lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji RPG z działu Horror i Świat Mroku (http://lastinn.info/archiwum-sesji-rpg-z-dzialu-horror-i-swiat-mroku/)
-   -   Komentarze - [The Walking Dead/Byle do świtu]Sezon I (http://lastinn.info/archiwum-sesji-rpg-z-dzialu-horror-i-swiat-mroku/13649-komentarze-the-walking-dead-byle-do-switu-sezon-i.html)

Cooperator 24-12-2013 20:07

No, mniej więcej tak to wygląda. Poza kierowcą to na siłę zmieszczą się tam trzy osoby, reszta musi wejść na pakę (test Sprawności).

Mapa

Jeśli uciec jak najdalej w głąb strefy, to do Raszyńskiej, a potem do pl. Zawiszy. Usłyszeliście, że walki się toczą przy 8. pozycji, czyli na Grójeckiej na wysokości pl. Narutowicza. Możecie także ruszyć Filtrową do Niepodległości i jechać w kierunku Centralnego. Jadąc samochodem szybko dopędzicie uciekających ludzi, którzy Was spowolnią.

Cooperator 24-12-2013 22:27

Zgodnie z obietnicą, wrzucam obowiązujące zasady gry. Wrzucam je również w pierwszy post Komentarzy, by były zawsze pod ręką. :)

MECHANIKA GRY

Mechanika The Walking Dead bazuje na systemie autorskim "Byle do Świtu", została uzupełniona o elementy, które moim zdaniem lepiej wspierają konwencję uniwersum komiksu, serialu i gry komputerowej.

Współczynniki stałe
Każda postać w grze jest charakteryzowana przez 3 współczynniki:
  • Sprawność, odpowiadającą za testy sprawnościowe i walkę;
  • Rozsądek, uwzględniający wiedzę postaci i jej umiejętność wykrycia oraz oceny ryzyka;
  • Odwagę, zimną krew i odporność na sytuacje stresowe.
Wartość współczynników (od 1 do 4) może spadać czasowo (do końca danego odcinka) w wyniku wyrzucenia 6 na kości (patrz niżej).

Współczynniki czasowe
Na możliwości postaci wpływają również statystyki czasowe, które wracają do domyślnej wartości na końcu każdego odcinka. Do tych cech należą:
  • Panika (wartość domyślna: 0), która wpływa na możliwości postaci. Maksymalny poziom tej cechy wynosi 6+Odwaga (modyfikowana o ewentualne spadki tego współczynnika). Rośnie za każdym razem, kiedy postaci nie powodzi się test Odwagi, maleje, gdy na którejkolwiek kości wypadnie 1. Każdy punkt Paniki powyżej wartości maksymalnej oznacza stracenie punktu Kroków do śmierci. Oto lista poziomów Paniki:
    • 0-1: bohater jest lekko przestraszony, nerwowo się rozgląda. Bez kar.
    • 2-3: bohater jest bardzo zdenerwowany, trzęsą mu się ręce i nie może racjonalnie myśleć. Używa tylko dwóch kostek w testach.
    • 4-5: bohater przez swój strach nie może testować swojej słabszej cechy (Rozsądek lub Sprawność), bez pomocy innych nie jest w stanie ich wykonać, np. przez nieostrożność bohater łamie sobie rękę lub panika nie pozwala mu analizować sytuacji.
    • 6+: Bohater czuje oddech kostuchy na karku. Kiedykolwiek spanikowanej postaci nie wyjdzie test, wykorzystuje ona najbliższą osobę do obrony/pomocy (chowa się za nią, popycha na ziemię by ułatwić sobie ucieczkę, etc.) czy tego chce, czy nie. Test nadal się nie udaje, lecz wykorzystana osoba zbliża się o 1 do Kostuchy.
  • Kroki do śmierci (wartość domyślna: 10), można tłumaczyć jako popularne HPki. Każdy niezdany test oznacza spadek tego współczynnika o 1. Ryzykowne i/lub błędne decyzje mogą wpłynąć na stałe obniżenie tego współczynnika. Statystyka ta też może spaść tymczasowo, jeśli postać znajdzie się w ciężkiej sytuacji zagrożenia życia - przeważnie w czasie walki. Gdy uda się przezwyciężyć trudności, liczba Kroków zostanie zwiększona. Jeśli liczba Kroków spadnie do 0 - postać ginie.

Współczynniki sytuacyjne
Dodatkowo, jeżeli okoliczności tego wymagają, Narrator może wykonać dla postaci test któregoś z dwóch współczynników sytuacyjnych: Szczęścia lub Charyzmy. Wówczas, na podstawie postu postaci, koncepcji gracza i oceny szansy powodzenia, ocenia szansę powodzenia testu. Po takim teście, w zależności od okoliczności, może zostać jeszcze wykonany test Odwagi, by sprawdzić, czy wzrosła Panika. Niezależnie od tego, jeśli test się nie powiedzie, liczba Kroków do śmierci spadnie o 1.

Testy
Jeśli test nie jest zupełnie prosty, tzn. jest robiony w miarę komfortowych warunkach i wynika z historii i charakteru postaci, nie ma zarządzanych testów. Niemniej, dość często o powodzeniu akcji postaci będą decydować kości. Gdy do tego dojdzie, Narrator w sesyjnym wątku na portalu Kostnica.eu przeprowadzi test dla bohatera. Żeby uzyskać powodzenie, należy uzyskać liczbę sukcesów równą bądź większą poziomowi trudności testu (1-3). Za sukces uznaje się każdy wynik równy bądź niższy aktualnemu poziomowi testowanego współczynnika.

Jeżeli test Sprawności, Rozsądku, Charyzmy lub Szczęścia się nie powiedzie, przeważnie zostaje po nim wykonany test Odwagi, by sprawdzić, czy nie wzrosła Panika. Z testami wiążą się trzy sytuacje mechaniczne:
  1. Szczęśliwa jedynka. Każdy wynik 1 na kości zmniejsza Panikę postaci o 1.
  2. Pechowa szóstka. Każdy wynik 6 na kości zmniejsza daje karę -1 do testowanego współczynnika w najbliższym teście. Przy współczynniku na karcie postaci stawia się wówczas +. Jeśli w ciągu odcinka uzbiera się trzy +, wówczas do końca odcinka współczynnik spada o 1. (minimalnie może być 1) Jest to największa zmiana w mechanice Byle do Świtu, która ma przyczynić się do zwiększenia szans postaci na przeżycie.
  3. Podbicie. Każdy nadwymiarowy sukces daje dodatkowe korzyści, albo mechaniczne, albo fabularne (np inni gracze nie muszą testować, plusy do najbliższych testów etc.)

Konfrontacje:

Konfrontacją przeważnie będzie ucieczko-walka ze Szwędaczami, może być nią także dyskusja czy inna sytuacja stanowiąca przeszkodę większą niż pojedynczy test (np oczyszczenie drogi z wraków samochodów, by móc przejechać dalej). Wówczas MG określa tajnie liczbę sukcesów, jakie gracze muszą uzyskać, aby tę przeszkodę pokonać.

Sceny odświeżenia:

Zapożyczony mechanizm ze świetnego indiasa "Lady Blackbird". W momentach oddechu, gracze mogą rozpisać sobie sytuację pokazującą relacje bądź ich zmianę. Wspólna rozmowa postaci przy kopaniu grobu czy przygotowywaniu posiłku albo warcie, kłótnia z kluczowymi NPCami (np partnerką postaci), ćwiczenie innej postaci w jakimś przydatnym fachu to dobre przykłady scen odświeżenia. W serialu sporo jest scen, które nic nie wnoszą do akcji, a po prostu pokazują, jak bohaterowie przeżywają ostatnie wydarzenia i jak zmienia się przez nich postrzeganie towarzyszy. Za rozpisanie takiego postu, uczestnicy jego mogą sobie odjąć albo dwa punkty Paniki, albo dodać jeden punkt Kroków do śmierci. Postać może uczestniczyć w dowolnej liczbie scen odświeżenia, ale na odcinek może sobie przyznać tylko dwa razy bonus mechaniczny.

Cooperator 26-12-2013 11:22

Ostrzegam lojalnie (napiszę to jeszcze w poście), że od 28.12 do 1.01 mnie nie będzie albo prawię, albo w ogóle. Powinienem móc odpisać 30. grudnia - wtedy wychodzi termin kolejnego odpisu - ale jeśli będę miał huk roboty w pracy (a jakieś zamówienie dla marketów jest, więc możliwe, że w ogóle spędzę w pracy kilkanaście godzin), to odpiszę dopiero po Nowym Roku.

Pasiasty 26-12-2013 11:56

Cześć wszystkim ;)
Mój post może być?

Cooperator 26-12-2013 12:20

Musi :razz:

Cooperator 27-12-2013 08:12

Brody - myślałem,że coś jeszcze dorzucisz po moim odpisie, odnośnie kierunku, jakim uciekasz. Dopisz to w wolnej chwili, ja to uwzględnię.

Reinhard - mam nadzieję, że zmiana akcji wiązała się z przemyśleniami, a nie z zobaczeniem wyników rzutu na Sprawność. :razz: Tak czy owak, będę pewnie rzucał od teraz tuż przed napisaniem postu.

Ogólna uwaga (którą wrzucam w pierwszy post do zasad) - jeżeli zmieniacie deklaracje, to nie edytujcie postu, tylko dawajcie je w drugim poście, bo ja z biegiem Waszych odpisów sobie buduję te sceny w wyobraźni, by je potem łatwiej opisać.

brody 27-12-2013 08:56

Cooperator święta, przyjazd rodziny i trochę pracy sprawiły, że nie było czasu na forum. Jeszcze dzisiaj postaram się dać post z deklaracją kierunku.

Cooperator 27-12-2013 09:09

Brody - świetnie to rozumiem, żaden wyrzut z mojej strony :-) Może emotki u mnie zabrakło w poście wyżej ;) Nie ma ciśnienia, to raczej tłumaczenie, czemu nie pociągnąłem dalej sceny dla Klepacza :)

Cooperator 29-12-2013 21:43

Widzę, że i u Was cienko z czasem :) Zatem przedłużam czas na odpisanie do 2. stycznia.

Do Nowego Roku! :)

SWAT 29-12-2013 21:45

Ja mam pytanie. Rzut na szczęście rzutował na co? Na dostanie się kamienicy w której mieszkał przyjaciel mojej postaci? Bo troszkę się zgubiłem w tej odpisce...


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:24.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172