Potrzebuje wytłumaczenie do mechniki. W podreczniku piszę, że
https://drive.google.com/file/d/1f8n...usp=drive_link
Tutaj piszarz, że:
Cytat:
Napisał Reinhard Przerzut: możliwa jest deklaracja przerzutu niekorzystnego wyniku. Porażka w przerzucie oznacza jednak, że coś bardzo poszło nie tak, do porażki dołącza jakaś komplikacja. Szczęścia: możliwe jest "zbicie" wyniku rzutu za pomocą punktów Szczęścia
Zasada Opcjonalna: Szczęście. Każdy BG dysponuje punktami Szczęścia. Może je wydać, by dzięki nim obniżyć wynik na kostkach. (Przykład: Harvey ma umiejętność "pistolet" na 20%. Wyrzucił 06. Obniża wynik rzutu o 2 punkty, by uzyskać Przebicie w teście na obrażenia.). Zużyte punkty Szczęścia regenerują się w liczbie 10 po każdym dniu gry (żeby było westernowo, o zachodzie słońca). Szczęścia można użyć także w walce.
|
I ja to rozumiem tak, że jak postać ma np. skradanie na 20% to jak wyrzuci cyfry na kostce 100 od 1 do 20 ma test zdany.
A szczęście obniża wynik do zdania testu.
A w tym przykładzie co podałeś test wszedł i nie rozumiem po co go obniżać?
No i do dyspozycji gracza jest 10 punktów szczęścia czyli 10 %, czy to się liczy jakoś inaczej?