lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Fantasy (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/)
-   -   [komentarze i materiały] Z chłopa król... (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/11784-komentarze-i-materialy-z-chlopa-krol.html)

Fielus 07-10-2012 21:37

[komentarze i materiały] Z chłopa król...
 
Tak, to ja, a to temat z komentarzami i materiałami do sesji. Już teraz proszę, żeby na wstępie gracze zgodnie z własnym sumieniem zadeklarowali posiadaną ilość złota.
Poniżej tymczasem mapa krain, oraz informacje o bogach, bo te przydadzą się nam najpewniej najbardziej.
Poza tym, czy ktoś uważa, że potrzebny będzie nam w obecnej fazie gry google doc?



Cytat:

Napisał O krajach
> Galben (na mapie zajmuje stolicę oznaczoną żółtą koroną i ziemie do niej przyległe, w północno-zachodniej części mapy)
Stolica: Keltainen
Ustrój: Królestwo
Opis: Królestwo do niedawna rządzone przez króla Argeza. Na tyle silne, by obronić się przed ewentualnymi najeźdźcami, a jednocześnie dość zamożne, by prowadzić zyskowny handel morski i lądowy. W istocie handel i rzemiosło stanowią główne źródło dochodu Galben - wszystkie towary pochodzące z wydobycia muszą kupować od sąsiadów, ewentualnie zdobywać na drodze wypadów zbrojnych.

Miasta handlowe (od północy)
- Zyrion
- Riso
- Arvana

Porty (od wschodu)
- Port Fax
- Draga

Osady rolnicze (od wschodu)
- Tisum
- Jurgo

Forty (od północy)
- Fort Bridget
- Fort April
- Fort Ann


>Vertland (na mapie zajmuje stolicę oznaczoną zieloną koroną i ziemie do niej przyległe, w południowo-zachodniej części mapy)
Stolica: Grundburg
Ustrój: Księstwo
Opis: Niewielki kraj, słabo zaludniony i niezbyt silny. Główne wpływy do skarbu państwa zapewnia górnictwo (wydobycie metali i granitu), oraz handel towarami leśnymi (drewno, futra). Z Galben łączy Vertalnd dość luźny i nieufny sojusz - na ziemiach przygranicznych co rusz dochodzi do spięć.
Podległość Vertlandowi deklaruje również jedna wyspa, będąca jedynym bezpośrednim ośrodkiem handlu morskiego. Na wyspie wytwarza się żywność, której 40% przeznaczone zostaje na handel zagraniczny.

Port: Nixoh

Osada rolnicza: Mazurin

Osada górnicza: Geodia

Fort: Fort Leśny

> Szwarcja (na mapie zajmuje stolicę oznaczoną czarną koroną i ziemie do niej przyległe w centralnej części mapy)
Stolica: Froxis
Ustrój: Federacja
Opis: Duże państwo, które swoją potęgę zbudowało na licznej armii i handlu żywnością. Jest federacją miast-państw, które w dawnych czasach złączyły wspólne interesy. W późniejszych latach egzystencji federacja Szwarcji rozszerzała się kilkakrotnie o jedno czy dwa miasta, aż do postaci dzisiejszej.

Miasto handlowe: Ogg

Forty (od wschodu)
- Fort Wschodni
- Fort Borsuczy
- Fort Central
- Fort Kamienny (bardziej na północ)
- Fort Graniczny (na południu, przy granicy z Vertlandem)

Oazy (od północy)
- Fegra Oasis
- Lagda Oasis
- Midrit Oasis

Osady rolnicze (od wschodu)
- Amur
- Port Cinq
- Ustronie

> Krwen (na mapie zajmuje stolicę oznaczoną czerwoną koroną i ziemie do niej przyległe, w północno-wschodniej części mapy)
Stolica: Rotborg
Ustrój: Księstwo
Opis: Niewielkie księstewko na północnym wschodzie, mogące poszczycić się silną, karną armią i niezrównaną flotą. To marynarze z Krwenu kontrolują sytuację na okalających kontynent morzach, przynajmniej w części świata, którą omawiamy.

Porty (od wschodu)
- Port Landa
- Port Larxenne

Forty (od wschodu)
- Fort Wielki Mare
- Fort Wniebowstąpienia

> Wyspa Rouge (na północnym wschodzie, stolica z różową koroną)
Stolica: Warna-Jambu
Ustrój: Królestwo
Opis: Gdyby nie niedobory żywności, wyspa Rouge byłaby samowystarczalna. Niestety, nieodpowiednia gleba zmuszają mieszkańców do intensywnej wymiany handlowej z Galben i Krwen. Na wyspie kwitnie rzemiosło, towary z Rouge są bardzo cenione, a co za tym idzie - bardzo drogie. W cenie również są wydobywane tam marmury i metale.

Miasta handlowe (od wschodu)
- Pellenor
- Wendgander

Porty (od północy)
- Port Pico
- Port Nadu

Osada górnicza: Wax

Oaza: Faras Oasis

Niepodległe miasta na wyspie są określane jako Port Uboczny i Bandycka kopalnia.

Cytat:

Napisał O bóstwach
Rasy rozumne oddają boską cześć trzem bogom, z których każdy ma swoje atrybuty i łaski.

- Symrion, zwany Posłańcem. Roztacza boską opiekę nad wojownikami, wędrowcami, kurierami i łowcami. Jego atrybutami są złoty miecz i słońce. Patronuje zakonom rycerskim, a jego kapliczki tradycyjnie ustawia się w pobliżu rozdroży. Kapłani służący Symrionowi mogą wzywać jego łaski i przy jej pomocy uleczać, a także rozpraszać ciemność i niszczyć jej stworzenia.

- Sidorios, zwany Chciwcem. Roztacza swoją opiekę nad złodziejami, bankierami, żebrakami, przestępcami, karczmarzami, pijakami, najemnikami i biedakami. Jego atrybutami są moneta i oko. Jego kapliczki zwykle stoją na tyłach karczm, zamtuzów i lokali bankowych. Kapłani służący Sidoriosowi mogą wzywać jego łaski i przy jej pomocy odnajdywać zagubione przedmioty i osoby, odnajdywać drogę kiedy jest się zgubionym, oraz udzielać błogosławieństwa pomagającego zwyciężać w grach.

- Marla, zwana Panią. Pod jej opieką są kobiety i małżeństwa, a także domy rodzinne i sierocińce. Szczególną łaską cieszą się także aptekarze i cyrulicy. Jej stan kapłański składa się zazwyczaj z kobiet. Łaski Marli pozwalają jej kapłankom zjednywać sobie ludzi, leczyć poważne choroby i zranienia, a także odnajdywać drobne przedmioty - np. biżuterię.


MTM 08-10-2012 23:45

No, już się bałem, że nasz Mistrz zapomniał o tym jakże ważnym temacie.

Nie pamiętam już, jaki u Ciebie panował system monetarny. Ogólnie moja postać jest bardzo uboga.

Boga! Prawie o tym zapomniałem. W sumie nawet przy rekrutacji nie zaznaczyłem wiary mojego krasnala. Proszę o wybaczenie. Tak czy owak, bóstwo nie ma większego wpływu na 'Beczkę'. Jednak gwoli ścisłości, Sidorios jak najbardziej mi odpowiada.

G. Doc jest przydatnym narzędziem, to prawda, ale wolałbym jak najmniej z niego korzystać. Tzn. nie pisać całych postów w doc'u, tylko komunikować się co do szczegółów wydarzeń i ich kolejności.
W tym etapie? Przynajmniej ja nie widzę żadnych powodów.

Sivilar 09-10-2012 17:12

Doc nie jest teraz konieczny. Przyda się, gdy będziemy pisać dialogi między sobą, a do tego jeszcze kawał czasu.

Bogowie? Czuję, że na tym polu dojdzie do kilku konfliktów, bo mam "niewiernego", ale o tym może później.

Mógłbyś przypomnieć jak wygląda system monetarny, bo tak w ciemno to trochę ciężko ocenić ile moja gadzina ma przy sobie :)

Fielus 09-10-2012 21:31

Dla ułatwienia sprawi czarodziejską różdżką MG, by we wszystkich krajach panowała jednaka waluta.
100 miedzianych koron równe będzie 1 talarowi, a 1000 talarów stanowić będzie równowartość jednego florena.
Gwoli jasności, chleb można dostać już od dwóch koron.

Cao Cao 15-10-2012 12:29

Hej, Hej wszystkim.

Dziś postaram się odpisać !

Jeśli chodzi o doca to z pewnością później się przyda, aczkolwiek puki co - niema takiej potrzeby !

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy !

Ravenz86 21-10-2012 18:18

Ja ze względu na przedłużającą się chorobę jestem zmuszony odpisać później, dzisiaj dopiero odstąpiła mnie wysoka gorączka i mam jako taką możliwość napisania kilku słów bez dolegliwości związanych z chorobą. Przypuszczam że w przyszłym tygodniu odpisze

MTM 22-10-2012 19:07

Ja chciałem tylko podkreślić, że o sesji nie zapomniałem - po prostu ostatnio wolny czas poświęcam innym szczytnym celom (jak ratowanie galaktyki w Star Wars: Knights of the Old Republic :P).

Jednakże powoli zbieram się do kupy. Myślę, że przed weekendem można liczyć na mój odpis.

Fielus 29-10-2012 18:32

Dzisiaj post, chłopaki. Zamieszczę, gdy tylko ogarnę parę rzeczy.

Cao Cao 29-10-2012 19:04

Czekamy mistrzu !

Mam nadzieje że galaktyka uratowana a reszta towarzystwa już zdrowa ! :)

Pozdrowionka

Fielus 29-10-2012 19:10

Damy radę z maks. 10 dniowymi turami (w sensie od mojego do mojego postu)?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:13.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172