Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 02-04-2023, 12:55   #1
Connor
Highlander
 
Connor's Avatar
 
Reputacja: 1 Connor ma wspaniałą reputacjęConnor ma wspaniałą reputacjęConnor ma wspaniałą reputacjęConnor ma wspaniałą reputacjęConnor ma wspaniałą reputacjęConnor ma wspaniałą reputacjęConnor ma wspaniałą reputacjęConnor ma wspaniałą reputacjęConnor ma wspaniałą reputacjęConnor ma wspaniałą reputacjęConnor ma wspaniałą reputację
D&D mechaniczny dungeon crawl

Witam serdecznie.
Co prawda nie prowadziłem tu jeszcze żadnej przygody fabularnej i raczej jeszcze długo się nie skuszę, gdyż jakoś nie mam śmiałości i wiary w swoje siły, żeby się z tym zmierzyć. Może kiedyś.

Jednak od dłuższego czasu noszę się w pomysłem innego rodzaju sesji, z którą być może dam radę sobie poradzić.

Otóż chodzi mi po głowie następujący pomysł:
Przetestować samą lub głównie mechanikę Dungeons & Dragons. Chodziłoby mi o sesje w stylu niekończącego się dungeon crawl czyli lochy, komnaty, potwory, walki no i skarby. Minimalne zaangażowanie fabularne na rzecz testowania mechaniki nabytych umiejętności i rzucanych czarów. Bardziej coś w stylu starych D&D Miniatures niż klasycznego RPG. Gralibyśmy pewnie z użyciem Roll20 gdzie mógłbym podeprzeć się mapami lochów i tokenami potworów, ale to wszystko jeszcze do uzgodnienia.

Zakładam zdobywanie doświadczenia z każdego zabitego potwora i każdej zakończonej walki. Będzie czas na odpoczynki czyli restart umiejętności oraz myślę nad tym czy nie zapewnić graczom możliwości “przetrenowania” czyli zmiany używanym przez postać umiejętności, wybrania innego archetypu postaci czy też zmiana szkoły magii. No i oczywiście będą skarby w postaci złota z dostępem do sklepu aby ulepszać ekwipunek, rozważam w miarę postępu przygody możliwość znajdowania magicznych przedmiotów czy też wprowadzenie postaciom do przetestowania mojej autorskiego systemu “przedmiotów skalowalnych”, które wraz z rozwojem postaci odkrywają swoje kolejne właściwości stając się coraz potężniejszymi.

Po prostu chciałby maksymalnie przetestować mechaniczny rozwój postaci i mechanikę rozgrywki. Oczywiście o ile tego typu styl gry odpowiadałaby komukolwiek i o ile znajdzie się ktokolwiek chętny do zagrania w ten sposób. Dlatego też żeby nie zawracać głowy i miejsca w dziale rekrutacji z tak nietypowym pomysłem postanowiłem wrzucić na początek ankietę.

Zapraszam do głosowania, a także do podzielenia się swoimi pomysłami i opiniami czy w ogóle ma to sens i/lub co można by jeszcze w ten sposób przetestować.
 
__________________
Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty. A co jest drugim. Biały Wilku?
- Nie ma przeznaczenia - jego własny głos. - Nie ma.
Nie ma. Nie istnieje. Jedynym, co jest przeznaczone wszystkim, jest śmierć.
Connor jest offline