lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [D&D, Królestwo] Gildia Najemników (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/15097-d-and-d-krolestwo-gildia-najemnikow.html)

Sayane 31-03-2015 12:02

To, że kogoś nie ma na główniej liście nic nie znaczy dopóki są miejsca :)

Niemniej jednak faktycznie zastanawiam się nad podniesieniem ilości przyjętych (niekoniecznie do wyrżnięcia ;)). Dostałam dużo fajnych historii, z częścią osób po prostu chciałabym zagrać (z Tobą, Komtur, również :)) i ten limit miejsc jest... ograniczający ;)
Ale wiadomo, że części graczy sesja się nie spodoba, z częścią się nie dogadam/y, a nawet najlepsi odpadają niejednokrotnie z powodów życiowych (już to przerabiałam nie raz). Zwykle z ósemki zostaje szóstka przy dobrych wiatrach.
Z drugiej strony ciasnota w sesji często również zniechęca i powoduje wykruszanie się graczy.
Z trzeciej - do stworzenia Gildii 10-12 osób jest lepsze niż 6-8...

Wiem, racjonalizuję swoje niezdecydowanie ;)

Napiszcie co myślicie - czy wizja 10-12 osobowej drużyny z opcją odejścia (lub wręcz fabularnego wyrzucenia przez drużynę; konflikty będą Wam się przecież zdarzały nie raz) po zadaniu z koboldami tych osób, którym sesja nie przypadnie do gustu by Wam odpowiadała?
Przypominam, że koboldy to tylko przygrywka by zgrać drużynę i wprowadzić Was w świat (mam nadzieję, że zajmie nam góra 2-3 m-ce czasu gry i do 10 dni w świecie, z podróżą włącznie), fabuła gildyjna zacznie się potem.

Autumm 31-03-2015 12:10

The more, the merrier - im wiecej tym weselej, jak to mówił Zodiak :D

Ja jestem za większą grupą (choć z 12 bym się zastanowiła; raczej 10), która nie musi być jednakowo aktywna w tym samym czasie. Nie mówię tu o dzieleniu drużyny i pauzowaniu gry dla jednej grupy, ale np. w każdej grupie zawsze znajdzie się te kilka bardziej aktywnych osób (liderów, aktorów 1 planowych) i reszta, która też dobrze się bawi, ale jest tłem czy wsparciem.

Potem oczywiście te role można odwrócić. IMHO lepiej zacząć z górką niż potem szarapć się z uzupełnieniem, które - jak pokazuje doświadczenie - wcale dobrze nie wychodzi.

Redone 31-03-2015 12:17

Tu akurat popieram Autumm na całej rozciągłości, też uważam że 12 to może już być za dużo, ale 10 byłoby ok. I właśnie z założeniem że nie czekamy na wszystkie 10 postów 2 tygodnie bo ktoś nie odpisze :P

Sayane 31-03-2015 12:29

E skąd, ja tempo trzymam zawsze (chyba że to mnie niebo wali się na głowę, ale wtedy daję przynajmniej wyznaczniki do postów). 5/2, w ostateczności 7/2, ale dłuższe na pewno NIE.

Jeśli ktoś nie napisze to sesja idzie dalej i jego strata. Ewentualnie jak ma coś do napisania, ale nie zdąży w terminie, wtedy proszę o wrzucenie pustego posta w celu zachowania chronologii, deklaracje i sesja się toczy niezależnie od tego. Taki system sprawdza mi się już od kilku lat.

Niemniej jedna notorycznie niepiszący zostaną z sesji usunięci, a postacie ubite.

EDIT: Natomiast jeśli ktoś z różnych powodów wycofa się sam z sesji (zgłaszając to), to potem będzie mógł do niej wrócić, jeśli da się to uzasadnić fabularnie.

Cedryk 31-03-2015 12:39

10-12 osób na gildię to optymalnie zwłaszcza, iż planujesz coś dłuższego a często przy dłuższych kampaniach zdarza się, iż ludzie muszą rezygnować z gry na jakiś czas, z różnych powodów.

goorn 31-03-2015 16:02

Ja tam nie mam problemu ani z dziesiątką, ani z dwunastką, byle by tempo było raczej sztywne ;)

Sayane 01-04-2015 11:39

Ok, to zwiększam limit do 10 (czy więcej, zobaczymy skoro zbytnio nie protestujecie) i termin zakończenia rekrutacji to 03.04 bez wcześniejszego zakończenia. Przypominam, że do tego czasu wszyscy muszą mi przysłać kompletne karty.


Kompletne karty (jeśli kogoś nie ma to proszę krzyczeć):
  • Cedryk - mniszka lub tropiciel z Futenberg;
  • Piter - druid z Wilczego Lasu;
  • Komtur - wojownik z Futenberg;
  • Proxy - kapłanka spod Darrow.
Niekompletne:
  • Drahini - tropiciel - jw.
  • Warlock - tropiciel?
  • Sierak
  • Suchoklates - czekam na historię

Potencjalnie przyjęci :wink:
(kompletne karty):
  1. Nemroth - czarodziej z Browntown;
  2. Redone - łotrzyk z Esper (urodzinowy prezent :wink:);
  3. Purvis - tropiciel spod Futenberg (początkujący, wejście z automatu);
  4. Autumm - healer z Browntown;
  5. goorn - zaklinacz kobold;
  6. Sekal - wojownik z zachodu.



Wolne miejsca w Gildii: X X X X X X O O O O


Sekal 01-04-2015 14:35

W grupie powyżej 8 osób zdarza się często, że najlepiej pisać im prędzej tym lepiej (a niestety różnie z tym bywa), bo im później się napisze, tym mniej do zrobienia zostanie. :) 10 osób to optymalna liczba, ale tylko w momencie, gdy jest sens dzielić się na mniejsze grupki a nie jedną zwartą najemniczą bandę nieopierzonych młodzieniaszków. :)

Autumm 01-04-2015 14:53

Spokojnie, znając talenty Say (a szczególnie jej dwuścienne kostki*) to po wejściu do jaskini koboldów będzie jak w tej piosence.

...i problem z głowy :P

*bo mają tylko wartości 1 i 20. Pierwszą dla graczy, drugą dla potworów :P

Sayane 01-04-2015 15:00

Sądzę, że po prologu będzie sporo okazji by sie rozdzielać, a i sami potworzycie sobie grupki zapewne, więc nie będzie problemu z wyrywaniem sobie zadań :)

Na docu będę starała się hamować najaktywniejszych graczy, żeby ci co piszą po pracy też mieli szansę się wykazać.

Poza tym lvl-up będzie raczej stały dla wszystkich (po danym zleceniu lub jakimś zamkniętym okresie gry zapewne); będzie się trzeba bardzo [nie]starać, żebym nie zezwoliła na podniesienie poziomu.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:14.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172