|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
27-10-2016, 16:00 | #1 | |||
Reputacja: 1 | [Swords&Sorcery/Science Fantasy] Miecze, mechanika i magia. Ścieżka awanturnika. Wstęp Rekrutacja jest płynną kontynuacją tej oto sondy (Miecze, mechanika i magia). Zgłoszenia, które otrzymałem w związku z nią, pozostają w mocy, chyba że ktoś da znać inaczej. Treść rekrutacji w dużej mierze jest kopią treści z sondy, z drobnymi poprawkami, do których skłoniły mnie Wasze uwagi, ponadto dodałem kilka informacji. Zmodyfikowałem też sytuację startową postaci. W skrócie
Świat Nieznany świat fantasy po jakiejś, bliżej nieokreślonej apokalipsie. Niemal wszechobecna dzicz od czasu do czasu ustępuje punktom światła - większym i względnie bezpiecznym ośrodkom cywilizacji. Ośrodki te bywają połączone niestabilnymi, nielicznymi szlakami handlowymi, które często dopiero powstają, przetarte przez odważnych awanturników, by za chwilę upaść, pochłaniając kilka kolejnych kupieckich karawan. Ustroje poszczególnych punktów świata bywają najróżniejsze - od demokracji po krwawą tyranię i zmieniają się z dnia na dzień na skutek przewrotów. Niewolnictwo w jednym miejscu bywa normą, w innym jest surowo karane. Cywilizacje rodzą się i upadają w niesamowitym tempie. Uniwersalnym środkiem wymiany są kruszce, ale króluje barter. Poza tym najcenniejsza ze wszystkiego jest informacja, wiedza i specjalistyczne umiejętności. Bezcenne są wieści ze świata, bezcenne są mapy, bezcenne są księgi (zwłaszcza pozostawione przez cywilizacje sprzed apokalipsy). Na sowite wynagrodzenie mogą liczyć przewodnicy, bardzo wysoki status - w co bardziej światłych nie teokratycznych cywilizacjach - mają inżynierowie. Świat jest pełen ruin pozostałych po cywilizacjach sprzed apokalipsy. Ruiny te są łakomym kąskiem dla wszelkiej maści awanturników ze względu na zapomnianą wiedzę, która może się w nich znajdować i inne bogactwa. Postacie w świecie Postacie graczy są awanturnikami, którzy wzięli udział w tragicznie przerwanej wyprawie odkrywczo-kupieckiej, kiedy po wypłynięciu na nieznane jezioro ich statek został rozszarpany przez biały szkwał. Teraz bohaterowie muszą przetrwać w nieznanym, nieprzyjaznym środowisku, bowiem gra zaczyna się w na odludnej plaży, gdzie odzyskali przytomność po katastrofie. Jeśli bohaterom uda się przetrwać w dziczy, jeśli dotrą do jakiejś cywilizacji, to mogą rozpocząć nowe życie, zdobywając bogactwo i albo przepuszczając je na hulanki i swawole, albo próbując zbudowania czegoś trwalszego - w zależności od fantazji i potrzeb. Czy zaangażują się życie miejskie, czy raczej wykorzystają pierwszą lepszą okazję, żeby wyruszyć w jakąś mogącą przynieść profity wyprawę, to już zależy tylko od nich i od okoliczności, które zaistnieją w trakcie gry. Mechanika Konflikty będą rozgrywane runda po rundzie - często będę odsłaniał stawki, żeby gracz mógł podejmować świadome decyzje. Mechanika jest dynamiczna i śmiertelna, więc zazwyczaj szybko jest po zawodach a jeśli konflikt się przeciąga, to i tak jest dość ciekawie. Ilu graczy? Wielu. Skoro wśród kilku zgłoszeń i opinii nie znalazła się ani jedna osoba chętna na solówkę, i skoro próg wejścia jest niski (zgłoszenie rekrutacyjne, to raczej zabawa, a tworzenie postaci zajmuje niecały kwadrans, przy czym nawet można jej zrobienie pozostawić mnie) to idziemy w drugą skrajność. Natomiast bardzo prawdopodobne jest, że część postaci i tak czeka krótki żywot (muahahaha!). Współpraca drużynowa Bohaterowie mogą, ale nie muszą tworzyć klasycznej drużyny, w takim sensie że działają razem - na początek istotne jest tylko to, że się znają (wynika ze wstępu). Natomiast ich drogi mogą się swobodnie schodzić i rozchodzić w zależności od sytuacji. Mogą ze sobą walczyć, mogą współpracować, bez znaczenia. Tempo, specyfika odpisów... Odpisy najlepiej w pierwszej osobie. Wiem, że niektórym to przeszkadza, ale takie rozwiązanie wspiera dynamikę i konkretyzuje rozgrywkę a takie właśnie są założenia sesji. Ważna rzecz: to pytania graczy kreują świat przedstawiony, dlatego szalenie istotne jest zadawanie wielu pytań. Odpis może być samym pytaniem i określeniem celu pytania (np. "Czy w pobliżu znajduje się jakieś okno, bo chcę szybko pozbyć się artefaktu?"). Odpis może też być wręcz pojedynczą linijką dialogową skierowaną do innych postaci. Takie odpisy nie powodują utraty "kolejki" i może być ich nieskończenie wiele. Znakomite są odpisy, które zawierają warunki ("potrzebuję zrobić to i to, najlepiej w ten sposób, ale jeśli się nie uda, to próbuję tego i tamtego"). Nie wiem, ile będzie czasu na odpis: dopóki będą padały sensowne pytania, dopóki będą tworzone dialogi, dopóty nie będę na siłę pchał kolejki do przodu. Myślę że z czasem wyklarują nam się jakieś ramy, które sobie dookreślimy i których będziemy próbowali się trzymać, ale na ten moment nie ma to sensu. Ważne, żebyś miał czas codziennie, najrzadziej co dwa dni zerknąć do sesji i w razie potrzeby dorzucić coś od siebie. No chyba że zadeklarujesz jednoznacznie swoje działania i nie będziesz miał już nic do dodania, a tymczasem pozostali będą jeszcze męczyć bułę roztrząsając jakieś kwestie, to oczywiście do rozpoczęcia nowej tury masz wolne. Terminy Zgłoszenia do 5 listopada (sobota) włącznie. Następnego dnia, czyli 6. w niedzielę, ustalę skład i rozpoczniemy tworzenie postaci. Start sesji planuję na piątek 11 listopada. Dołączenie w późniejszym terminie będzie możliwe, ale wiadomo że obsługa tego typu zgłoszeń będzie miała mniejszy priorytet niż bieżące obowiązki w sesji. Pytania rekrutacyjne (odpowiedzi przesłać w prywatnej wiadomości):
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Zgłoszenia Dotychczas otrzymałem 9 kompletnych zgłoszeń. Wszystkie zdają się być "kompatybilne", więc każdy gracz, który je wysłał będzie mógł brać udział w sesji. Tym bardziej, że gotów jestem ogarnąć do 16 postaci. Pytania? Jacyś chętni szaleńcy?
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. Ostatnio edytowane przez dzemeuksis : 05-11-2016 o 10:33. | |||
27-10-2016, 16:59 | #2 |
Reputacja: 1 | Ja jestem chętny, jeżeli będę mógł grać pół żartem i pół serio. Stworzyłbym coś na styl Conana. A raczej Cohena Barbarzyńcy za młodu. I niechaj Mythic RPG dobrze się sprawuje na tej sesji. A pisanie w pierwszej osobie będzie o tyle ciekawe, że będzie symulacją normalnej sesji. Fajno.
__________________ |
27-10-2016, 23:25 | #3 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane'a - czekam na: ACKS: Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 27-10-2016 o 23:27. | |
28-10-2016, 07:34 | #4 |
Reputacja: 1 | Nie Twoje Liczyłem tylko takie, które przyszły na PW i zawierały odpowiedź na pięć pytań.
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. |
28-10-2016, 08:23 | #5 |
Reputacja: 1 | Sądzę, że dzem może mieć na myśli moje podejście do mulów...
__________________ |
28-10-2016, 12:50 | #6 |
Reputacja: 1 | Tak, dokładnie. Tymczasem dostałem kolejne zgłoszenie, więc obecnie mam cztery i pół.
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. |
28-10-2016, 23:55 | #7 |
Reputacja: 1 | Cały czas myślę nad konceptem postaci. Dużo orków i innych mrocznych ras w zgłoszeniach?
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
29-10-2016, 21:51 | #8 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
| |
29-10-2016, 23:11 | #9 |
Reputacja: 1 | Zgłoszeń już mam w sumie z siedem, fajno. Zdecydowana większość zdaje się być "kompatybilna" ze stylem nieuchronnie nadciągającej sesji i to jest dobre. Gorzej, że niektóre zgłoszenia ciążą w przeciwnych kierunkach. Przykładowo ktoś chce iść w stronę steampunka, a ktoś inny przeciwnie, jak najdalej od techniki; jeden chce romansów, wątków osobistych, drugi jak najmniej obyczaju, itd. Nie szkodzi, jakoś to pogodzę. Ewentualnie po uściśleniu założeń sesji być może niektórzy zdecydują się wycofać i to też będzie ok. Tymczasem zapraszam niezdecydowanych do zgłaszania się! Komtur, Z reguły w zgłoszeniach kwestia postaci nie była jak dotąd poruszana. Jeden entuzjasta nieludzi na pewno będzie. Czy więcej? Trudno w tym momencie orzec. Anonim Gejzer pomysłów! Nic, tylko czerpać garściami. Ewidentnie ciążysz ku grotesce. Nie wiem, jak pozostałym, ale mi w sumie pasuje. Ma być szybko, ma być wściekle, to niechaj i będzie wesoło.
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. |
30-10-2016, 00:08 | #10 |
Reputacja: 1 | Zgłoszenie poszło. Anonim na ciebie zawsze można liczyć.
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |