lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   Wprowadzenie do piątej edycji Wampira (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/18086-wprowadzenie-do-piatej-edycji-wampira.html)

Amon 09-09-2018 20:11

Wprowadzenie do piątej edycji Wampira
 
Cześć

Chciałbym wam zaproponować sesję warsztatową w systemie
Vampire the Masquerade 5th edition. Co rozumiem przez “warsztatową”:
Sesja jest przeznaczona zarówno dla osób, które nigdy nie grały w żadnego wampira jaki dla prawdziwych weteranów poprzednich edycji. Celem tej zabawy jest zapoznanie się z nową mechaniką gry oraz najnowszą historią świata mroku.

Uwaga!
Wampir jest grą tylko dla dorosłych i musisz być osobą pełnoletnią aby brać w niej udział.

Gdzie?
Europejskie miasto. (gracze znają miejscowy język za darmo :) )

Kiedy?
Współcześnie.

Jak?
Chętni wysyłają mi zgłoszenie na pw w którym znajduje się:
Avek (zdjęcie, nie ilustracja) - szerokość 200 pxl
Imię i nazwisko [ i fałszywe ID / ksywy jeżeli trzeba]
Data urodzenia
Data śmierci
Pochodzenie - miejscowy czy turysta?
Zawód
Zainteresowania.
Rodzina, krewni, przyjaciele, kontakty

Na tym etapie nie potrzebuję za długiej historii, sam zadam pytania które mnie interesują.
Wybranym graczom pomogę stworzyć mechaniczną kartę postaci. Przy dużej ilości zgłoszeń, możliwe, że nawet po tym gracz nie dostanie się do sesji. Jestem tylko jednym człowiekiem i wybiorę osoby których pomysły najbardziej przypadną mi do gustu na tą konkretną sesję.
W najgorszym przypadku, ktoś nauczy się przynajmniej jak zrobić samemu kartę :)

Alternatywnie, jeśli ktoś czuje się na siłach, może spróbować samodzielnie wypełnić tą kartęw oparciu o informacje stąd.

Termin rekrutacji:
Koniec września. Termin może ulec zmianie.

Przewidywany start sesji:
październik


Ilość miejsc:
4

1. Obowiązującą wersją Wampira jest piąta edycja.
2. Sesja jest zorientowana na grę zespołową, postacie graczy tworzą koterię (grupę wampirów) która działa wspólnie.
3. Od początku rozgrywki, gracze grają wampirami, nawet jeśli oznaczać to będzie iż są nimi dopiero pierwszą noc :) Sesja nie obejmuje przemienienia (spokrewnienia) śmiertelników.
4. W sesji każda noc jest modułem samym w sobie, w którym postacie graczy będą mieć możliwość marnej śmierci… lub zdobycia punktów doświadczenia.
5. Częstotliwość: jeżeli każdy będzie w stanie odpisać dwa, trzy razy w tygodniu coś co jest istotne dla wszystkich graczy (nawet krótkie “idę z wami”) to nie będziemy się za bardzo poganiać czy stopować. 5 osób (gracze i mg) w jednym fabularnym wątku to dla mnie już trochę tłok. Jeśli ktoś nie czuje się w danym tygodniu na siłach, zawsze może odpuścić np jedną “noc” w sesji. Pogaduchy in character graczy mogą ciągnąć się całymi tomami (np w formacie gdoca) i w żaden sposób nie zamierzam ich ograniczać - przeciwnie, przyjmę ję z największą radością, nigdy nie wiadomo czy nie wyniknie z tego jakiś nowy wątek fabularny.

Amon.

Lord Melkor 09-09-2018 21:08

Nie wiem czy znajdę czas na jeszcze jedną sesję, więc odstąpię miejsca innym jak będzie dużo chętnych.

Ale gorąco popieram projekt!:nordic:

corax 09-09-2018 21:17

Pytania do rekruty:

To:

Cytat:

Napisał Amon (Post 805942)

Jak?
Chętni wysyłają mi zgłoszenie na pw w którym znajduje się:
Avek (zdjęcie, nie ilustracja) - szerokość 200 pxl
Imię i nazwisko [ i fałszywe ID / ksywy jeżeli trzeba]
Data urodzenia
Data śmierci
Pochodzenie - miejscowy czy turysta?
Zawód
Zainteresowania.
Rodzina, krewni, przyjaciele, kontakty

i to

Cytat:

Napisał Amon (Post 805942)
Na tym etapie nie potrzebuję za długiej historii, sam zadam pytania które mnie interesują.

Cytat:

Napisał Amon (Post 805942)

Przy dużej ilości zgłoszeń, możliwe, że nawet po tym gracz nie dostanie się do sesji. Jestem tylko jednym człowiekiem i wybiorę osoby których pomysły najbardziej przypadną mi do gustu na tą konkretną sesję.
W najgorszym przypadku, ktoś nauczy się przynajmniej jak zrobić samemu kartę :)

Trochę mi się to kłóci. Czyli na etapie zgłoszenia wystarczy zarysowany koncept postaci skoro formatka zgłoszenia nie podaje wymogu historii ale... wybór postaci będzie oparty o historię postaci dostosowaną do tej konkretnej sesji :) Przy czym ze szczegółów sesyjnych mamy: miasto europejskie i czasy współczesne.

Możesz nieco rozjaśnić kwestię?



Częstotliwość:
2-3 posty w tygodniu ze strony graczy to spore tempo. Jak widzisz połączenie takiego tempa w porównaniu z możliwym gdociem?

Mike 09-09-2018 21:45

Jestem ciekaw nowej edycji. Prawdopodobnie się zgłoszę. Zwłaszcza, że szkic na postacie chcesz na początek :)

Cytat:

Możesz nieco rozjaśnić kwestię?
Mi wgląda na to, że Amon chce historię w paru punktach, o które się dopyta. A potem będzie wybierał.
Bez pisania opowieści na ileś stron a4.

Amon 09-09-2018 21:53

Cytat:

Możesz nieco rozjaśnić kwestię?
Jasne :)
Cytat:

sam zadam pytania które mnie interesują
Cytat:

i wybiorę osoby których pomysły najbardziej przypadną mi do gustu
Po tym jak dostane zgłoszenia skontaktuję się z nadawcami, na taki powiedzmy "wywiad" :) Mam nadzieje, że to co piszę ma sens. Chodzi mi o to, że jest bardzo dużo elementów które będzie trzeba poruszyć z przyjętymi graczami, jest cała kotria do uzgodnienia jeszcze przed startem sesji, wzajemne realcje postaci oraz choćby pokolenia jej członków. Chcę by to było stworzone wspólnie i zwyczajnie nie chcę by ktoś czuł się zawiedziony że x stron historii które naprodukował się nie przydają w sesji.
Cytat:

2-3 posty w tygodniu ze strony graczy to spore tempo. Jak widzisz połączenie takiego tempa w porównaniu z możliwym gdociem?
Mówiąc o 2-3 postach chodziło mi bardziej o "zwracanie uwagi" co się dzieje, nawet wtrącenie czegos w komentarzach, tak by nie blokować uberaktywnych graczy. To może być jednolinijkowa deklaracja na docu lub tqk samo długi post. Jeśli jedna czy dwie postacie chcą(lub nawet muszą) oddzielic się od reszty (zapolować czy pójść na ustalone spotkanie jeden na jeden z npc) to ten wątek może być w rzeczywistym czasie "aktywniejszy" jednak w czasie fabularnym to będzie może tylko pół godziny.
Ze swojej stony będę dawał terminy głównego wątku na tyle długie by każdy mógł zdążyć.
Mam nadzieję, że to rozjaśnia kwestię.

---edit---
Mike->dokładnie :)

corax 10-09-2018 10:50

Czyli jeśli dobrze rozumiem, MG tworzy koterię na podstawie konceptu postaci, relacje będą ustalane między graczami już po wyborze?

Amon 10-09-2018 11:37

Tak

Jako koteria gracze mają po dwa punkty z których zbudują cechy koterii, np mogą je przeznaczyć na schronienie itp

Stworzymy też mapę relacji w której zaznaczymy co każdy gracz dla innych znaczy, co zajemnie o sobie myślą, będziemy tam dodawać wszystkie inne postacie npc, tych z advantage i flaws, wrogowie, sojusznicy, ważne osoby, touchstone itp.

Innymi słowy, po zakończeniu rekrutacji spędzimy jeszcze czas na przygotwanie się do gry :)

Draugdin 10-09-2018 12:07

Nie grałem nigdy w tym systemie ani w takim klimacie.
Czy nie znajomość systemu będzie przeszkodą?

Amon 10-09-2018 12:32

Cytat:

Napisał Draugdin (Post 806051)
Nie grałem nigdy w tym systemie ani w takim klimacie.
Czy nie znajomość systemu będzie przeszkodą?

Nie. Przecież zawsze musi być ten pierwszy raz :)

Eleishar 10-09-2018 22:02

Zgłaszam się ;)
Kopę lat Amon, mam nadzieję że tym razem w sesji nie będzie żadnych narcystycznych Baali ;P


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:15.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172