Cytat:
Napisał Dust Mephit Jak fighter, to grapple nawet bez dodatkowych featów całkiem dobrze się sprawdza. Sporo graczy chyba o tym zapomina. Jak dodasz feat tavern brawler, to możesz grapplować na bonusowej, zamiast tracić atak. Do tego Grappler i jeszcze advantage dostajesz przy atakach na zgrapplowanego przeciwnika. |
Dzięki, o
tavern brawler zapomniałem, opcje co kosztują 1 atak raczej odpuszczam ale bonus atak raz na jakiś czas to sensowny koszt
Co prawda wymaga wykonania ataku bronią improwizowaną lub unarmed, więc pewnie z k6 lub k4 zamiast np. 2k6, ale obrażenia mają tu mniejsze znaczenie dla mnie niż kontrola pola bitwy
Cytat:
Napisał Alex Tyler Tak, jak chcesz kogoś unieruchomić to lepiej użyć grapple niż zbierać nieraz kosztowne bonusy z featów i subklas. Przemyślany grappler nie ma problemu z pochwyceniem i utrzymaniem ofiary. |
A na co byś wydała atuty? Wrestling połączony na bonusowej akcji z
tavern brawler wygląda naprawdę fajnie, dodać do tego jakąś opcję przewrócenia (jak trip attack z BMa) by przeciwnik miał disadvantage na ataki i nie mógł wstać i robi się interesująco.
Kombinowałem trochę w inną stronę bo taki przeciwnik z disadv czy bez może nadal kogoś uderzyć, choćby tego co go trzyma, no i nadal ma attack of oportunity więc jak stał obok łotrzyka to on nie odejdzie bez problemu. Choć w sumie najważniejsze że się nie ruszy do strzelców. Znalazłem pewne limitowane opcje by ustawiać speed na 0:
Strike of the Giants - frost - i prof times per day ma 0 speed,
z
Crusherem co odsuwa przeciwnika jest to wyłączenie jednego wroga z walki wręcz na rundę, prof times per day.
Fury of the Frost Giant - to samo ale na reakcji,
są też dwie runy co unieruchamiają, więc łącznie już hold na rundę minimalnie 2x prof +2 per day.
Zakładając że postać ma 5 poziom, to jest ok. 8 razy na dzień. Tak z 1/2 rund dnia przygody. Problem tylko w tym że kosztuje to 3 atuty i pewnie w wielu przypadkach dwurak z GWM sprawdzi się lepiej bo wyłączy przeciwnika z walki na stałe
bez takiego kombinowania.
Jest też ciekawy czar
Ensnaring Strike - wymaga bonus action, ma go ranger i ancient paladyn, więc jakby zapomnieć o wojowniku i do palka dodać kilka poziomów warlocka to mamy potrzebny czar dostępny per short rest - no ale wtedy konkuruje to z divine smite o zasoby