lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [Wiedźmin] Zobaczyć Novigrad i umrzeć (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/9636-wiedzmin-zobaczyc-novigrad-i-umrzec.html)

Cohen 11-01-2011 00:18

Dobra, to może coś jeszcze na zachętę: zapraszam również tych, którzy systemu Wiedźmin w ogóle nie znają (a chcą poznać) i (a co będę wam żałował) tych, którzy w pbf-y jeszcze nie grali bądź dopiero stawiają w nich pierwsze kroki.

Innymi słowy: zgłaszajcie się ludziska wszelakie.

kanna 11-01-2011 09:44

Ja posle kartę - bo akurat mam postac , co ja lubie i tu pasuje - ale z mechanika nie dam rady. :/

Komtur 11-01-2011 12:19

Odgrzebałem podręcznik i aż mnie otrzepało od tych nawiązań do Kryształów Czasu. Pomińmy to, mam jeszcze kilka pytań. Ile punkcików na cechy? Czy postacie zaczną w jakiejś konkretnej lokacji i czy trzeba to uzasadnić w KP? I czy postać może być kimś w rodzaju łowcy nagród?

Aarine 11-01-2011 12:56

Nie znam zabardzo tego systemu,czy KP moze byc nieco powierzchowna? tzn.bez głebszego uwzglednienia mechaniki,bo czuje ze sie z tym nieco pomęcze

Cohen 11-01-2011 15:36

Zapdejtowałem pierwszy post, konkretnie część 'mechanika'.
Wszystkich chętnych proszę o zapoznanie się z nią i zastosowanie się do niej w kartach.

Komtur - postacie zaczynają w Novigradzie bądź w pobliżu miasta (ewentualnie mogą w nim mieszkać, ale wolałbym przyjezdnych); powód znalezienia się w nim - dowolny.
Tak, może być łowca nagród.

Lechu 11-01-2011 22:10

Zabrałem się już za tworzenie KP aczkolwiek parę rzeczy muszę się dowiedzieć od Bajarza. Jeżeli chodzi o:
1) Cechy - Kupuje za 1 pkt każdą wartość cechy rozumiem? Czyli jak mam na samym początku 1poziom to na 2poziom kosztuje mnie to 1. Proszę o wyjaśnienie (jeżeli jest tak jak napisałeś, że np. na 3poziom wydam 6pkt to co ja kupię za 8?)
2) Umiejętności - Tu mamy aż 35pkt więc rozumiem, że w tym przypadku jest tak jak napisałeś (np. 3poziom kupuje za łącznie 6pkt)

Aha. Istnieje taka umiejętność w podręczniku od Wiedźmina jaki posiadam od niedawna jak "Widzenie w ciemnościach" - rozumiem, że tutaj mimo iż jej nie ma każdy przedstawiciel rasy posiadającej ową umiejętność potrafi w ten sposób widzieć? Jeżeli się mylę proszę o tym napisać.

Możliwe, że czegoś nie doczytałem, ale chciałbym się upewnić. Pozdrawiam i zapowiadam mój udział w tej sesji! ;)

PS. Kochany bajarzu bardzo jestem rozczarowany, że nie mogę posiadać chociaż jednej wybranej cechy i umiejętności, w której jestem "świetny" :( Naprawdę nie jest to pocieszający gdyż życie takiego złodziejaszka jest zaiste obsypane bezpłatnymi biletami to miejskiego loszku :( Może pozwól nam na 1 cechę na 4poziomie i 1 umiejętność na 4 poziomie?? Na pewno urozmaici to grę - pokazanie, że jednak można być lepszym niż "dobry" :)

Aarine 11-01-2011 23:21

Uwazam ze takie rozwiązanie jest w porządku.Po stworzeniu postaci,na 8 cech(zarówno ciała jak i ducha)5 mam na poziomie dobrym/średnim,nie mozna byc biegłym we wszystkim na raz,dla mnie jest to optymalne i uwazam ze start z 8 pkt jest ok.Dodam jeszcze iz Bajarz z pewnoscia wie co robi i zapewne dostosuje nasze postacie do wymogow sesji,na pewno nie narzuci nam na start poprzeczki nie do przejscia:D

Lechu 12-01-2011 08:15

W pełnie się zgadzam, że 8pkt na cechy wystarczy, ale wyżej pytałem dokładnie o sposób rozwoju przy tworzeniu KP. Mam tu na myśli wykup:
1) Cech - 1poziom za 1pkt
2) Umiejętności - tak jak pisał Bajarz (2poz za 2pkt, 3 poz za 3pkt itd. czyli łącznie na 3 poz skila trzeba wydać 1+2+3=6 pkt)

Chciałem się zapytać o te cechy oraz rozwiązanie 4poziom 1 skill i 1 cecha - urozmaici to grę to wszystko (bo tak każdy z nas będzie 3/4 cechy na 2/3 i nie będzie takie zróżnicowania) :D

Tom Atos 12-01-2011 08:37

8 pkt. na cechy starczy na podniesienie 4 cech na poziom 2, albo jednej na 3 i jednej na 2.

Jeśli to wystarczy ... kwestia gustu.

Cohen 12-01-2011 08:38

Tak, Lechu ma rację, zapomniałem to napisać - przy wyznaczaniu cech, koszt to 1 pkt.= 1 poziom

Ad widzenia w ciemnościach - wywaliłem, bo to była bzdura; u mnie wygląda to tak: mają je krasnoludy (poz. odpowiadający świetnemu - 30 metrów w słabym świetle i 10 w całkowitych ciemnościach) oraz gnomy i niziołki (poz. odpowiadający dobremu - 20 metrów, wystarczy słabe źródło światła, półmrok, blask gwiazd)

W kwestii niemożności posiadania cech i um. powyżej dobrego - specjalnie to zaznaczyłem, ponieważ, jak wspomniałem, postacie mają być relatywnie młode i dopiero zdobywające doświadczenia.

I jeszcze na koniec uwaga - część mechaniczna jest czysto orientacyjna, ma przede wszystkim wskazywać mi, na co gracz kładzie nacisk w swojej postaci (czyli w czym jest lepsza). Tyle.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:43.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172