|
DnD i systemy d20 20 broni wykuli krasnoludzcy kowale, 20 pieśni wyśpiewali elficcy bardowie, 20 twierdz zbudowali ludzcy budowniczowie. 20 bohaterów z różnych planów spotkało się w imię Jedności Multiuniversum i 20 rozeszło we wszystkie światy. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
10-12-2023, 12:30 | #11 |
Moderator Reputacja: 1 | Mythweavers niedawno robiło migrację, teraz mają chyba dwa miejsca do sheetów i... czkawkę. Przerabiałem to niedawno, na przykład udostępnienie karty tylko do względu nie dodawało MG do kart u niego, musiałem dać ją do edycji. W każdym razie wygląda, że walczą teraz z mniejszymi lub większymi bugami.
__________________ Otium sine litteris mors est et hominis vivi sepultura. |
10-12-2023, 12:54 | #12 |
Reputacja: 1 | Dodam, że nie jestem w stanie korzystać ze starej wersji strony. Po przekierowaniu na nią wymaga ode mnie logowania, zalogować się nie mogę, bo zgłasza błędnego użytkownika (rejestrowałem się na nowej stronie), po próbie zarejestrowania przerzuca mnie od razu jako zalogowanego na nową wersję; spróbuję stworzyć drugie konto na starej stronie. Edit: Alex udostępniła mi kampanię do której mogę stworzyć bohatera i mam dostęp do klasy duergar na DNDBeyond Ostatnio edytowane przez Gladin : 10-12-2023 o 14:41. |
10-12-2023, 16:02 | #13 |
DeDeczki i PFy Reputacja: 1 | Nie przejmuj się tym błędem na MW po migracji - mi regularnie wyskakuje z nim okienko po wejściu w Sheets, ale strona i tak działą poprawnie. Ale wracając do tematu, odezwij się do mnie na PW albo discordzie, chętnie pomogę ze zbudowaniem postaci |
21-04-2024, 18:31 | #14 |
Reputacja: 1 | Hej, jakie znacie comba, zdolności klas lub atuty co ograniczają ruch? W DnD 5e. Myślę nad tankiem, a co to z tank jeśli przeciwnik go po prostu omija. Nie do końca wiem jaka jest obecnie wykładnia stosowania shield master - bo się zmienia z każdym tweetem na ten temat twórców gry, ostatnio też coś ćwierkali o zmianach ich intencji. RAW można w dowolnym momencie atak akcji, a przewrócenie kogoś to zawsze fajne -50% do ruchu przeciwnika. Zauważyłem że większość umiejek ogranicza "speed", taki slasher daje -10ft do speed, nie do movement, więc ktoś przewrócony i potraktowany slasherem ma 20ft speedu, wstanie wydając 10ft (nie 15, połowę aktualnego speed), i zostaje mu 10ft ruchu - trochę za dużo Szukam sposobu by przeciwnikowi zostawało mniej, najlepiej 0ft i najlepiej częściej niż prof bonus na dzień (ale to już coś: strike of giant wersja lodowego giganta ). I to wcale nie takie proste, nawet jak weźmiemy dip w warlocku fathomless by mieć bonusowe capnięcie macką co zabiera kolejne -10ft, to nadal to jest speed, nie movement, no i bonusowa akcja tutaj zabiera opcję przewrócenia z shield mastera. Zresztą gdyby był to movement to akcja dash i przeciwnik sobie doda wartość speed do ruchu w danej turze (chociaż przynajmniej nikogo w niej nie zaatakuje). Czary są meh dla fightera, często też nie ma opcji multiklasowania, ale powoli mam wrażenie że bez czarów ani rusz. A szkoda. Oczywiście jest Sentinel, ale on nie chroni okrążyć wojaka w jego strefie zasięgu i zaatakować inną postać, dopiero wyjście z zasięgu broni i udany attack of opportunity zatrzymuje przeciwnika. Ostatnio edytowane przez Wired : 21-04-2024 o 22:18. |
21-04-2024, 20:49 | #15 |
Hungmung Reputacja: 1 | Jak fighter, to grapple nawet bez dodatkowych featów całkiem dobrze się sprawdza. Sporo graczy chyba o tym zapomina. Jak dodasz feat tavern brawler, to możesz grapplować na bonusowej, zamiast tracić atak. Do tego Grappler i jeszcze advantage dostajesz przy atakach na zgrapplowanego przeciwnika. |
21-04-2024, 21:24 | #16 |
Młot na erpegowców Reputacja: 1 | Tak, jak chcesz kogoś unieruchomić to lepiej użyć grapple niż zbierać nieraz kosztowne bonusy z featów i subklas. Przemyślany grappler nie ma problemu z pochwyceniem i utrzymaniem ofiary.
__________________ „Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”. |
21-04-2024, 23:00 | #17 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Kombinowałem trochę w inną stronę bo taki przeciwnik z disadv czy bez może nadal kogoś uderzyć, choćby tego co go trzyma, no i nadal ma attack of oportunity więc jak stał obok łotrzyka to on nie odejdzie bez problemu. Choć w sumie najważniejsze że się nie ruszy do strzelców. Znalazłem pewne limitowane opcje by ustawiać speed na 0: Strike of the Giants - frost - i prof times per day ma 0 speed, z Crusherem co odsuwa przeciwnika jest to wyłączenie jednego wroga z walki wręcz na rundę, prof times per day. Fury of the Frost Giant - to samo ale na reakcji, są też dwie runy co unieruchamiają, więc łącznie już hold na rundę minimalnie 2x prof +2 per day. Zakładając że postać ma 5 poziom, to jest ok. 8 razy na dzień. Tak z 1/2 rund dnia przygody. Problem tylko w tym że kosztuje to 3 atuty i pewnie w wielu przypadkach dwurak z GWM sprawdzi się lepiej bo wyłączy przeciwnika z walki na stałe bez takiego kombinowania. Jest też ciekawy czar Ensnaring Strike - wymaga bonus action, ma go ranger i ancient paladyn, więc jakby zapomnieć o wojowniku i do palka dodać kilka poziomów warlocka to mamy potrzebny czar dostępny per short rest - no ale wtedy konkuruje to z divine smite o zasoby Ostatnio edytowane przez Wired : 21-04-2024 o 23:32. | ||
23-04-2024, 10:29 | #18 |
Hungmung Reputacja: 1 | Niestety, tutaj fighter zawsze odpadnie w przedbiegach z casterami. Możesz ewentualnie pokombinować z druidem. Chyba najlepszy jest na początkowych poziomach jak chodzi o ograniczanie ruchu przeciwnika. Na pierwszym poziomie już wchodzi entangle. A z circle of land dostaje na 6stym lvlu odporność m.in. na ten czar. Ranger chyba też miał ten spell ztcp, ale combo z land's stride nie zrobi. |
23-04-2024, 11:59 | #19 |
Kowal-Rebeliant Reputacja: 1 | Ja bym tego sentinela nie skreślał. Dodaj do tego echo knight i polearm master i w zasadzie w każdej turze możesz komuś ruch wyłączyć. |
23-04-2024, 17:58 | #20 |
Reputacja: 1 | Nie twierdzę, że to co powiem jest jakieś skuteczne, ale może uznasz za ciekawy pomysł: broń sieć + jakieś efekty obniżające sukcesy na siłę (np. hex jako bonus akcja). Nie koniecznie czary musi rzucać tankujący. dodatkowo pochwycony ma zawadę na ataki , a sojusznicy przewagę na ataki na niego. Nie wiem czy są jakieś sposoby by zwiększyć DC sieci, ale może mądre głowy tu coś znają. Ostatnio edytowane przez Rewik : 23-04-2024 o 18:02. |