Anonim, wszystko zależy od poziomu magii, obczaj chociażby świat gry komputerowej Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi, w którym w stylistyce steamunkowej magia współzawodniczy z techniką, bo wzajemnie się wykluczają, zakłócają. Może faktycznie uczynić by Was załogą sterowca lecącego w nieznane... A nad postaciami myślcie na razie najlepiej w kontekście uniwersalnych archetypów, bez przywiązania do dekoracji. Kupiec jest kupiec, żołnierz jest żołnierz, niewolnik to niewolnik - jaki by to nie był świat, wiadomo o co chodzi. |
Ha. Zaklepuje archetyp złodzieja/łotrzyka/rouge'a/jak zwał tak zwał. Z ciągotami do nowinek technologicznych które ułatwiają mu prace, ot chociażby sprężynowo zwijana lina... albo na korbkę.... Wybaczcie ale motyw walki z krótkim mieczem w jednej i półautomatyczną kuszą w drugiej (skoro proch odpada i obrzyna mieć nie można...) oraz gogle ze szkłem powiększającym zamiast jednej szybki strasznie mnie rajcuje. Trzeba tylko odpowiednio rozłożyć rzuty.... EDIT: A jakie dopuszczalne rasy? Standardowo, czy raczej główny nacisk na ludziów i półludziów? (w stylu nie ma gnoma czy niziołka tylko najwięcej to pół-gnom czy pół-niziołek?) |
Mój kapek polajzł. Wielki wojownik walczący wielkim mieczem. Jak odkryłem, to tych punkcików na umiejętności nie ma za dużo... Mam nadzieję, że trochę się w trakcie gry pozdobywa, bo za dużo to ta góra mięsa nie potrafi. |
A może zaczniemy tak jak w Arcanum, jako rozbitkowie sterowca? |
Jeśli technologia będzie na poziomach starożytność, średniowiecze, czy renesans bez prochu i maszyn parowych, to ja odpadam. Dziwi mnie nieco wynik głosowania. To pierwsza od bardzo dawna sesja fantasy, gdzie technika może mieć istotny wpływ na świat. Światy miecza i magii są na pęczki, sesji w WH/FR na różnych mechanika wypadają średnio jedną na tydzień. Czy to wynika z tego, że wszyscy chcą zagrać u dzema, czy co? |
Cytat:
Proponowałbym odnośnie świata zrobić drugą ankietę, bo chyba większość pisała się na steampunk/clockpunk/dieselpunk. |
Cytat:
Cytat:
|
Ja dałem po równo na magię i technikę, bo chciałem podobny konflikt między tymi dwoma jak w Arcanum. Punkt więcej na miecze, bo zrozumiałem, że w odniesieniu do świata "miecz" to wojny i ogólnie pojęta brutalność i zagrożenie, a to zawsze jest dobre. :) |
Dokładnie, jak napisał psionik, tu chodziło o świat. Jeśli jest więcej osób, które podeszły do tego podobnie, jak Anonim, to mamy mały rozjazd, ale nie zapominajcie, że tam były jeszcze pytania o dodatkowe motywy, które byście chcieli i nie chcieli w sesji, z których też jakiś tam obraz się wyłania (wrzucę to wszystko wkrótce, ale już nie tutaj, tylko w wątku komentarzy do sesji). Sensu dodatkowego głosowania robić nie widzę, jednocześnie za ewentualną rezygnację się nie obrażam. Fajnie jednak jakby ta rezygnacja nastąpiła po rozpoczęciu gry i stwierdzeniu że to nie to, a nie przed. Tak, czy owak, tego steampunka, to chyba jednak trochę będzie, bo jest ciążenie w tę stronę, ale skonkretyzujemy to już zgodnie z planem po zakończeniu rekrutacji, w wątku komentarzy do sesji, czyli od jutra. Z drugiej strony nie będziemy ściśle opisywać i definiować świata przed sesją, bo to trochę na tym ma polegać, że odkrywacie świat w dużej mierze nieznany i nie wiecie, co w nim napotkacie i nie wiem tego też do końca ja. Mechanika tworzenia historii, na której ta sesja będzie się opierać, pozwola dookreślać takie rzeczy w locie a wsad, który od Was otrzymałem, stanowi kontektst, w którym się poruszam interpretując wyniki i kierując historię w tę, czy tamtą stronę. Przypomnę jeszcze pierwsze zdanie opisu świata: Nieznany świat fantasy po jakiejś, bliżej nieokreślonej apokalipsie. I tego przede wszystkim się trzymajmy. |
Cytat:
Cytat:
Niniejszym też wycofuję się z pomysłu na kolejną ankietę. To był głupi pomysł. :-( Jak stoimy z kartami? Kiedy zaczynamy? |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:03. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0