lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji RPG z działu Horror i Świat Mroku (http://lastinn.info/archiwum-sesji-rpg-z-dzialu-horror-i-swiat-mroku/)
-   -   [Komentarze] Wiktoriańska Opowieść (http://lastinn.info/archiwum-sesji-rpg-z-dzialu-horror-i-swiat-mroku/4775-komentarze-wiktorianska-opowiesc.html)

MigdaelETher 11-04-2008 15:17

Na wstępie chciałam powitać nowych graczy Efcię, Harva i Ratkina oraz życzyć Wam dobrej zabawy :) i udanej sesji.

Drodzy gracze, dzisiaj upływa termin odpisywania w sesji, z racji, że Lindstrom ma kłopoty z internetem, przesuwam termin ostatecznego odpisania do poniedziałku. Potem postaci będą pomijane lub NPCowane.

Pozdrawiam Migdał

Atanael 16-04-2008 09:04

Wczorajszego poniedziałku? Ups... Może jeszcze zdążę, ale mg będzie mi potrzebny, będę dziś wieczorkiem na gg próbował cię złapać ok? Ewentualnie mnie npcuj, żeby już nie blokować jakoś przetrwam ^-^

Yarot 24-04-2008 21:26

W sesji nie uczestniczę, ale MG kazała przeprosić za nieobecność i obiecać, że w najbliższy weekend postara się odpisać. Teraz nie może tego uczynić z racji choróbska, które ma nadzieję zwalczyć wszelkimi możliwymi sposobami.

Lindstrom 26-04-2008 13:22

Zgłaszam absencję do 5 maja włącznie. Będę w podróży i nie będę miał dostępu do netu.

Lhianann 15-05-2008 16:15

Hymm, 5 maja minął dawno, a postow, ani aktywności MG jakoś nie widać...
Śpicie?
Zima już minęła...

MigdaelETher 15-05-2008 18:31

Z PW Lindstroma wynika, że dzisiaj odpisze jak nie to ...

Efcia 15-05-2008 21:39

Czyli sesja w końcu ruszy?? :) O jak fajnie. Wręcz nie mogę się doczekać.

Lindstrom 08-06-2008 09:04

Z powodu drastycznie zmniejszonej ilości wolnego czasu, jak również pracy nad samodzielnym projektem rezygnuję z dalszego uczestnictwa w rozgrywce - nie byłbym w stanie odpisywać regularnie. Dziękuję wszystkim Wam za zabawę i proszę MG o przejęcie postaci.

Wasz,

Lindstrom

Eperogenay 11-06-2008 10:33

Chciałem tylko wszystkich serdecznie powitać. Witajcie, mam nadzieję, że mój kultysta wprowadzi odpowiednią ilość zamieszania w to jakże doborowe towarzystwo ;)

MigdaelETher 23-06-2008 23:02

Nareszcie! Sesja ruszyła w nowym odświeżonym składzie :) Jeszcze raz witam Wszystkich po tak długiej przerwie. Mam nadzieję, że teraz pójdzie nam sprawianie ( post na tydzień, max na dwa ) a pomoże nam w tym wymyślony przez Yarota KISS

Proszę zapoznajcie się z nim:

KISS (czyli Krótka Informacja Systemowo Sesyjna) Ten jakże słodki skrócik kryje w sobie niewielki systemik do przekazywania informacji w postach ode mnie dla Was. Czytając i przeglądając sesje na forum na pewno zetknęliście się tym, że wiele postów w komentarzach dotyczy niekoniecznie uszczegółowienia tego, co jest na sesji, a ustalenia kto, kiedy i za jaki czas ma coś napisać. Oczywiście od czasu do czasu pojawiają się informacje i tłumaczenia w stylu "myślałem, że czekamy na X". Dlatego wprowadzenie KISS ma to zdecydowanie zmniejszyć i usprawnić granie. Jednocześnie będzie na tyle dyskretny by nie burzyć struktury postów i nie wprowadzać technikalii do sesji. Nie oznacza, że komentarze są zbędne. To nie tak. KISS ma tylko zapewniać bieżącą informację dotyczącą danego postu, czasu i oczekiwań w stosunku do graczy - konieczne wyjaśnienia odnośnie sesji nadal będą pojawiać się w komentarzach.

Sam KISS nie jest specjalnie rozbudowany, bo i nie powinien. Obecnie to, co wam przedstawię to tylko początek i jeśli trzeba będzie to zostanie to odpowiednio zmodyfikowane. Informację, którą będę chciał umieścić do was zostanie pokazana na górze posta, w polu "tytuł". Nie będzie to za bardzo ingerować w treść posta, co sami możecie ocenić patrząc na to, co jest u górze tego, co właśnie czytacie. Informacja składać się będzie z trzech członów, choć nie wszystkie będą musiały się pojawić. Starałem się to tak umieścić, by było to intuicyjne i łatwe do zapamiętania. Zatem podstawowy zapis KISS, to X|Y|Z.

X - miejsce, gdzie będę informować was o odpowiedziach na tego posta. Możliwe kombinacje to:

FREE - swoboda wypowiedzi do czasu nadejścia odpowiedniego czasu w przygodzie;
ALL - czyli że czekam na posty od wszystkich graczy i dopiero potem odpowiadam;
ALL(INICJAŁ GRACZA) - czekam na posty od wszystkich, a w szczególności na post od gracza, który to spowoduje, że akcja zostanie pociągnięta dalej (do zastosowania w sytuacji - grupa czeka na skończenie akcji jednego z jej członków, przez ten czas swobodnie rozmawiają, zakończenie akcji w postaci posta osoby, na którą czekają, popycha akcję do przodu i wprowadzam wyniki tego działania w zależności od tego czy akcja się powiodła czy nie)
ALL(CYFRA) - czekam na tyle odpowiedzi pod postem by popchnąć akcję do przodu (do zastosowania w sytuacji - grupa stoi przed drzwiami, za którymi ktoś się czai; jest czas dlatego Badacze mogą coś zdziałać; po tym czasie akcja idzie do przodu)
INICJAŁ GRACZA - czekam na post od tego właśnie gracza; proszę o nie wpisywanie innych postów do tego czasu;

Y - timing; dość luźne określenie kolejności postów oraz czasu w grze; chodziło mi tutaj o to, by pokazać wam, że jakieś zdarzenie zabiera czas potrzebny na działanie inne. Najlepiej pokazać to na przykładzie. Rozmawiacie z NPC-em. Rozmowa trwa. Jednak wiecie, że za jakiś czas coś ma się wydarzyć. Trzeba to odpowiednio wyczuć. Nie zawsze uda mi się to zawszeć w postach - szczególnie, gdy NPC będzie chciał celowo opóźnić działania; dlatego będzie odpowiednie oznaczenie posta, które pomoże wam zdecydować kiedy działać. Możliwe kombinacje to:

(T) to oznacza, że dana akcja w poście zabiera czas, który jest istotny z uwagi na przygodę (do zastosowania w sytuacji - chociażby podczas rozmowy z NPC-em, przez kilka postów na początku może się nie pojawiać, ale potem już tak, co oznacza, że długość tej rozmowy MOŻE wpłynąć na jakieś zdarzenie, które dopiero ma zajść)
(A - INICJAŁ GRACZA A, INICJAŁ GRACZA B...) - kolejność deklarowania akcji czyli umieszczania postów z reakcją Badacza. Ważne przy akcjach w których trzeba działać szybko i gdzie zdarza się, że kolejność ma wpływ na przebieg całego zdarzenia.

Z - dodatkowe informacje, które chciałbym przekazać - chociażby powodzenie akcji dla Badacza lub Badaczy, istotny element wpływający na akcję w danej sytuacji;to dość luźna kategoria i pewnie opisy w niej będą więcej tłumaczące niż cokolwiek innego

(POGODA) znaczy, że trzeba podczas danej akcji uwzględnić warunki pogodowe;
(INICJAŁ GRACZA - "+++" lub "---") oznacza, że dana akcja będąca odpowiedzią na to, co zaszło będzie albo prawie pewna lub też niemal niemożliwa. Dotyczyć to będzie jedynie pierwszego przeczucia i działania bezpośredniego - wszelkie akcje pomocnicze będą oczywiście zmniejszać to ryzyko)

I tyle. Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Obiecuję, że nie będę korzystać z tego nagminnie, a jeśli już to z jasnych kodów. Jak widać z opisu do tego posta, zapis FREE oznacza, że po tym poście liczę na swobodne wypowiedzi Inne przykłady opisu postów.
FREE(R)(T) - znaczy, że to, co jest w poście może mieć znaczenie jeśli chodzi o czas na przyszłe zdarzenia i czekam na odpowiedzi do wszystkich choć od Redzi w szczególności, bo jej post popchnie akcję do przodu. Dodatkowo już wie z tego opisu że powinna działać szybko bo zaczyna robić się nerwowo.
ALL (A - R, RA, L, M, X, N) - to chyba w miarę jasne, oczekuję odpowiedzi od wszystkich w kolejności przedstawionej w zapisie
FREE (L"+", N "++")(SZUM) - znów swobodne posty, choć jest tu zainicjowana akcja, której udanie wydaje się dla L całkiem realne, zaś dla N nawet bardzo proste. Utrudnieniem może tu być szum - wynika to z posta. Czego to może dotyczyć? Chociażby słyszalnej rozmowy za drzwiami w języku francuskim, który zna L i N choć w różnym stopniu.

KISS Ewolucja (mój dodatek) :

Krótka Informacja Systemowo Sesyjna stworzona przez Yarota jest moim zdaniem bardzo dobrym pomysłem, jednak obejmuje tylko aspekt komunikacji MG gracze, pomijając relacje, interakcje i oddziaływanie między graczami. O co mi chodzi ? Podam przykład :

MG

All (K) – inicjał gracza

Weszliście do małego domku, chodzicie po izbie. Przyglądacie się dziwnym specyfikom ustawionym na półkach. Nagle Kurt dostrzega małe drzwiczki, częściowo zasłonięte kotarą.

Od razu widać, że dalszy rozwój przygody zależy od postępowania postaci Kerma, ale…

Kerm

Kurt zebrał się na odwagę i podszedł do drzwi. Przystanął na chwilę i zapytał Andreasa
- Idziesz ze mną?

Akcja została automatyczne przeniesiona na postać Yarota i teraz od jego reakcji zależy ciąg dalszy.
Proponuje aby gracze zaznaczali takie rzeczy w następujący sposób:

Kerm

Do Y ( inicjał gracza )

Kurt zebrał się na odwagę i podszedł do drzwi. Przystanął na chwilę i zapytał Andreasa
- Idziesz ze mną?

Dzięki temu unikniemy sytuacji w stylu : - Eeee to ja miałem odpisać? Na mnie czekaliście, to do mnie się zwracałeś? itd… Wszystko będzie jasno i przejrzyście.

Na koniec jeszcze dwie małe prośby. Ponieważ zbliża się okres wakacyjny i jeśli ktoś planuje wyjazd, dłuższą absencję o zostawienie krótkiego info na PW z deklaracja co jego postać robi tzn:

jeśli grupa idzie to, idę z nimi - lub – jeśli coś nas zaatakuje uciekam i ukrywam się - albo planuję zrobić to i to...

Takie rzeczowe deklaracje ułatwią mi sprawę kiedy będę zmuszona pokierować Waszą postacią. Nie będziecie mieć pretensji, że Wasza postać nie zrobiła by tego czy tamtego albo, że zostaliście wykluczeni z akcji i nie wiecie jak do niej wrócić.

Druga prośba, już raz prosiłam ale poprzedni gracze mnie zignorowali:x
W Komentarzach proszę umieścić w miarę dokładny opis swojej postaci (wzrost, wiek na jaki wyglądacie, kolor oczu, włosów....), charakterystyczne gesty oraz to, co inni mogą o Was wiedzieć, czyli plotki z miasta, fundacji, środowiska Magów takie CV.

Pozdrawiam Migdał


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:48.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172