lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Fantasy (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/)
-   -   [Komentarze] Ostatni Bastion: Przygoda na Północy (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/11343-komentarze-ostatni-bastion-przygoda-na-polnocy.html)

Saverock 10-05-2012 09:42

No właśnie, pisać, pisać. Takie ładne tempo było w pierwszej kolejce, a teraz, co to ma być? ;P

A to co robić z dociem, to się zobaczy. Może ktoś będzie w swoich postach streszczał, co się tam działo, albo zwykłe kopiuj-wklej(po pewnej sesji jakoś mnie to nie przekonuje).

Issander 11-05-2012 17:15

Kurcze, w połowie pisania posta wyłączyła mi się przeglądarka :|

No więc jeszcze raz: napisałem już zasadniczego posta, czekam tylko na Kaworu i Dartha, żeby dopisać wydarzenia dla ich postaci i go wrzucić.

I odnośnie mechaniki: na początku napisałem, że będę raz na jakiś czas szacował prawdopodobieństwo czy jakieś zdarzenie zajdzie i rzucał na to kością... Postanowiłem trochę to zmodyfikować. Po pierwsze, nie widzi mi się rzucanie za każdą rzecz tego wymagającą po kolei, a po drugie wydaje mi się, że możecie wymagać czegoś bardziej przejrzystego. Będę rzucał za całą sytuację, zaś wynik będzie określał wariant wydarzeń, które nastąpią, określony w ten sposób:
1-3 pechowy wariant wydarzeń
4-7 niepomyślny wariant wydarzeń
8-13 neutralny wariant wydarzeń
14-17 pomyślny wariant wydarzeń
18-20 szczęśliwy wariant wydarzeń

Co to oznacza? Otórz to, co dzieje się bez rzutu kością, to jest neutralny wariant wydarzeń - czyli, mówiąc krótko - to, co mi jako MG wydaje się być najbardziej prawdopodobnym. Natomiast tam, gdzie będzie rzut i wypadnie wynik inny niż neutralny, będę modyfikować rozwój wydarzeń na mniej prawdopodobny z korzyścią/niekorzyścią dla graczy.

Możecie też poprosić o rzut dla postaci pisząc coś w stylu "moja postać robi coś tam [rzut]". Kiedy to się opłaca? Ano wtedy, kiedy liczycie na szczęście, tj. sądzicie, że coś się nie uda, ale gdy wypadnie pomyślny lub szczęśliwy to być może już tak. Oczywiście jest ryzyko wystąpienia pechowego lub niepomyślnego rozwoju wydarzeń, ale o tym chyba nie muszę wspominać.

Oczywiście, efekt i tak jest zależny całkowicie od opisu sytuacji. Np. jeżeli postać ma przewagę w walce, to typowy rozwój wydarzeń oznacza, że pokona przeciwnika, natomiast w tym wypadku niepomyślny może oznaczać jakieś bardziej nautralne (niekoniecznie złe) rozwiązanie, np. ucieczkę przeciwnika...

Warto jeszcze dodać, że jak zwykle bohaterowie są bardziej szczęśliwi od reszty, dlatego postacie graczy otrzymują premię +1 do wszystkich rzutów.

Jak zwykle czekam na sugestie.

potacz 11-05-2012 21:30

Głosowanie na doc'u.

Issander 12-05-2012 22:50

Wrzuciłem obiecanego posta. Darth się nie wyrobił, ale w tej kolejce nie ma jeszcze ostrzeżeń ani nic. W następnych postępujemy zgodnie z uzgodnieniami z google doca :)

Parę informacji, żeby nie było nieporozumień. Postanowiłem jednak nie ukrywać przed graczami wydarzeń innych postaci, chyba, że dojdzie do konfliktów w drużynie.

- Odnośnie osób uczestniczących w bójce, czyli Vernona i Riskana - w piwnicy nie usłyszeliście nic, co się działo na zewnątrz, czyli wystąpienia posłańca. Bójka się dzieje w tym samym czasie, więc nie zwróciliście uwagi na brak muzyki, przynajmniej w trakcie. Najlepiej będzie, gdybyście napisali krótkie posty do padnięcia pierwszego ciosu, resztę załatwimy w docu. Chyba, że macie inny pomysł :)
- Oczywiście, warto zauważyć, że jest to sytuacja 3 pijaków na 3 graczy+wilk, więc zgodnie z tym, co pisałem w rekrutacji możecie po prostu opisać sposób, w jaki wygrywacie tą bójkę :) Jednak wolę doca, bo zależnie do sposobu, w jaki to rozegracie, mogą przyłączyć się inni, albo też mogą zlecieć się wykidajła. Odnośnie doca - jutro mnie nie ma, jak już pisałem.
- Nikt poza Gelidem nie zauważył nic, co by miało związek z sytuacją Arabelli.
- Jedynie Buredo i Yerban słyszeli przemowę posłańca.

- I ostatnia notka, personalna do Potacza. Słuchaj, wiem, że chcesz koniecznie mieć tego wilka zawsze i wszędzie przy sobie. Jednak zgodziłem się na tego wilka, powiedziałem ci, że przez większość czasu będzie to możliwe, zwłaszcza, jak już będziecie na północy... Więc nie ma powodu, żebyć musiał mimo to uskuteczniać wchodzenie z wilkiem do miasta! Ludzie nie lubią wilków. Po pierwsze, twoja postać jest w terenie, gdzie ludzie musieli wywalczyć swoje miejsce z naturą - i wybili wiele, wiele wilków, które często napadały też ludzi dla odmiany. Po drugie, na placu bawią się również dzieci - jak myślisz, czy rodzice małego dziecka nie zareagowaliby, gdybyś przeszedł obok ich dziecka z ogromnym psem bez kagańca i puszczonym luzem? Po trzecie, jak zamierzałeś wejść z wilkiem do karczm? A normalnie możesz wziąć psa i pójść z nim do pubu na piwo? Gdybym miał naprawdę oddawać tu jakiś realizm to ludzie nie wpuściliby ciebie z wilkiem do miasta, albo poszczuli wilka psami.

Naprawdę nie chcę tu jakichś niesnasek, zwłaszcza z tak błahym powodem, ale potraktuj to jako ostrzeżenie. Tym razem nic się nie stało i mam nadzieję, że się nie stanie, ale to, co napisałem w rekrutacji odnośnie zabijania postaci dotyczy też Twojego wilka. Jeżeli będziesz wystawiał go na takie ryzyko, jak to zrobiłeś teraz, prędzej czy później - zgodnie z rachunkiem prawdopodobieństwa - tak się stanie. Ludzie od zawsze nienawidzili wilków, polowali na nie, szczuli je psami - bo zabijały im zwierzęta, a czasem pewnie i dzieci. W miejscu takim jak Ostatni Bastion takie zachowania mogą być tylko silniejsze - a już zwlaszcza względem wilka, który nagle pojawił się zaraz przy ich chałupach.

Piszę to publicznie, zamiast na PW, żeby inni gracze mogli się wypowiedzieć. Nie zdziwiłbym się, gdybyś uznał, że się czepiam. Jeżeli inni też tak uznają, w co wątpię, to odpuszczę.

No i w żadnym wypadku nie jest to nic osobistego, ani też nie uwziąłem się na Ciebie i nie mam zamiaru za wszelką cenę zabić Ci tego wilka. Piszę to na wypadek, gdybyś tak pomyślał. Po prostu przyjęte przez Ciebie relacje ludzie-wilki są absolutnie nieprawdopodobne.

EDIT: Mam nadzieję, że moja folkowa muzyka przypadła Wam do gustu :)
EDIT 2: Przyciąłem trochę awatary Vernona i Yerbana. Teraz najszerszy jest chyba ten Gelida, ale w normie.

potacz 13-05-2012 12:28

Sam napisałeś, że żadnych straży nie ma. A tylko wykidajłowie. Ludzie wchodzą z bronią, zakapturzeni. Nota bene, chyba to bardziej komuś przeszkadza jak komuś widać tylko oczy i przypiętą przy pasie broń, prawda? Czy też trzech uzbrojonych drabów o gębach z koszmarów.
Poza tym, wilki były oswajane nawet w naszych czasach długo przed wynalezieniem wychodka, jako towarzysze polowań, stróże wiosek czy tymczasowych obozów. Nikomu nie zwraca się nawet w naszych czasach uwagi na to, że ktoś idzie z pitbullem bez kagańca na ulicy, prawda? A to, że ludzie się boją, że im to nie odpowiada, co w tym złego, co w tym nienormalnego? Nie boją się pocięcia czy obicia gęby, nie boją się ZUSu czy komornika? Oczywiście, że boją. A jakoś nikt tego "zagrożenia" nie likwiduje. A wilk wydaje mi się, że urasta w Twoim świecie do kwintesencji zła i nikczemności. W świecie gdzie porwania i morderstwa istnieją.

Z nutą ironii: czy w stworzonym przez Ciebie świecie nie oswaja się zwierząt?

Po drugie, wilki napadają, ale w większości na zwierzęta. A tych, zapewne, w dzikiej głuszy, do której przybyli ludzie i inne niziołki nie brak.

To nie są maszyny do zabijania, które polują na wszystko co się rusza, tylko wtedy gdy muszą jeść. I zazwyczaj to chore i słabe zwierzęta padają ich ofiarą. Przeżywają najsilniejsi, jak wiemy.
Stawiając na realizm w swoim świecie, akurat w tej kwestii Twoje założenia są nierealistyczne. W dodatku mój jest oswojony, więc wie jak się "zachować". A strach być musi.

Cytuję i odpowiadam: "Po drugie, na placu bawią się również dzieci - jak myślisz, czy rodzice małego dziecka nie zareagowaliby, gdybyś przeszedł obok ich dziecka z ogromnym psem bez kagańca i puszczonym luzem? Po trzecie, jak zamierzałeś wejść z wilkiem do karczm? A normalnie możesz wziąć psa i pójść z nim do pubu na piwo?"
"Ludzie od zawsze nienawidzili wilków, polowali na nie, szczuli je psami..."


1: Kto mówi że luzem, w ekwipunku który wysłałem, zaznaczyłem smycz. I napisałem w swoim poście, że idzie przy nodze.
2: A czy normalnie możesz wejść z do pubu z bronią czy nawet ze scyzorykiem? W tym świecie zaznaczałeś że jest obecna broń. A wilk to też moja broń. Która biega, je i śpi, jak my.
3: A skąd się wzięły psy, jak właśnie nie od oswojonych wilków?

Wilk nie jest wystawiony na większe ryzyko niż my wszyscy, bo właśnie jest ze mną i ja też będę go bronił. Rozumiem, że ustawianie posta pod taką postać z którą powiązany jest NPC może być trudniejsze, jednak taką postać odgrywam, a ustawianie wszystkich postaci stricte pod swoją wizję mija się trochę z celem, bo niedługo będziemy grali w wyreżyserowanym teatrze, a nie w RPG. Gdzie po to właśnie sami tworzyliśmy postaci jakimi chcieliśmy grać, ich charaktery, cechy, wygląd i zachowania. Na tym polega piękno RPG'ów.

Nie jestem przeciwny zmianom, nie chcę się z nikim kłócić, ale uparłeś się strasznie na tym, że w Twoim świecie nie ma miejsca dla zwierząt.

Darth 13-05-2012 13:32

Jeśli mogę się wtrącić do dyskusji, używanie przykładów naszych czasów jest, no mówiąc najzupełniej poważnie, błędne. W krajach północnych, jak Szwecja czy Rosja, wilki do tej pory są obiektem nienawiści. Całkiem niedawno, bo za czasów ZSSR, Rosjanie przeprowadzali na życzenie ludności wiejskiej regularny odstrzał wilków za pomocą broni maszynowej z helikopterów. Nóż czy miecz? Każdy może mieć nóż czy miecz. Wilk? Jeśli ten świat jest podobny do naszego to wilki mają reputację dzieciobójców. Oswojone wilki, no fajnie, ale jak banda spitych wieśniaków ma wiedzieć że oswojony? Nawet u nas, w regionach w których nie jest rozpowszechniona broń palna, zdarzają się ataki wilków na ludzi. Głównie dzieci. A w kwestii strachu, to tak, są zeznania chłopów z ZSSR którzy jako największe zagrożenie w miesiącach zimowych podawali głód i wilki. A to jest Mroźna Ponura Północ. Co znaczy że wilki zabijają wieśniaków setkami. Chyba że mamy tutaj klasyczne wilki północne. Znaczy się dwa metry w kłębie :) To wtedy liczba ofiar może sięgać kilku tysięcy.

Issander 13-05-2012 14:19

Dzięki za argumenty, Darth, ale chciałbym zaznaczyć, że nie miałem zamiaru pokazać, że wilki to zło, a jedynie, że tłuszcza w mieście ma prawo tak uważać. Nawet by i wilki były o wiele łagodniejszymi zwierzętami, to i tak znaleźliby się idioci, którym obecność wilka będzie przeszkadzać. Twoja postać powinna - moim zdaniem - dmuchać na zimne, a zachowuje się prowokująco.

A ludzie z bronią? Ludzie z bronią płacą za alkohol, wilki nie :) na północy w zasadzie każdy podróżnik ma broń i nikogo to nie dziwi. Jeżeli potrzebujesz przykładu ze świata, to na dzikim zachodzie ludzie wchodzili z rewolwerami do saloonów bez problemów.

potacz 13-05-2012 15:23

@Darth, proszę Cię w takim razie o przykłady zabójstwa dzieci przez wilki. Zaznaczam, że podałeś iż nawet teraz się takie zdarzają, więc podaj proszę aktualne. Bo akurat sprawą wilków się interesuję i ją śledzę, a takiego przypadku jeszcze nie odnotowałem. Choć zabijanie żywego inwentarza się zdarza.
To, że są groźne i ludzie się ich boją, to fakt. Ludzie boją się wszystkiego co nieznane. Ludzie boją się nawet psów.

Ja jednak będę obstawał przy swoim. Nie zrezygnuję z Wilka, było umawiane, że przy karawanie być nie może, ale w miasteczku mowy nie było. Jest to towarzysz mojej postaci i będę go bronił tak uparcie jak w tej dyskusji, ale jeszcze bardziej zajadle.

anchim 13-05-2012 15:28

e znacie jakieś sesje

Issander 13-05-2012 15:38

Jeżeli, jak piszesz, mowy o tym nie było, to może lepiej takie sprawy uzgadniać z MG ? :) rozchodzi się właśnie o to, co napisałeś: ludzie boją się wilków. Nikt Ci nie broni mieć wilka i mogłeś go zabrać nawet z karawaną, ale musisz się liczyć z tym, że ludzie się będą bać i mogą stosownie do tego strachu zareagować - tak jak ci,, którym Twój wilk nie spodobał się w karczmie. To wszystko. Niewygodnie się pisze na telefonie :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:16.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172