lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [horror, +18] Those who crawl through the edges (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/11353-horror-18-those-who-crawl-through-the-edges.html)

Issander 06-05-2012 22:11

[horror, +18] Those who crawl through the edges
 


Witam.
Zapraszam Was do sesji, którą najkrócej można określić jako skrzyżowanie filmu "The Cube" oraz gry "Amnesia: the Dark Descent".

Oczywiście gra tematem nie będzie nawiązywać do powyższych dzieł, więc ich znajomość nie jest obowiązkowa :) jednak jest przydatna w szybkim złapaniu klimatu.

Postacie to normalni ludzie z początku XXI wieku. Pamiętają swoje życie, a jednak nie są w stanie powiedzieć jak i dlaczego znaleźli się w tym dziwnym miejscu z psychodelicznymi światłami. Nie wiedzą też niemal nic o swoim otoczeniu. Poza jednym - chcą jak najszybciej się z niego wydostać.

Postać może być kimkolwiek i mieć jakiekolwiek umiejętności, które nie przkraczają możliwości zwykłego człowieka. Chciałbym jednak żeby drużyna prezentowała pewien przekrój społeczeństwa, więc odpada pięciu marines. Od razu też dodam, że nie ma co wymyślać "najlepszych szermierzy świata z najlepiej wykonanym mieczem", bo nie tylko nie jest to tematem sesji, ale też - tak jak w Amnezji - walka z tym, co będzie na graczy polować zasadniczo nie wchodzi w grę. Oczywiście nie wyklucza to wystąpienia innego typu zadań, które będą wymagały sprawności fizycznej.

Jedyna czysta mechanika, z jakiej będę korzystał, to dwa parametry: trauma i zatrucie psychodelikami.

1. Trauma

Wartości od 1 do 100, 1 do postać całkowicie wolna od stresu, 100 - w stania załamania nerwowego. Trauma rośnie, gdy postać jest świadkiem drastycznych scen, długo nie śpi, przebywa w ciemnościach, zaś maleje, gdy długo nie dzieje się nic strasznego, albo przez dobry sen.

Trauma jest sugestią dla graczy na temat tego, jak odgrywać swoją postać. Wysoka trauma to przywidzenia, panika, nieracjonalne zachowania. Każda postać ma jeden z typów reagowania na traumę:

a) Ekstrawertyk. Czyli każda osoba, która reaguje na traumę pokazując całemu światu, jak bardzo się boi.

Efekty: trauma rośnie o około 25% wolniej, jednak postać mocniej niż inni reaguje na niewielkie ilości traumy.

b) Introwertyk. Czyli każda osoba, która długo potrafi znosić stres, nie okazując tego otoczeniu.

Efekty: postać lepiej reaguje na niewielkie ilości traumy, niż inni, jednak jej kumulowanie w sobie powodouje, że szybciej niż u innych następuje utrata zimnej krwi. Trauma rośnie o ok 25% szybciej.

c) Reszta - bez modyfikatorów.

ewentualnie d) Inne modyfikatory - jeżeli przekonująco opiszesz charakter swojej postaci i inne modyfikatory, które by do niego pasowały, najprawdopodobniej je uznam :)

2. Zatrucie psychodelikami

Z racji natury miejsca, w którym się znajdziecie, będziecie często wyeksponowani na różne czynniki mające zakłócić Wasze odbieranie otoczenia. Tu także jest wartość od 1 do 100, jednak nie ma na nią modyfikatorów. Jest też podobnie, jak z traumą - jest to sugestia dla graczy, mówiąca im, w jakim stanie znajduje się ich postać.

Będę podawał wzrost/spadek tych statystyk w pogrubieniu, oraz dodatkowo sumę pod koniec posta.

To w zasadzie tyle. Jeżeli chodzi o sprawy administracyjne:

- Tempo zależy od Was - ja będę się starał odpowiadać jak najszybciej i byłoby fajnie, gdyby to samo dotyczyło Was, jednak nie będę tego wymagać. Będe narzekał, jeżeli zejdziemy poniżej jednej kolejki na tydzień.
- Rekrutacja potrwa dwa tygodnie, ostatnim razem spokojnie tyle starczyło mi na znalezienie chętnych. Choć zdaję sobie sprawę, że tych na horror może być nieco mniej :)
- Jest to horror, więc raczej nie ma co liczyć na kontynuację, a postacie mogą i będą ginąć. Jednak postaram się, żeby tak się działo dopiero pod koniec sesji i sprawiedliwie, żeby nikt nie był zawiedziony na zasadzie "o, pograłem miesiąc i już mnie MG uśmiercił". Czegoś takiego nie będzie. Jak w każdym dobrym (mam nadzieję) horrorze, przed śmiercią trzeba się najeść strachu. Oczywiście nie mówię też, że wszystkie postacie zginą, itepe, itede.

To tyle. Mamy chętnych? :)

Armiel 06-05-2012 23:01

Zapowiada się ciekawie a i w dziale horror przyda się jakaś inna sesja niż moja :-)

Zgłaszać się wielbiciele horrorów :)

Imoshi 07-05-2012 15:19

Issander, nieśmiało się zapisuję, nad postacią jednak muszę jeszcze pomyśleć.

Jakiś wzór KP jest, czy wystarczy w paru zdaniach opisać kim jest postać i co umie?

Issander 07-05-2012 15:30

Tak, opisujesz postać: historia, umiejętności i charakter. Historia u mnie to zawsze tylko wytłumaczenie dla umiejętności i charakteru, nie musi być długa, ani zawierać nic szczególnego. Co do umiejętności, to zazwyczaj wychodzę z założenia, że jeżeli postać robi coś, co potrafi, to po prostu jej to wychodzi, bez rzutów kością - a jeżeli jest jakiś powód, żeby się mogło nie udać, to i tak szacuję na bieżąco prawdopodobieństwo właśnie na podstawie opisów: sytuacji i umiejętnośći. Najistotniejszy jest raczej charakter, choć w KP przyda mi się tylko parę ogólników - bo wiadomo, ciężko jest go dokładnie opisać w paru zdaniach. No i oczywiście: jeden jedyny element mechaniki w KP powiazany właśnie z charakterem, czyli opisany wyżej sposób reagowania na stres.

kanna 07-05-2012 15:44

Ok, ja też myślę, ale takie mam pytanie- wątpliwość: jaka jest szansa, że ta sesja się utrzyma i nie znikniesz jak sen złoty po dwóch tygodniach ? To nie jest zarzut do Ciebie, tylko moja obawa, co do początkujących mg.

Sierak 07-05-2012 16:01

Tak z ciekawości, bo może po zaliczeniu sesji przed upływem tych dwóch tygodni bym się i zgłosił: skoro czas i miejsce jest mniej więcej teraz, to co powiesz na odegranie... Siebie?

Issander 07-05-2012 16:12

Hm, z jednej strony potrafię zrozumieć Twoje obawy, z drugiej - bronienie się przed takimi zarzutami wydaje mi się, hm... powiedzmy: trochę upokarzające?

Tak czy inaczej, czegokolwiek bym tutaj nie napisał, jeżeli nie ufasz "początkującym MG", to i tak nie uwierzysz. Ale skoro pytasz: nie jestem wcale początkującym, po prostu od zawsze wolałem granie na żywo. Teraz jednak nie mam takiej możliwości i mieć nie będę, a granie i prowadzenie sesji na forum całkiem mi się spodobało, widzę nawet parę zalet w porównaniu do grania na żywo. Wiem, że nie mam zbyt długiego stażu na LI, ale mam 1) dużo wolnego czasu 2) wyobraźnię 3) satysfakcję z grania i prowadzenia gier, a te trzy rzeczy sprawiają, że nie widzę możliwości w której przestanę prowadzić tą sesję, a przynajmniej takiej, która byłaby ode mnie zależna. Wszystkie te trzy rzeczy możesz "sprawdzić", jeżeli poza samym stażem na forum przyjrzysz się poziomowi aktywności w tym czasie.

To chyba wszystko, co mam na ten temat do powiedzenia :)

@Sierak:

Nie mam nic przeciwko. O ile jesteś pewien, że nie będzie Ci to przeszkadzać. Kiedy w mojej pierwszej rekrutacji (nieudanej zresztą, za bardzo chciałem eksperymentować już na starcie) zaproponowałem graczom coś w tym stylu, jeden z użytkowników forum zarzucił mi "wchodzenie z butami w prywatność".

MateoVIII 07-05-2012 16:58

Też bym chciał wziąć udział w tej sesji.
Co prawda nie oglądałem nigdy The Cube, niemniej świat Amnezji znam jak własną kieszeń i w tym klimacie czuję się jak ryba w wodzie.

Kartę postaci mam wysłać na prywatną wiadomość? Przepraszam za głupie pytanie ale jestem nowy i jeszcze trochę nie obeznany we wszystkim.

Issander 07-05-2012 17:06

Tak, wolę dostawać KP na PW, ale jakby ktoś preferował maila, to proszę: rrrrrrrr@op.pl

Tak poza tematem: Cube to świetny, kultowy film, polecam obejrzeć :)

Spaiker 07-05-2012 17:09

Jestem bardzo ciekaw co to będzie :) Zabieram się za oglądanie trylogii "Cube" i może w miedzy czasie wpadnie mi pomysł na postać :D


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:19.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172