lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Dark Sun 3,5/Pathfinder] Żywi (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/10430-dark-sun-3-5-pathfinder-zywi.html)

Qumi 17-09-2011 20:06

Co do złożenia grupy - zrobi to Templariusz, który będzie albo graczem, albo jeśli nikt nie będzie chciał to NPC. Zbierze podróżnych najemników jak i mieszkańców
(najemników jak i ze straży) miasta, choć wolałbym aby to byli mieszkańcy.

Pinhead 17-09-2011 22:30

Qumi nie wiem dlaczego unikasz odpowiedzi na moje pytania. Zadałem je już dwa razy. Jak pisałem odpowiedzi na nie i określenie warunków startowych dla przygody jest dla mnie ważne, bym w ogóle mógł zacząć pisać historię.
Zagadnienia, które poruszam wydają mi się znaczące i bardzo rzutujące na nasze postacie, jak i start przygody.
Jeżeli to jeden z graczy ma być templariuszem, to wymaga to tego byś udzielił temu kto się zgłosi na to stanowisko (lub po prostu wszystkim chętnym) dodatkowych informacji.
Skoro to ten templariusz ma zebrać poszukiwaczy, to ten jeden gracz będzie miał na wstępie większą wiedzę i możliwości od reszty. Jeżeli to templariusz wybierze drużynę, to rozumiem się samo przez siebie, że to on wyznaczy nagrodę za zdobycie artefaktów jak i to, że to on wybierze drużynę i np. nie będzie chciał współpracować z kim kto mu się nie spodoba, czy to charakterem, czy profesją. Chyba się ze mną zgodzisz?
Określenie początkowych warunków jest ważne i myślę, że nie tylko dla mnie.
Dlatego prosiłbym o ich dokładne i precyzyjne określenie. Gdyż na razie wydaje mi się, że początkowe granice dla naszych postaci są bardzo płynne i zasadniczo ciężko się do nich w jakiś konkretny sposób odnieść.
Po tym co napisałeś w poprzednim poście rodzi się tylko coraz więcej pytań.
Wolałbym odpowiedzi na te znaczące pytania ujrzeć w temacie rekrutacji, a nie na PW i GG, gdyż takie rozwiązanie sprawia, że wszyscy mają równe szanse i wiedzę na początku.

Qumi 17-09-2011 22:58

Pisz zwięźlej jak zadajesz pytania... bo tak naprawdę tyle masz napisane, że nie jestem pewien jakie są te pytania.

Jak się zgłosi ktoś na templariusza to udzielę mu informacji. Co do nagrody to nie templariusz a jego przełożeni.

Pinhead 17-09-2011 23:32

Wydawało mi się, że pytania są jasno postawione i wypunktowane. Widać jednak, że nie. :( Zatem jeszcze raz krótko, zwięźle i w punktach i ze znakiem zapytania na końcu.
1. Czy nasze postacie się znają, względnie wiedzą coś o sobie?
2. Czy jesteśmy tylko zwykłymi najemnikami łasymi na nagrodę, czy może pozwalasz na stworzenie kogoś zaangażowanego w spisek templariuszy?
3. Jaka jest nagroda za podjęcie się tego zadania?
4. Jak daleko jest ta placówka psioników? Mamy jakąś mapę do tego miejsca? Czy ktokolwiek wie jeszcze o jej położeniu? I czy ktokolwiek już tam był?
5. Czy nasze postacie wiedzą lub znają jakieś plotki, czym dokładnie jest welon niestabilnej psioniki jaki otacza cel naszej wyprawy? Czy w ogóle wiemy coś o nim poza tym, co napisałeś we wstępie? Jak powszechna jest wiedza o tej grupie psioników i stworzonych przez nich artefaktach?
6. Jak zostają wyznaczeni członkowie ekipy poszukiwawczej? Tzn. jak przebiega nabór?
(Sprawa ma zostać zachowana w tajemnicy, więc nie bardzo widzę poszukiwanie chętnych po karczmach).

Nie bardzo rozumiem dlaczego nie możesz udzielić informacji o templariuszu wszystkim zainteresowanym, a tylko temu kto się zgłosi. Być może informacje dla templariusza zawierają jakieś istotne elementy scenariusza i wtedy ok. Jednak i tak jakoś nie przemawia do mnie takie rozwarstwienie pomiędzy graczami. Osoba, która będzie piastowała stanowiska templariusza będzie miała o wiele większe możliwości, środki i władzę niż reszta drużyny. Templariusz niejako automatycznie staje się liderem drużyny i reszta z urzędu musi się mu podporządkować.
Stawia to tego gracza wręcz w opozycji do reszty drużyny. Być może się mylę, ale skoro reszta ma być zwykłymi najemnikami to taki wniosek sam się nasuwa.
Poza tym ktoś kto został templariuszem (zważywszy na miasto i jego specyfikę) musi prezentować ściśle określoną postawę i charakter, by w ogóle mógł się starać o to stanowisko.
To już są takie moje luźne przemyślenia na ten temat, a teraz konkretne pytania w kwestii templariusza.
7. Jaka jest jego rola w sesji?
8. Jakie są jego kompetencje? Mam tu na myśli, jaką ma władzę nad najemnikami, których wyznaczy do tego zadania.
9. Jeżeli nie on wyznacza najemników, to kto i na jakiej podstawie?
(Zasadniczo pokrywa się to z wcześniejszym pytaniem, ale teraz dotyczy ono przełożonych templariusza).
10. Do jakiej wiedzy ma dostęp templariusz? Chodzi mi oczywiście o wiedzę związana z przedmiotem misji.
To chyba tyle... przynajmniej na ten moment. :)

Nemo 18-09-2011 12:40

Ponawiam pytanie o stronghold builder dla mieszkańców i zadaje jeszcze jedno; w wypadku cohorta z leadership badź thralla z thrallherda, za ekwipunek panocka płacimy z własnej kieszeni, czy ma wealth odpowiedni dla siebie?

Qumi 18-09-2011 13:02

Nemo - budowanie swoich twierdz... no nie wiem... nie myślałem o tym, ale jest to możliwe przy odpowiednich wyborach fabularnych... Cohorty czy thralle mają swoją własną pulę złota na ekwipunek.

1. Mogą się znać, ale nie muszą, pozostawiam to w waszej własnej gestii.

2. Obydwie opcje są dostępne. Gracze mogą być zarówno najemnikami jak i osobami związanymi z władzą.

3. Złoto = 10.000, prestiż i ewentualnie jakaś przysługa. Może być też wolność jeśli niewolnik.

4. Placówka jest dwa dni drogi od Raam. Mapę będzie miał templariusz-dowódca wyprawy.

5. Nie wiedzą. Wiedzą tylko, że jest i mają coś z niej zabrać.

6. Rekrutacja w karczmach, koszarach, itd. nawet listownie.

6.5 Nie jestem zwolennikiem powiadamiania wszystkich graczy o istotnych elementach fabularnych, które są dostępne tylko wybranym osobom, żeby potem liczyć na to, że nikt nie będzie uprawiał meta-gamingu. W swoich sesjach często wiele informacji podaję przez pw.

7. Templariusz, co jest napisane w pierwszym poście, dostał misję zbadania i ograbienia ruin placówki. Ma zebrać grupę do tego zadania.

8. Ma taką władzę, że im potem zapłaci, a więc jest ich szefem i pracodawcą. Jeśli zaś chodzi o ewentualnych templariuszy czy kogoś z urzędu to on dowodzi tą misją.

10. Wie, że są ruiny i ma zabrać stamtąd wartościowe przedmioty.

Nemo 18-09-2011 13:12

Stronghold builder pozwala też wybudować posiadłość, niekoniecznie zamek. Po prostu "swoje miejsce zamieszkania" ;). Bard jest klasą zakazaną?

Qumi 18-09-2011 13:26

Magia tajemna jest zakazana oczywiście, więc Bard może być, ale bez magii.

Kaworu 18-09-2011 23:13

Heh, coś mi się widzi, że moja "kapłanka" będzie niejako z przymusu w tej misji- albo pomoże, albo czeka ją śmierć :-P Pasuje taki koncept? ;-)

EDIT: Tak MG jak i graczom? Nie to, że postać będzie spiskować czy coś, po prostu, tradycyjna kapłanka nie paląca się do współpracy z nekromantycznym smokiem, który odpowiada za zagładę świata...

Pinhead 18-09-2011 23:44

Qumi dzięki za wyczerpujące odpowiedzi.
Wiem już, mówiąc kolokwialnie, na czym stoję i mogę przelać moją postać na papier.

Cytat:

Qumi napisał:
6.5 Nie jestem zwolennikiem powiadamiania wszystkich graczy o istotnych elementach fabularnych, które są dostępne tylko wybranym osobom, żeby potem liczyć na to, że nikt nie będzie uprawiał meta-gamingu. W swoich sesjach często wiele informacji podaję przez pw.
Rozumiem, takie podejście i niewątpliwie tłumaczy, dlaczego tak a nie inaczej została opisana rola templariusza.
Pytając, jak i pisząc o nierównych szansach miałem na myśli tylko to, że stawianie jednego z gracz w opozycji do reszty może być ryzykowne.
Widzę, jednak że przemyślałeś to ryzyko i dasz sobie radę ze skonfliktowaną drużyną.
Jeszcze raz potwierdzam swój udział w rekrutacji i chęć gry.
Chciałbym tylko jeszcze, abyś podał dokładny termin zakończenia rekrutacji.
Między tygodniem, a dwoma jest dość duża różnica. A ja chciałbym wiedzieć do kiedy muszę mieć gotowe KP. Z góry dzięki za odpowiedź.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:38.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172