lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu DnD (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/)
-   -   [Komentarze] Skull & Shackles (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/11751-komentarze-skull-and-shackles.html)

Tadeus 02-10-2012 00:11

[Komentarze] Skull & Shackles
 


No to zaczynamy! :)

1. Piszemy w trzeciej osobie liczbie przeszłej.
2. Większość rzutów ze względu na pożądana płynność wykonywać będę ja (dam wam znać, gdy będę chciał byście rzucali), będą one widoczne dla wszystkich w moich postach (zobaczycie to dokładniej już od następnej tury). Dołożę wszelkich starań, by nie walnąć się nigdzie w mechanice, jednak pomyłki przy takiej ilości mechaniki zawsze się zdarzają, dlatego jak coś zobaczycie - dawajcie mi znać. Z czasem poznam wasze postacie i błędów będzie coraz mniej. Gdy popełnię błąd i opiszę już co się stało, popychając akcję, nie będę tego poprawiał - ucierpi na tym znacznie płynność gry. Za to przy następnym teście otrzymacie bonusik odpowiadający temu, który przez błąd pominąłem. Wyjątkiem będzie tylko runda, w której któraś z waszych postaci zginie przez mój błąd - wtedy cofniemy :)
3. Paizo lubi dodawać do swoich przygód wiele mechanicznych mini-gierek i mechanizmów. Na statku będzie ich sporo, dlatego tak ważne było byśmy mieli poprawnie stworzone statsy. Często od nich zależeć będzie przeżycie postaci, bo sesja na początku jest lekko survivalowa (na forach są posty ludzi, którzy zginęli w pierwszej rundzie :>).
4. Jedyną zmianą w mechanice póki co, będzie zmiana w inicjatywie wynikająca ze specyfiki PBF.

Normalnie tura walki często wygląda tak:

Gracz 1 > Potwór 1 > Gracz 2 > Potwór 2 > Potwór 3

Na forum to zupełnie niegrywalne. Bo w czasie kiedy jest tura Gracza 1 on może nie mieć czasu, ale mogą go mieć Gracze 2 i 3. Dlatego inicjatywę rozegramy grupowo na tej zasadzie:

Średnia inicjatyw graczy (suma inicjatyw podzielona przez liczbę graczy) przeciw takiej samej wartości potworów. Będą więc tylko dwie opcje. Albo zaczynają gracze całą kupą, albo potwory całą kupą. W ten sposób każdy będzie mógł pisać, wtedy kiedy będzie miał czas, nie czekając na nic.

5. Jak już mówiłem - mechanika będzie zupełnie otwarta. W czasie walki w komentarzach dostaniecie pełne statystyki przeciwników od drugiej rundy walki (w pierwszej będą dla was niespodzianką). Zaś wszystkie staty waszych postaci zgromadzone są tutaj:

"saspostacie" - shrib.com

saspogaduchy | shrib.com

Jest to baza poglądowa. Nie zmieniajcie tam nic i nie klikajcie save. To plik, do którego mam dostęp z pracy i ja będę dbał o to, by wszystko było tam aktualne (wraz z HP, rzuconymi na was czarami, chorobami itp). Tam zawsze będzie można zajrzeć i zobaczyć w jakim stanie jest wasza postać. Co jakiś czas będę robił backupy tej bazy. Gdy dojdziecie do lvl upa napiszecie w komentarzach, co sobie chcecie dodać, a ja zedytuje bazę. Wchodząc do bazy klikajcie F5 (refresh w przeglądarce) bo często się nie odświeża sama.

6. Dajcie niskie avatary. Nie będą wyglądać beznadziejnie przy dużej ilości krótkich postów :)

7. Osoby, których postacie wpisane zostały do bazy mogą już grać. Reszta czeka na autoryzację. Jednocześnie zwracam uwagę, że mój post jest tak długi, bo to pierwszy i opisowy. Następne nie będą już raczej takie męczące :)

I to tyle ogólnego przynudzania. W tej turze poproszę na dole waszych postów po jednym rzucie k10. Możecie też opisać trochę postać, jeśli chcecie zwrócić uwagę na coś, czego nie widać na avatarze. Odpowiadam oczywiście też na wszystkie pytania.

No i życzę miłej gry. Obyście zbyt szybko nie musieli tworzyć nowych postaci :)

Wnerwik 02-10-2012 08:30

Witam towarzyszy niedoli ;D

Podoba mi się początek... Takie Kac Shackles ;D

Mój post też wyszedł całkiem długi (no dłuższy niż avatar), ale też jest w dużej mierze opisowy.
W skrócie - Raegan próbuje odwrócić waszą uwagę, a potem biegnie wspinać się po takielunku :P

Tadeus, rzucisz na blef? :D Moja postać nie jest najsilniejsza, więc może uda się coś ugrać w ten sposób...

Mam nadzieję, że będziesz brał pod uwagę inicjatywę :P

Cytat:

I to tyle ogólnego przynudzania. W tej turze poproszę na dole waszych postów po jednym rzucie k10. Możecie też opisać trochę postać, jeśli chcecie zwrócić uwagę na coś, czego nie widać na avatarze. Odpowiadam oczywiście też na wszystkie pytania.
Rzucamy w jakiejś kostnicy? Z tego co pamiętam to dało się jakoś rzucać kośćmi przy postach, ale tu nie mam takiej opcji...

EDIT: Zauważyłem, że w bazie postaci moja postać ma tylko 8 akrobatyki. :( Czemu tak? Mam przecież focusa, który dodaje dodatkowe trzy punkty do skilla :D

Tadeus 02-10-2012 10:25

Za długi post! :D

Rzucacie gdzie chcecie. Na tyle rzadko dam wam rzucać, że długofalowo wasze oszukiwanie nie będzie miało wpływu :)

Akrobatykę już poprawiłem.

Co do Twojego priva - errata mimo ze w jawny sposób sprzeczna z tym, co jest w RAW napisana jest przez pracownika PAIZO, dlatego oczywiście uznaję.

Wspinanie to będzie test przeciwstawny was wszystkich, wy rzucacie tylko na pierwszy etap wspinania, ja na następne.

Normalnie większość skilli socjalnych nie działa na innych graczy, ale faktycznie jako MG uznaję, że możesz blefem troszkę zyskać przewagi. Jeśli wyjdzie ci rzut na blef vs 15 dostaniesz mod +2 do testu wspinania (kto zbierze najwięcej dojdzie na górę najszybciej). Żaden inny gracz nie wziął te sense motive, żeby cię skontrować, inaczej dałbym mu rzut.

Więc rzucamy na blef

d20+7 vs 15 = 16. Sukces.

Ten modyfikator liczy się do ewentualnej przewagi, ale nie liczy się oczywiście do sprawdzenia, czy nie spadniesz i się nie zabijesz :)

Nawet jeśli inni gracze nie koniecznie dali się zrobić, to jednak zagadanie odebrało im cenną sekundę, czy dwie :)

Wnerwik 02-10-2012 10:48

Cytat:

Ten modyfikator liczy się do ewentualnej przewagi, ale nie liczy się oczywiście do sprawdzenia, czy nie spadniesz i się nie zabijesz
Od spadania mam akrobatykę... W sumie, jak tak teraz patrzę to mogłem zainwestować więcej we wspinaczkę... Albo wziąć pirata zamiast swashbucklera, miałbym wtedy "Sea Legs" :<

Rzut wrzuciłem do posta. Specjalnie nawet założyłem konto na kostnicy! :P

Tadeus 02-10-2012 11:13

gra cieni
 
Ups. Pod postem oczywiscie poprosze k20 a nie k10. Sorry wnerwik. Wlaczylem w sesji kostki. Skorzystajcie prosze z nich.

Wnerwik 02-10-2012 11:34

Coś mi nie wyszedł ten rzut... Znaczy, czy na pewno to powinno tak wyglądać? Nie wiedziałem, że da się wyrzucić zero... xD

Someirhle 02-10-2012 11:57

zaglądam po wrzuceniu posta i nie wiem czy moja postać dałaby się zagadać, bo ma włączony zombie mode i nie słucha... No ale cóż.

Wnerwik 02-10-2012 11:59

Someirhle, popełniłeś ten sam błąd co ja - rzucamy k20, nie k10 :P

Someirhle 02-10-2012 12:16

To niech nam Mg pomnoży, tak się cieszyłem że mi się raz w końcu dobrze rzuciło... Ew. rzućmy k2 dodatkowo żeby wyczaić dokładny wynik na k20, ale porzucać taki rzut ze względu na pomyłkę mg - zbrodnia i hańba :P
Edit: złota myśl somkowa ad zagadywanie - to na nie się już czasu nie zużywa?

Wnerwik 02-10-2012 12:29

Cytat:

Edit: złota myśl somkowa ad zagadywanie - to na nie się już czasu nie zużywa?
Darmowa akcja pewnie była, pff. Poza tym za "zombie mode" powinieneś mieć ujemne modyfikatory ze względu na opieszałe działania :P
A nawet jeśli, to wy jako "zagadani" straciliście więcej czasu niż Raegan na zagadanie, więc tak czy siak wychodzi na to, że jestem do przodu :D

Ja też się cieszyłem, że miałem dobre rzuty, dziewięć mi wyszło... A potem 0 Oo Ale ten zerowy rzut się chyba nie liczy, bo po prostu coś nie załapało w skrypcie...
Tadeus, mam zostawić tę dziewiątkę czy rzucić w kostnicy k20?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:14.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172