Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25-03-2015, 09:50   #1
 
Sayane's Avatar
 
Arrow [D&D, Królestwo] Gildia Najemników





Zgodnie z zapowiedziami z sondy otwieram rekrutację do Gildii Najemników - teraz, bo rekrutacja dla początkujących wyraźnie nie cieszy się zainteresowaniem.



Sesja będzie w jakiejś ¼ sandboxem (ach, to szpanerskie słówko, od razu rekrutka wygląda bardziej cool i cośtam ). Innymi słowy pomiędzy misjami postacie będą miały “czas wolny” by osiedlić się, założyć rodzinę, gildię, ogródek warzywny czy co tam będą chciały. Ile i jak często - to ustalimy wspólnie. Zagracie osobami, które z jakichś powodów szukają swojego miejsca w świecie (np. uciekły z północy Królestwa przed wojną, nie ma dla nich posagu, matka przepiła warsztat, czy cokolwiek innego tam wymyślicie), a praca w Gildii jest tylko środkiem do celu (oczywiście bycie zawodowym najemnikiem też nim może być, cel określacie sami).


Wymagania:
  • umiejętność czytania ze zrozumieniem (warunek sine qua non!);
  • nie zniechęcanie się marudzeniem MG;
  • systematyczność, zaangażowanie, samodzielność i kreatywność. To Wy jesteście motorem napędowym sesji, współtworzycie świat i fabułę, szukacie rozwiązań i wskazówek - ja zapewniam Wam tylko określone ramy.
Technikalia:
  • Tempo 5/2, czyli 5 dni dla Was, 2 dla mnie. Google doc obowiązkowy, do zaglądania przynajmniej 1x/dz. jeśli cośtam się akurat dzieje. Lojalnie uprzedzam, że jeśli ktoś jest mało aktywny, to mało także ode mnie wątków dostaje, bo nie mam się o co zahaczyć.
  • 3 nieusprawiedliwione nieobecności sprawiają, że gracz zostaje usunięty z sesji, a postać uśmiercona.
  • Termin nadsyłania kart: do zebrania satysfakcjonującej drużyny, maksymalnie do 03.04.2015. Innymi słowy kto pierwszy mi się spodoba, ten na 90% jest przyjęty, a rekrutacja może zostać zakończona przed podaną datą.
  • Start sesji: zapewne po Wielkanocy, choć zasadniczo wstępniak jest również pierwszym postem, więc dziergać można od razu.
  • Liczba graczy: 8, z czego ok 4 miejsc rezerwuję dla osób początkujących, jeśli takowe się znajdą (wstępnie mam info o 2-3 tworzących karty).
    Wzorem Armiela będę odkreślać ile miejsc jest już zajętych

UWAGA
Rekrutacja jest kilometrowa nie dlatego, że lubię sobie popisać, a dlatego, że faktycznie
MAM takie oczekiwania względem graczy.
Pisze to głośno i wyraźnie, bo ostatnio odkryłam, że nie dla wszystkich jest jasne, że warunków rekrutacji należy przestrzegać i na etapie naboru i (a raczej zwłaszcza) sesji. Nie będziecie aktywni, nie będziecie twórczy w kreowaniu świata i samodzielni w kminieniu, będziecie pisać raz na turę krótkie odtwórcze posty zamiast docować i integrować się ze sobą nawzajem i NPCami - to sesja będzie nudna jak flaki z olejem i szybko padnie, gwarantuję to.
Potrafię fajnie prowadzić tylko gry gracze dają mi do tego materiał i przestrzeń, gdy piszą aktywnie i regularnie - i dlatego wymagania w rekrutacji są takie a nie inne.


Również zgodnie z zapowiedziami tym razem przyjmę powergamerów i innych podręcznikoszperaczy (tak, Sierak, jest dla Ciebie miejsce jeśli chcesz ). W związku z tym jednak mam specjalnie dla nich kilka ogłoszeń parafialnych <przygotowuje bicz, pałkę i otwiera knigę>. Ekhem:

  • Słowo MG jest prawem .
  • Zasady określone w rekrutacji nie podlegają dyskusji. Nie bo nie. Mój cyrk, moje małpy, mój piasek i grabki. Bo tak i już. Dziwaczyć będziecie w trakcie lvl-upów. Jeśli ktoś przyśle kartę negującą poniższe założenia (lub nie będzie mu się chciało przeczytać rekrutacji ze zrozumieniem) to odpada w przedbiegach. Znaczy się np. drow, 10 lvl, z Calimshanu - wicie, rozumicie.
  • Prowadzę na oko. Nie znam dobrze zasad i lekce je sobie ważę, jeśli to mi akurat pasuje do klimatu. Was to oczywiście nie dotyczy. Nie życzę sobie uwag, że w tej sytuacji powinnam użyć sto dwudziestej ósmej zasady z trzysta czterdziestej strony osiemdziesiątego dodatku do D&D, bo inaczej gra nie ma sensu. Sesja to storytelling, a mechanika jest traktowana pomocniczo. Oczywiście jestem otwarta na sugestie, naukę i można mi zwrócić uwagę, że fajnie by było w takiej-a-takiej sytuacji coś zastosować. Nie przeczę, że wiele zasad ubarwia rozgrywkę. Niemniej jednak moje “nie” znaczy “NIE”.
  • Sami pilnujecie swoich kart postaci: umiejek, atutów, ataków itd. Tak jest u mnie we wszystkich sesjach. Zakładam, że skoro ktoś zrobił taką-a-taką postać to wie jak używać jej mechaniki. W związku z tym założeniem gracz przyłapany na oszustwie wylatuje od razu z sesji i nie ma, że “Nie wiedziałem/łam”. Mocno podejrzewam, że będziecie się kontrolowali nawzajem, a nawet na to liczę Kośćmi rzucam ja przed monitorem (ewentualnie możecie dawać mi zalogowane wyniki z kostnicy jeśli ktoś lubi).
  • Nie zamierzam ingerować w mechaniczne spory między Wami - przynajmniej w teorii. Możecie się ze sobą wykłócać dopóki mi się nie znudzi lektura komentarzy - wtedy mówię BASTA! i jeśli chcecie kontynuować to już prywatnymi kanałami komunikacji. Ewentualnie rozstrzygam je wedle własnego widzimisię i wtedy patrz pkt. 1.

No. To zapraszam


Karta postaci:
  • System: D&D 3.5. Dostępne podręczniki: wszystkie oficjalnie wydane przez WOTC, z wyjątkiem Magic Items Compendium. Żadnych homebrew, forów, mini itd.
    • Kartę mechaniczną proszę wykonać w programie MythWeaver - zarejestrować się i udostępnić mi ją po nicku (Sayane). Tutaj jest instrukcja gdyby ktoś nie wiedział jak. Featy rasowe, flaws i inne opisy rzeczy niestandardowych wklejajcie od razu w kartę.
    • Historia oraz ekwipunek proszę przysłać w Google doc (udostępnione do edycji lub komentowania). Z jakiegoś powodu nie pojechaliście na wojnę; z jakiegoś teraz podejmujecie zlecenie. Chciałabym, żeby to było ujęte gdzieś w treści.
    • Na końcu historii proszę zrobić almanach swoich NPCów oraz krótką notkę zawierającą ogólnie wiadome informacje o bohaterze, oraz wypisać swoje oczekiwania względem sesji;
    • Postacie mogą się oczywiście znać, w dowolnych relacjach osobistych (czy się kochacie, czy nienawidzicie - Wasza sprawa ). Ze względu na to piszcie od razu w rekrutacji kogo/co robicie; myślę, że ułatwi to współpracę w tym względzie.
  • Poziom postaci: 1. Tak, tak, pierwszy lewelek, pierwszy - Wasz zbiorowy jęk zawodu raduje me uszy Jesteście świeżo po szkoleniu (lub nigdy z niego nie korzystaliście), zwarci i gotowi do boju. Albo i nie
  • Wiek: lubię młodych 1-lvlowych bohaterów (15-19), ale ponieważ ma być to niby sandbox to wiek może być dowolny pełnoletni; pamiętajcie tylko o zmianach w atrybutach;
  • Płeć: dowolna;
  • Rasa: z “Forgotten Realms: Opis świata” lub “FR Players Guide”, za wyjątkiem ras podmrokowych i ich mieszanek.
    Wybierając coś fikuśnego w stylu genasi czy tieflinga miejcie na uwadze, że - mimo całej tolerancyjności i liberalizmu - Królestwo to nie Waterdeep i nietypowa rasa może się spotykać z niechęcią lub jawną wrogością NPCów i tym samym fabularnie utrudnić grę. Oczywiście mozna to równiez potraktować jako wyzwanie
    Tu zostawiam furtkę dla goorna, gdyby chciał zgłosić się swoim koboldem - do którego mam słabość mimo, że nie dostał się do “Dawno…” (to była najtrudniejsza decyzja w rekrutacji ).
    Rasy z dostosowaniem dowolnym poziomu zaczynają na “poziomie zero” czyli bez zdolności klasowych (atuty, ataki etc. - karta do dogrania w zależności od rasy i klasy). Potem awansują sukcesywnie bez kar, podobnie jak multiklasy.
  • Pochodzenie: Królestwo. Mogliście się sprowadzić dziecięciem będąc skądśtam, ale finalnie musicie tu mieszkać na tyle długo, by stało się waszym domem, znać niuanse społeczne, polityczne itp. Mimo różnic mieszkańcy Królestwa są patriotami (zwłaszcza paladyni i magowie) i wykazują się duża solidarnością w obliczu zagrożenia, toteż Wasze postacie również muszą posiadać takie cechy.
    Materiały o świecie: posty 2-4, 7-8.*** Osoby specjalizujące się w historii czy innych kwestiach zależnych od umiejętności mogą wiedzieć więcej.
  • Punkty wytrzymałości: maksymalne dla profesji.
  • Wartość atrybutów: Point Buy 32
  • Klasa: dowolna za wyjątkiem psioników. Wolałabym klasy podstawowe - jeśli korzystacie z jakichś fikuśnych dodatków to dajcie znać co robicie i z czego.
    Możliwe jest także wzięcie profesji na “poziomie zerowym” - takiej, która dopiero w czasie sesji będzie nabywać swoje umiejętności (choć będą już w karcie).
    UWAGA: czarodzieje i zaklinacze powinni być z jakiegoś (zaznaczonego w historii) powodu przed Próbą. Nie można też brać nekromancji jako specjalizacji (i zaklęć).
    Przy wyborze paladyna można zerknąć tutaj
  • Charakter: dowolny.
    • Wady: każda postać musi mieć minimum jedną słabości/ułomność/flaw (jak zwał tak zwał) z dodatku Unearthed Arcana. Ale UWAGA: bonusowy feat można wziąć tylko wtedy, jeśli się weźmie dwa flawy (przy jednym nie).
    • Rysy: każda postać może mieć od jednego do trzech przymiotów charakteru. Pamiętajcie jednak, że trait musi się łączyć sensownie z osobowością bohatera.
  • Zdolności/umiejętności/czary itd.: wg. podręcznika.
    Nie kasujcie z karty umiejek, których nie macie - po prostu zaznaczcie je jako międzyklasowe i tyle. W koncu z niewyszkolonych też czasem się korzysta
  • Ekwipunek: 30 sztuk złota oraz zestaw startowy profesji. Możecie dokupić brakujące rzeczy już po rozpoczęciu sesji, ale coś powinniście posiadać.
    Zwierzęta pospolite takie jak pies czy kot można mieć. Zwierzęta ze specyficznymi umiejętnościami (np sokół do polowań, pies obronny) musicie już zakupić sami jeśli chcecie.
  • Religia: proszę wybrać bóstwa z bogów Faerunu (tabela “The Pantheons of Faerûn, circa 1374 DR”).
  • Języki: wg. mechaniki, ale warto zaznaczyć w jaki sposób pierwszopoziomowa postać nabyła specyficzny język, np. smoczy czy niebiański. Nie musicie ich wpisywać jeśli nie chcecie.
  • I last but not least - opis wyglądu oraz w miarę spójny z nim awatar postaci (niemangowy), podlinkowany w docu.
*** Królestwo żyje własnym życiem, więc jeśli coś jest niejasne albo chcecie się dowiedzieć więcej to piszcie na PW/GG, chętnie wyjaśnię. Z drugiej strony proszę jednak Was o przymknięcie oczu na różne niedociągnięcia. Pierwotnie Królestwo nigdy nie było pomyślane jako baza dla kampanii - to miała być zamknięta lokacja do jednostrzału dla początkujących… a wyszło jak wyszło. Dlatego też można się dopatrzyć w nim różnych bezsensów i nieścisłości: od idiotycznych odległości pomiędzy lokacjami (zmniejszymy je), do pętli czasoprzestrzennej, która lokuje sesje pomiędzy rokiem 1356 (“Dawno…”) a nieokreslonym “po 1372” systemu D&D 3.5 (reszta rozgrywek), zamykając w takiej pigułce jakieś 300 lat historii państwa Tak że proszę o wyrozumiałość.



Gracze powinni pilnować używania zawartości karty oraz ekwipunku. Was mechanika nieco ogranicza w działaniach - mnie nie. Możecie spotkać dowolne stworzenie występujące lub niewystępujące w podręcznikach, które może zrobić dowolną rzecz, która przyjdzie mi do głowy (oczywiście odpowiednie umiejętności postaci zwiększają wiedzę na ten temat).
Natomiast im lepszy opis, pomysł i kombinowanie, tym większa szansa, że coś się Wam uda, nawet jeśli mechanicznie mogłoby to nie przejść. Proszę więc puszczać wodze fantazji i kombinować. Zasada jest prosta - im więcej piszecie tym więcej dostajecie


Kontakt:
  • PW
  • GG: 1715432 (proszę się przedstawić)
  • Mail do udostępniania doców

 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 25-03-2015 o 10:02.
Sayane jest offline  
Stary 25-03-2015, 09:54   #2
 
Sayane's Avatar
 
<post zapasowy do spisywania pytań z postów>

1. Zestaw startowy można sprzedać za połowę ceny podręcznikowej i kupić coś innego lub wymienić go na narzędzia rzemieślnicze mistrzowskie.
2. Nie można stworzyć sobie porządnego ekwipunku samemu na rangach, najwyżej proste dodatki typu cięciwa czy skórzany płaszcz.
3. Można wziać Alchemię jako normalna postać - jako craft lub z 3.0, tylko niech postać ma pokrewne umiejki.
4. Nie można brać featów regionalnych.





Wolne miejsca w Gildii: X O O O O O O O



 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 27-03-2015 o 14:39.
Sayane jest offline  
Stary 25-03-2015, 10:14   #3
 
Cedryk's Avatar
 
Cytat:
Ekwipunek: 30 sztuk złota oraz zestaw startowy profesji. Możecie dokupić brakujące rzeczy już po rozpoczęciu sesji, ale coś powinniście posiadać.
Zwierzęta pospolite takie jak pies czy kot można mieć. Zwierzęta ze specyficznymi umiejętnościami (np sokół do polowań, pies obronny) musicie już zakupić sami jeśli chcecie.
1. Czy istniej możliwość samodzielnego zakupu przedmiotów wiele osób zapewne tak będzie wolało, bez zestawu startowego obowiązkowego? Ile wtedy dostaje się złota?
2. Co z postaciami posiadającymi rzemiosła, czy mogą zakupić sprzęt wytwarzany w tych rzemiosłach za 1/3 ceny.
3. Czy istniej możliwość samodzielnego wytresowania jakiegoś zwierzęcia np. psa bojowego dla postaci z postępowaniem ze zwierzętami? Jak wtedy wygląda opłata jak za młode zwierzę bez tresury?
 
__________________
Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę.
Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem.
gg 643974
Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975

Ostatnio edytowane przez Cedryk : 25-03-2015 o 10:17.
Cedryk jest offline  
Stary 25-03-2015, 10:20   #4
 
Sayane's Avatar
 
1. Wtedy sprzedajesz zestaw startowy za połowę ceny lub
2. możesz go wymienić na mistrzowski sprzęt do rzemiosła (aczkolwiek nie wiem czy to się opłaci, pewnie zależy od klasy). Zwykłe narzędzia to 5 sz, więc nie jakiś straszny majątek.
3. Zależy od zwierzaka i od tego jak go długo masz. Gdzieś widziałam cennik zwierzaków, chyba w Broni i ekwipunku; tresura jest w PG albo MG i zależy od postępowania oraz intelektu zwierzaka. Trzeba by poszukać.
 
Sayane jest offline  
Stary 25-03-2015, 10:25   #5
 
Cedryk's Avatar
 
Nie o to mi chodziło w drugim pytaniu, lecz o przedmioty wytwarzane w danym rzemiośle np zbroje (płatnerstwo), bronie czy też przedmioty alchemiczne. Czy dzięki temu można zacząć z bronią, pancerzem wytworzonym przez siebie płacąc za niego 1/3 ceny podręcznikowej (zasady tworzenia przedmiotów).
W końcu wielce możliwe jest, iż taki wojownik jest zdolnym płatnerzem i ma pancerz wytworzony własnoręcznie.
 
__________________
Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę.
Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem.
gg 643974
Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975

Ostatnio edytowane przez Cedryk : 25-03-2015 o 10:28.
Cedryk jest offline  
Stary 25-03-2015, 10:29   #6
 
Autumm's Avatar
 
Cytat:
Ze względu na to piszcie od razu w rekrutacji kogo/co robicie; myślę, że ułatwi to współpracę w tym względzie.
Z mojej strony idzie miła, młoda, bardzo urocza i średnio rozgarnięta dziewczyna o wielkim talencie do robienia dobrze bliźnim ;0 To znaczy healer - taka wersja kapłana skoncentrowana tylko na leczeniu. O łatanie Waszych dzielnych BG nie musicie się martwić (o ile się dostanę...).

Z chęcią przygarnę (lub przytulę się do...) brata, siostrę lub kogoś niekoniecznie z rodziny, ale bliskiego (kuzyn, przyszywana rodzina, chłopak/dziewczyna, zwierzątko etc.) - najlepiej żeby umiał mnie obronić :P
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!
Autumm jest offline  
Stary 25-03-2015, 10:33   #7
 
Sayane's Avatar
 
A, źle przeczytałam, zasugerowałam się wczorajszym pytaniem Redki, sorki Cedryk. Nie. Ranga 4 to nie mistrzostwo, zaledwie początkujący czeladnik i nie stworzysz od zera nic dobrej jakości.

Ok, healer raz. Mam info również o łotrzyku i tropicielu (początkującym). Nie wyczerpuje to oczywiście limitu; profesje mogą się powtarzać. A jaki bóg?
 
Sayane jest offline  
Stary 25-03-2015, 10:36   #8
 
Autumm's Avatar
 
Też pytanie...

Ilmater!
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!
Autumm jest offline  
Stary 25-03-2015, 10:39   #9
 
Cedryk's Avatar
 
Tak lecz w teście może mieć postać na pierwszym poziomie nawet plus 13 do niego w zależności od klasy rasy i wybranych atutów np złoty krasnolud. Samym tym już może tworzyć koszulki kolcze bezproblemowo. Biorąc średnią 10 do testów długotrwałych bo w końcu czasu mógł mieć wiele na stworzenie jego to nawet mistrzowską zbroję płytową mógłby wykonać, o ile miałby tyle pieniędzy. (Test 23)
(ST testu dla płytowej to 18, dla składnika mistrzowskiego ST 20 za podręcznikiem, ST wytwarzania 10+KP zbroi wytwarzanej czyli taki np napierśnik to ST 15)

Jeśli mogę coś zaproponować to dopuszczenie tworzenia przedmiotów rzemiosłach przed o ile modyfikator do testu rzemiosła plus 10 będzie co najmniej równy ST wytworzenia danego przedmiotu, oczywiście trzeba mieć tą 1/3 ceny przedmiotu bez surowców nikt niczego nie stworzy.
 
__________________
Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę.
Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem.
gg 643974
Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975

Ostatnio edytowane przez Cedryk : 25-03-2015 o 10:55.
Cedryk jest offline  
Stary 25-03-2015, 10:47   #10
 
Autumm's Avatar
 
Cedryku, chyba powinnieś uważniej przeczytać rekrutację:

Cytat:
Słowo MG jest prawem.
Say powiedziała, że nie stworzysz nic porządnego na 1 lvl, to nie stworzysz, choćbyś miał uje muje dzikie węże i inne mechaniczne przewagi. Naprawdę można stworzyć ciekawą/fajną postać bez uciekania się do lewarowania podręcznikami i szukania jakiś kryptycznych zasad.

Fabuła najpierw. Mechanika potem.
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!
Autumm jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:54.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168