Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 17-12-2023, 21:26   #18
Alex Tyler
Młot na erpegowców
 
Alex Tyler's Avatar
 
Reputacja: 1 Alex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Gladin
Alex - miałem jeszcze zdecydować o wydaniu kasy i ostatecznie o manewrach, ale czasu w końcówce tygodnia trochę brakło więc albo dasz mi zielone światło na doszlifowanie tych dwóch zagadnień, albo pójdzie jak jest.
Spoko. I tak trochę opóźni się start.

Cytat:
Napisał Lord Melkor Zobacz post
Stosujesz może zasadę, że można sobie pomagać przy testach?
Tak. Zgodnie z oficjalnymi zasadami:

Working Together

Sometimes two or more characters team up to attempt a task. The character who's leading the effort — or the one with the highest ability modifier — can make an ability check with advantage, reflecting the help provided by the other characters. In combat, this requires the Help action.

A character can only provide help if the task is one that he or she could attempt alone. For example, trying to open a lock requires proficiency with thieves' tools, so a character who lacks that proficiency can't help another character in that task.

Moreover, a character can help only when two or more individuals working together would actually be productive. Some tasks, such as threading a needle, are no easier with help.

Group Checks

When a number of individuals are trying to accomplish something as a group, the DM might ask for a group ability check. In such a situation, the characters who are skilled at a particular task help cover those who aren't.

To make a group ability check, everyone in the group makes the ability check. If at least half the group succeeds, the whole group succeeds.

Otherwise, the group fails. Group checks don't come up very often, and they're most useful when all the characters succeed or fail as a group. For example, when adventurers are navigating a swamp, the DM might call for a group Wisdom (Survival) check to see if the characters can avoid the quicksand, sinkholes, and other natural hazards of the environment. If at least half the group succeeds, the successful characters are able to guide their companions out of danger. Otherwise, the group stumbles into one of these hazards.


Cytat:
Napisał Mi Raaz Zobacz post
Chciałbym też zdementować pomówieni o biegłości w deception. Perswazja i zastraszanie są narzędziami prawdziwego przywódcy.
Wybacz, pomyliłam się. Tak więc:
  • battle master: zastraszanie i perswadowanie
  • zaklinacz: kłamanie i perswadowanie
  • warlock: zastraszanie i kłamanie
  • duergar champion: zastraszanie
 
__________________
„Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”.
Alex Tyler jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem