lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji RPG z działu Horror i Świat Mroku (http://lastinn.info/archiwum-sesji-rpg-z-dzialu-horror-i-swiat-mroku/)
-   -   [Autorski] Triarii: Die Mauer (http://lastinn.info/archiwum-sesji-rpg-z-dzialu-horror-i-swiat-mroku/5624-autorski-triarii-die-mauer.html)

Irrlicht 11-11-2008 09:32

W związku z ostatnimi zdarzeniami wprowadzam do sesji chwyt podpatrzony u Sekala. Mianowicie, kto dwa razy nie napisze posta bez dobrego wyjaśnienia lub wyjaśnienia nie dostarczy, z sesji odleci. Wybacz, Sekal, że tak bezwstydnie zerżnąłem pomysł z Twojej sesji, ale jestem pewien, że Ci to nie przeszkodzi :>
Ustalenie robię w trosce o sesję.

Gob1in 16-11-2008 18:25

Przepraszam wszystkich za opóźnienie z postem.

Sprawa się trochę skomplikowała z powodu awarii pendrive'a, na którym miałem materiały do rpg, w tym projekty postów do Triarii (cóż, nie zawsze znajdę godzinkę, żeby skrobnąć post w całości ;)).
Niestety pendrive padł a danych juz raczej nie odzyskam (próbuję od 2 dni) - jak dla mnie katastrofa -_-\'.

Było, nie było - post zamieszczę jeszcze dzisiaj wieczorem, najpóźniej jutro do południa, jesli tym razem cały komp nie zastrajkuje... :???:

Sekal 19-11-2008 12:27

Gob1in - czy konieczne jest przeklejanie całych akapitów z posta MG? Fajnie, że wydłuża to posta, no ale... Mi tam się nie chce czytać tego drugi raz, nie wiem jak innym.

Gob1in 19-11-2008 13:05

Przeklejanie kwestii mówionych przez NPC nie ma na celu wydłużania posta. Potrafię napisać długi tekst opierając się wyłącznie na swojej fantazji... :roll:

Zatem - nie jest konieczne, bym to robił. I jeżeli przeszkadza to innym czytającym (przede wszystkim MG), to zrezygnuję z tego.

Z drugiej strony, całkowite pominięcie dialogu (ew. sucha relacja o jego treści), w mojej opinii psuje klimat całego posta.
Styl prowadzenia, jaki praktykuje Irrlicht (a przynajmniej w ten sposób to wygląda), zakłada przekazanie graczowi solidnej porcji informacji, czasem bardziej, czasem mniej szczegółowej, zawierającej niekiedy dość długi wycinek czasowy. W tym okresie może być kilka kwestii/wiadomości, niekoniecznie związanych ze sobą. Nie powtórzenie ich, przynajmniej w części może spowodować dziwny obraz, gdy bohater odpowiada, reaguje, czy w inny sposób odnosi się do np. dialogu, skomentowanego w jednym zdaniu. Zero interakcji, a reakcje bohatera są... dziwne?
Gdyby jednak całkowicie zrezygnować z pewnych powtórzeń (a musisz przyznać, że pewnych spraw, np. wiadomości od burdelmamci, nie przytoczyłem, a jedynie zaznaczyłem istotne informacje), to w zasadzie graczowi pozostałoby jedynie opisywanie przeżyć duchowych prowadzonej postaci, gdyż resztę już wspominał MG.

Podsumowując, ja to widzę w ten sposób:

MG przedstawia jakiś zakres spraw, przeżyć, czynności, które dotyczą BG. Do zadania gracza należy jak najciekawsze (co nie zawsze, mimo szczerych chęci, wychodzi...) opisanie tychże właśnie spraw, przeżyć, czynności. I tylko tyle, a może aż tyle. To MG jest od pchania fabuły do przodu, oczywiście w reakcji na działania podjęte przez BG.
Jak dla mnie, opisując jakąś konkretną, wymyśloną sytuację przez MG, nie można tego zrobić bez pewnych powtórzeń. Choćby po to, by je uzupełnić reakcjami/wtrąceniami postaci.
Powtórzę jeszcze raz - jeśli większości to przeszkadza, to spróbuję zmienić styl pisania.

Uff, długi post jak na komentarze... (widzisz, potrafię bez wklejania... xD)

Pozdr

Sekal 19-11-2008 13:10

Nie zgodzę się z Tobą Gob1inie.

Po 1: przeklejanie można zastąpić odniesieniem słownym do danej sytuacji. Zamiast 2 akapitów 1 zdanie. Ten sam efekt? Ten sam, a nawet lepszy, bo nie powtarzasz. Nie przekleiłem w tej sesji nic i jakoś potrafię odpowiednio kierować Axelem. Owszem, sporo jest w tym emocji i myśli, ale równie sporo działania. Tylko ja opisuję głównie działania następujące PO poście MG.

Po 2: Nie prawdą jest, że to MG tylko jest od popychania sesji do przodu. My, jako gracze, również mamy taki obowiązek czasem. Po to Irrlicht daje nam takie pole manewru. Nie tylko po to, byśmy reagowali na przedstawioną przez niego sytuację, ale również kreowali swoje. Tak jestem nauczony grać i na takie coś pozwala MG. Oczywiście nie zawsze trzeba, nie zawsze się da. Ale kreacja świata została oddana również w nasze ręce.

Aha: w każdym poście nawiązuje również do posta MG, rozwijając go o sposób myślenia Axela i działania, które wplatam na zasadzie retrospekcji. W końcu to PBF, tak to działa.

Gob1in 19-11-2008 13:54

Masz do tego prawo, Sekalu :wink:
W końcu 2 różnych graczy, 2 różne podejścia do gry, za to 1 MG (aż się boję pomyśleć, co z tego będzie xD).

OK, spróbuję wystrzegać się przeklejania wypowiedzi NPC (bo chyba opisów nie ruszałem, o ile pamiętam...). Będę te kwestie omawiał "innymi słowy", chociaż nie zakładam, że zawsze będą one krótsze od oryginału.

Co do kreacji świata przez graczy. Wg mnie gracz nie może ruszać fabuły, bo jej nie zna xD (mam tu na myśli zamierzenia MG co do kierunku, w którym przygoda ma się toczyć). Gracz może opisywać jedynie niewiele znaczące epizody, jakiś trzecioplanowych NPC, to, że zapali papierosa, albo kopnie natrętnego szczura. Ingerencja w fabułę (poza deklaracjami pewnych działań) wymaga konsultacji MG (co zamierzam czynić w razie potrzeby), a dopiero później napisania posta.

Podam przykład - Nowy zmierza (co zadeklarował) ze swoim towarzyszem na Karl-Liebknecht Straße. I tyle. Nie wykroczyłem w zasadzie poza ramy postu MG. Mogę oczywiście opisać w szczegółach ich podróż przez miasto. Tylko co, jeśli MG planuje jakieś starcie z gorylami prześladującego go Kowala? Mogę też opisać, co zastaną na miejscu. Tylko skąd, u licha, mam wiedzieć, jak wygląda ta ulica, czy tam jest więzienie (jako np. ważny element fabuły wymyślonej przez Irrlichta), czy może posterunek Kombinatu? Nie mogę ot tak założyć, że BG dotrze w zamierzone miejsce, gdyż MG może mieć inne zamiary. Wtedy post nadaje się do edycji, a czas poświęcony na jego przygotowanie (a staram się robić to jak najlepiej) - zmarnowany. Tak ważne informacje mogę uzyskać przez konsultacje z MG lub z jego postów. I wtedy dopiero mogę pisać o tych, tak istotnych dla fabuły sprawach.

No i na koniec, drogi Sekalu, chciałbym przypomnieć, że to dopiero mój 2. (słownie: drugi) post w tej sesji. Daj mi się trochę rozkręcić :wink:, a później, gdy dalej będę przynudzał, to mi reputację odejmiesz za karę... :-D (bez obrazy, tak sobie żartuję...:razz:).

Podr raz jeszcze

Sekal 19-11-2008 14:00

Cóż, odnosząc się do przykładu, który podałeś. Prowadziłem sam wiele sesji. I w każdej pozwalałem graczom na opisywanie chociażby tej drogi przez miasto. Tak jak sobie chcieli, najwyżej można było ich nakierować jak to ogólnie wygląda. A czemu? MG nie ma statycznej fabuły, gdzie trzeba się trzymać kolejnych dokładnych punktów. To jak to napisałem w swojej sesji na LI: zrobisz z siebie superherosa i zabijesz 10 goblinów i ogra? Proszę bardzo, zaraz wstawię 10 następnych ogrów. Tu nie ma się co bać, że popsuje się MG fabułę, no chyba, że ma się zamiar zrobić coś faktycznie idiotycznego (raz jeden z moich graczy napisał, jak sam jeden zdobywa żaglowiec abordażem, zanim ktokolwiek zdążył zareagować zrobił 100 rzeczy - tego nie przeżył ;)).

Oczywiście czasem warto zostawić męczenie się Mistrzowi. ;) Ale to w sumie nie o tym mieliśmy gadać a o przeklejaniu. ;)

Co do rozkręcania się to mam nadzieję, że jakoś tu się wszyscy zgramy, chociaż od początku tej sesji zawsze jakieś małe zgrzyty się pojawiają. :)

Irrlicht 19-11-2008 15:36

Co do przeklejania pewnych treści z posta MG
Kompletnie mi to nie przeszkadza, gob1in, jeśli chcesz to dalej robić, wiedz, że MG kompletnie nie dba o formę posta i dozwala oba sposoby nawiązywania do tego, co było w poście MG. Tak więc jeśli ktoś tam przekleja sobie coś z mojego posta, nie obrażę się. To chyba bardziej Twoja kwestia dogadania się z Sekalem i resztą graczy co do Twojego sposobu gry. Jakkolwiek, napisałeś dopiero dwa posty więc raczej to naturalne, że takie zgrzyty występują. Wolę, żeby były, niż żeby ktoś milczał i miał przez to gorzej. Tak więc w jaki sposób pisać posty będziesz, jest dowolny, byle by to coś wnosiło do sesji i fabuły ;)

Co do fabuły, MG i graczy

Cytat:

Po 2: Nie prawdą jest, że to MG tylko jest od popychania sesji do przodu. My, jako gracze, również mamy taki obowiązek czasem. Po to Irrlicht daje nam takie pole manewru. Nie tylko po to, byśmy reagowali na przedstawioną przez niego sytuację, ale również kreowali swoje. Tak jestem nauczony grać i na takie coś pozwala MG. Oczywiście nie zawsze trzeba, nie zawsze się da. Ale kreacja świata została oddana również w nasze ręce.
wojto16 kiedyś stwierdził, żebym pisał krótsze posty(no cóż, niewiele krótsze mi się udaje napisać) po to, aby sesja nie była tylko interaktywną opowieścią. Popieram to stanowisko i to powyższe, od Sekala. Triarii nie faworyzuje tylko i wyłącznie reagowania na sytuacje przedstawione przez MG. Nie wiem, jak mają inne sesje, ale dotychczas starałem się i staram sprawiać, żeby Triarii nie było linearne. Jak Sekal powiedział, to nie tylko MG produkuje fabułę, ale i zachęca się graczy do tworzenia własnych intryg, jakiekolwiek by one nie były. Powód jest prosty: Gracz zżywa się bardziej z postacią i dwa razy pomyśli, zanim cokolwiek zrobi. Daje to odpowiedzialność za postać i nie tworzy sztampowych i przewidywalnych sytuacji "bo musiałem go zaatakować bo tak MG chciał i tego wymagała fabuła". Nie. Gracze podejmują własne decyzje i ponoszą ich konsekwencje, co jest robione w postach tak bardzo, jak tylko pozwala to forma PBF.
Mówiąc prosto - w Triarii możesz robić cokolwiek, o ile jesteś w stanie ponieść konsekwencje tego czynu. I tylu ;)

Cytat:

Co do kreacji świata przez graczy. Wg mnie gracz nie może ruszać fabuły, bo jej nie zna (mam tu na myśli zamierzenia MG co do kierunku, w którym przygoda ma się toczyć). Gracz może opisywać jedynie niewiele znaczące epizody, jakiś trzecioplanowych NPC, to, że zapali papierosa, albo kopnie natrętnego szczura. Ingerencja w fabułę (poza deklaracjami pewnych działań) wymaga konsultacji MG (co zamierzam czynić w razie potrzeby), a dopiero później napisania posta.
Jest dość duża różnica co do tego, co zamieszczasz w poście. Zazwyczaj gracze zamieszczają jedną lub dwie duże akcje, która bardzo wpływa na fabułę, reakcje na innych graczy i MG, a także akcje które nie mają większego wpływu na fabułę.
Przykładem może być to, jak Tanja targowała się z o sukienkę.
Tak więc można opisywać, co się robi, jak idzie się tą hipotetyczną drogą, jak się ją przeszło, co się podczas niej robiło i jak się to zakończyło.
Trzeba tutaj znaleźć jakiś złoty środek. Można iść przez Frankfurt i pogadać se z przekupką. Nawiązanie kontaktu z handlarzami broni to większa akcja, bo trzeba infiltrować podziemie. A sam chyba przyznasz, że zamieszczenie w poście tego, jak zacząłeś płonąć jak żywa pochodnia i jak sfajczyłeś Frankfurt jest raczej niedopuszczalne? :>

Tak więc, sumując tamto i to, czyli o formie postów i co w nich powinno być: Forma jest dowolna, można robić co się chce, w miarę rozsądku oczywiście, zaś jeśli chodzi o to, co w poście powinno być - dowolna akcja gracza rozwijająca fabułę gracza, reakcje, które ewentualnie będą pociągnięte dalej i jakiekolwiek akcje darmowe.

Co do samego pola działań w Triarii, mogę polecić Sekala, który całkiem dobrze czuje, jakie są granice działań jego postaci.

Trochę się rozpisałem, ale myślę, że jest okej :)

Gob1in 19-11-2008 15:51

To ja tym razem krótko - Oki-doki! xD

Irrlicht 23-11-2008 09:57

Nota: Lab Buchty został przedstawiony na pierwszy rzut oka. Jeśli gracze zdecydują się przeszukać je, zapewne uzyskają więcej informacji. Do materiałów dodano kalendarium.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:01.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172