwojone maksymalne rany zostaje on Anihilowany i zupełnie pomija on powyższy stan Umierania.

Wrogowie / Threats

Tutaj krótce o typach czy rangach wrogów.

♦ Trepy / Troops
Najmniejsi, bezimienny wrogowie rzezani na masy.
○ Mogą formować hordy
○ Nie mogą osiągnąć trafienia krytycznego jeśli nie mają specyficznego zapisu w karcie postaci.
○ Nie mogą osiągnąć komplikacji jeśli nie mają specyficznego zapisu w karcie postaci.
○ Nie mogą rzucać na Determinację jeśli MG nie zużyje Punktu Ruiny na to.
○ Nie używają zasad amunicji i nie mogą korzystać z zasad salw.

♦ Elity
Silni wrogowie, porucznicy oddziałów. Standardowy liczący się w pojedynkę przeciwnik.
Działa na standardowych zasadach, z wyjątkiem tego, że wciąż potrzeba spalić Punkt Ruiny aby umożliwić mu rzut na determinację. Zwykle niosą ze sobą 3 jednostki amunicji i mogą korzystać z salw.

♦ Adwersarze
Tzw Bossowie. Jak powyżej, ale mogą “za darmo” testować Determinację i zwykle mają personalne Punkty Ruiny i mogą korzystać z Akcji Ruiny (ergo: są domyślnie Czempionami).

♦ Monsrta
Wielkie potwory zasługujące na własne reguły.
○ Są odporne na strach, przyszpilenie oraz oszołomienie / staggered.
○ Powodują Terror (str 200 w podręczniku podstawowym)

Hordy
Wrogowie typu Trep mogą zostać połączeni w hordę. Horda to przynajmniej dwóch wrogów jednego typu połączonych w jedną jednostkę na polu bitwy. Ilość indywidualnych jednostek w hordzie nazywa się jej liczebnością.

○ Horda atakuje
Horda wykonuje ataki jak pojedyncza jednostka, ale dodaje ilość bonusowych kości w ilości połowie jej liczebności.
Jeśli horda chciała by zaatakować różne cele może podzielić swoje ataki bez kar. Wykonuje wtedy test na standardowej puli kości indywidualnej jednostki powiększonej o połowę liczebności która skupia się na danym celu.

○ Horda obrywa
Każdy atak wymierzony w hordę trafia przy osiągnięciu bazowej wartości obrony indywidualnej jednostki i następuje dodatkowe trafienie za każdą osiągniętą dodatkową ikonę na teście ataku.

Każda jednostka w hordzie ma pojedynczą ranę (co oznacza, że bardzo łatwo doprowadzić do jej anihilacji, pomijając długie mechaniki umierania).

Jeśli horda otrzymałaby traumy/shock’i to o ile będą to obrażenia przewyższające jej maksymalną ilość traum liczebność zostaje zmniejszona o 1.




Oczywiście to co opisałem tutaj to nie jest wszystko.
Do tego musiałbym zwyczajnie przetłumaczyć cały rozdział podręcznika.
Warto na własną rękę przejrzeć Conditions/Stany (str 197-200), wcześniej wspomniane Opcje Ataku (str 187-189), potencjalnie dokładniej przeczytać Ataki Interakcyjne (str 190… pół tej strony), przejrzeć tabele Komplikacji Bojowych (str 191), Memorable i Traumatic Injuries (str 194 i 195).

Standardowo. Jeśli coś jest niejasne jestem otwarty na pytania/krytykę =]
 

Ostatnio edytowane przez Arvelus : 03-03-2023 o 20:34.
Arvelus jest offline  
Stary 24-02-2023, 20:03   #19
 
Micas's Avatar
 
Reputacja: 1 Micas ma wyłączoną reputację
Post

Skitarius

Wojownik Adeptus Mechanicus błyskawicznie uporał się z obydwoma przeciwnikami. Jego karabin galwaniczny wypluł kilka naładowanych energią kul, które bezzwłocznie położyły serwitory na podłogę - martwe i nieaktywne.

Ruszył na obchód, odstrzeliwując jeszcze coraz agresywniejszą serwoczaszkę i jeszcze trzy serwitory monozadaniowe, które próbowały się rzucić na niego z pięściami. Znalazł kilka ciał zabitych technomatów i pachołków oraz dwa serwitory, które ci pierwsi zdążyli zatłuc narzędziami zanim sami zostali pobici na śmierć przez serwo-pięściarzy.

Aeldari

Starcie zakończyło się równie szybko, jak się zaczęło - grupa ciężkich serwitorów przemysłowych mon-keigh została uśmiercona szybko, efektywnie i bez zaalarmowania ich ludzkich "panów" (przeciw którym ewidentnie się zbuntowały). Do alarmu nie doszło głównie dlatego, że okoliczni mon-keigh nie żyli, a systemy alarmowe wydawały się nie działać.

Nie obyło się bez strat - Elmar został krytycznie ranny. Saighdear wspomógł go w wysiłku uzdrowicielskim jak tylko mógł. Niemniej jednak wciąż pozostawał ciężko raniony, choć mógł już wstać i jako tako stąpać pół kroku za towarzyszami. Dłuższe pół kroku.

Wszyscy

Zbadanie trucheł niewiele dawało oprócz oczywistości - z jakiegoś powodu wszystkie typy serwitorów w całej okolicy zwariowały... i nie tylko one. Wyglądało na to, że wszystkie duchy maszyn w manufactorum rozpoczęły samobójczą, berzerkerską rebelię przeciwko ludziom. W jednej chwili i bez żadnego wahania, bez żadnego ostrzeżenia. Sądząc po odgłosach i obserwacji, a także rozszalałym eterze vox, można było wysnuć wniosek, że bunt maszyn dział się w całym manufaktorum, a także rozlał się na twierdzę IG. Spanikowane raporty mówiły nawet o "ożywieniu" i ataku ze strony pojazdów (szczególnie tych przeklętych Leman Russów w typie Eradicator) i odmowie posłuszeństwa ze stroni gwardyjskiej i admechowej broni (szczególnie energetycznej - ta nawet się celowo przegrzewała w dłoniach żołnierzy). Panował kompletny chaos i zamieszanie, a liczba poległych musiała gwałtownie rosnąć. Jeśli ktokolwiek próbował podjąć próby ogarnięcia się i przegrupowania, to póki co minął zbyt krótki czas aby przekonać się o ich efektach.

To był idealny moment do działania dla niektórych, oraz desperacki ostatni dzwonek dla innych.

Ars mechanica

Saighdear w ramach Pomocy udziela Cadwaladrowi +1 kości do testu Medicae. Elmar ma 3 Int + 3 Medicae a także Ścieżkę Uzdrowiciela (+2x Ranga do testów Medicae wobec Aeldari - tutaj +2) oraz ST 3+2=5 ze względu na poturbowanie i samoleczenie. Rzut: 3, 1, 6, 6, 4, 4, 5, 5, 4. Test zdany, 1 Rana wyleczona +2 za egzaltowane ikony (razem 3 Rany). Znika mu status Konający, ale pozostaje status Ranny. Póki co jest opatrzony i ew. dalsze testy Medicae muszą się odbyć w odpowiednich warunkach i przy odpoczynku.

W celu porządnej eksploracji i zdobycia poszlak na temat tego, co się odwala w okolicy - proszę o testy np. Analizy/Investigation, Tech, Lore/Wiedzy Ogólnej, Awareness/Czujności itp. Mogą też być testy Stealth, bo mistrz polecił unikać niepotrzebnych walek. Ale jeśli chcecie maszynom dać nauczkę, to testy WW, US czy w przypadku Ivegamiusa Leadership też stykną.
 
__________________
Dorosłość to ściema dla dzieci.

Ostatnio edytowane przez Micas : 24-02-2023 o 20:12.
Micas jest offline  
Stary 27-02-2023, 16:49   #20
 
Azrael1022's Avatar
 
Reputacja: 1 Azrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputację
-Uwaga! Stan zagrożenia! Idź za mną do wyznaczonej strefy zbiórki, albo uż… - Ivegamius strzelił w coraz bardziej natarczywą serwoczaszkę i ruszył przez fabryczne korytarze, kierując się do centrum zarządzania. Po drodze trafił do wielkiej hali produkcyjnej, gdzie wyeliminował kilku oszalałych serwitorów naprawczych a następnie w spokoju dokonał oględzin komponentów Leman Russ wz. Eradicator. Sprawdził napędy, urządzenia celownicze, mechanizmy wieży, broń pokładową i armatę, porozumiał się w cant mechanicus z duchami maszyny z komputera pokładowego. Zebrał informacje i ruszył w dalszą drogę.

W centrum odstrzelił jeszcze jednego krewkiego serwitora, a następnie wykorzystał jego certyfikat bezpieczeństwa aby dostać się do komputera. Nie był uprawniony do przeglądania znacznych zasobów danych, ale był to dobry początek.


Mecha:
Investigation: 3, 2, 6, 6, 4, 1, 1
Tech: 6, 6, 5, 5, 5, 4, 3
Możliwe shifty używam na zdobycie dodatkowych informacji
 

Ostatnio edytowane przez Azrael1022 : 01-03-2023 o 21:29.
Azrael1022 jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:15.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172