lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Fantasy (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/)
-   -   [komentarze] Bójka w karczmie "Barani łeb" (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/14311-komentarze-bojka-w-karczmie-barani-leb.html)

dzemeuksis 15-06-2014 15:05

@Agape
Doskonale, wszystko się zgadza. Zatem:
  1. +3 z postawy szybkiej
  2. +2 ze sztuczki, która jak najbardziej ma zastosowanie
  3. - 2 z rzutu kośćmi
  4. - 2 za trudność testu (czyli zadanie jest trudne - tak ustalam, ponieważ rozpoczynająca się zadyma sprzyja pomyłce - mogłabyś np. z nerwów złapać za nogę inną niż obluzowana, czy coś)
Zatem, jak łatwo policzyć, w wyniku jest: +1, czyli zwykły sukces, ergo osiągasz swój cel.

Oznacza to, że na twojej karcie postaci pojawił się nowy aspekt: Mam nogę od krzesła i nie zawaham się jej użyć. Masz jedno darmowe wywołanie tego aspektu (+2 do podejmowanej akcji) oraz - dopóki będzie on w grze - możesz (jak każdy inny aspekt) wywoływać go poświęcając punkty losu, by zyskiwać +2.

@Anonim, za chwilkę.

dzemeuksis 15-06-2014 15:20

@Anonim

Cytat:

Napisał Anonim (Post 503324)
Odpowiedz na następujące pytania:
1. Ile mam punktów losu i za co mogę je dostawać?
2. Czy duży podstęp Ungubasza sprawia, że z łatwością obroni się przed krzesłem, gdy to jest podstęp?
3. Nawet jeżeli Shackleton schowa się za filarem to deklaracje są jawne - czy to nie umniejsza roli podstępności? W końcu i tak wszyscy wiedzą kto rzucał, a Python ma powód, żeby się mścić (nawet jeżeli Ungubasz nie ma).
4. "wymuszałaby na postaci z punktu widzenia taktyki mniej korzystne zachowanie" - w sensie dla Ungubasza? Czy Shackletona? Nie rozumiem tego fragmentu.

  1. Trzy, jako i w karcie stoi. ;) Dostawać możesz za wymuszenia aspektów na Twojej postaci. Wymuszenie polega na zmuszeniu Twojej postaci do niekorzystnego postąpienia, ale za to zgodnego z jej aspektem lub aspektem sytuacyjnym mogącym mieć na nią wpływ. Jeśli zostanie zaproponowane wymuszenie możesz się zgodzić i dostać za to punkt losu (możesz też sam się o punkt losu upomnieć w sytuacji gdy świadomie robisz coś niekorzystnego, za to zgodnego z aspektem) lub odmówić i postąpić po swojemu, ale to kosztuje punkt losu.
  2. Raczej nie. Teoretycznie mogłoby się tak zdarzyć - ale wtedy sposób obrony przed lecącym krzesłem musiałby być podstępny. Nie chcę tutaj przesądzać i opierać się na mojej ułomnej wyobraźni, ale nie wyobrażam sobie, jak można się podstępnie obronić przed nadlatującym krzesłem. Niemniej pałeczka będzie po stronie Ungubasha i tylko on nam może na to pytanie odpowiedzieć. ;)
  3. Mechanicznie tak generalnie niczego nie umniejsza, ale ciężko to tak pokrótce wytłumaczyć - to wynika generalnie z działania całej mechaniki. Niemniej jeśli bezpośrednio po takiej deklaracji Ungubash by zadeklarował atak na Twoją postać, to raczej bym na to nie pozwolił, jeśli by tego wystarczająco sensownie nie uzasadnił. W każdym razie jeśli się na to zdecydujesz (tzn. na użycie postawy podstępnej) i skrycie się w cieniu wbrew sobie, to dla mnie Ungubash nie będzie wiedział, kto go zaatakował. Pythonowi natomiast lobotomii nie przeprowadzę. ;)
  4. Chodzi o Twoją postać. Patrz to, co napisałem pod 1, ale też zamiast nieudolnie tłumaczyć, może zacytuję zasady: Jeśli znalazłeś się w sytuacji, gdy posiadanie lub przebywanie w pobliżu pewnego aspektu może uczynić życie twojej postaci bardziej dramatycznym lub skomplikowanym, każdy z grających może wymusić ten aspekt. Możesz nawet wymusić ten aspekt na sobie.
Jeśli dalej coś niejasne, to pisz.

rudaad 15-06-2014 15:52

Dajcie mi proszę link do tego generatora kości, z którego tak ładnie wszyscy powklejali wyniki rzutów. Też dokleję! :D

Agape 15-06-2014 16:19

To są kostki tutejsze forumowe. Wejdź do tematu sesji i popatrz na swój post, na dole obok "Edytuj" powinien być przycisk z kostką. Kliknij, wpisz ile kości, ile ściennych, kliknij "Dodaj", a potem "Zapisz" i gotowe. :)

rudaad 15-06-2014 16:21

Tia, zrąbana klawiatura i o to efekt :/ Jeśli mógłbyś dzemeuksis ciulnij tam za mnie.

dzemeuksis 15-06-2014 19:28

@rudaad

Jeśli dobrze rozumiem, zdecydowałaś się rozegrać to w ramach jednej akcji i jest to atak (nawiązanie do prywatnych wiadomości). Rzut niestety wyszedł słabo: +, -, -, 0, co po zbilansowaniu daje -1, do tego dochodzi z postawy +1, czyli wychodzi okrągłe zero.

Szukając możliwości podbicia wyniku, szynkwas, który odgrywa tu dużą rolę jest aspektem sytuacyjnym (wszystkie wymienione są w "spojlerze" w pierwszej wiadomości wątku sesji na dole). W związku z tym jeśli zdecydujesz się poświęcić punkt losu, to wynik zwiększy się +2. Decyzję możesz podjąć do czasu, gdy Huan rzuci kośćmi w akcji obronnej.

Ostateczny efekt ataku zależy od rzutu obronnego Huana, więc co dokładnie z tego wyjdzie, to się dopiero okaże.

dzemeuksis 15-06-2014 19:55

@wszyscy

Mała prośba, nieuzgodnione i/oraz nie wynikające z mechaniki światotworzenie jest niewskazane. Zauważcie przykładowo, że akcja Mercedes skutkująca "stworzeniem" broni w postaci nogi od stołu wymagała skutecznego testu uzyskania przewagi. Na pozamechaniczne światotworzenie mogę przymknąć oko tylko jeśli nie "narusza" innego gracza, ale z takiego światotworzenia zysków mechanicznych i tak żadnych nie będzie. Jeśli komuś zależy, żeby były, niech zastosuje akcję uzyskania przewagi i w jej ramach "światotworzy".

Anonim 15-06-2014 19:56

OK, dałem punkt losu, żeby jednak schować się. Nie wiem czy to będzie się opłacało na dłuższą metę.

rudaad 15-06-2014 20:26

KK, barmanka była znudzona i chciała go postraszyć, jak miało być zero to jest zero ;) Uwagi z PW uwzględniłam w poście wg prośby.

Campo Viejo 15-06-2014 21:13

Jeśli to nie problem, to MG zgłoś Opowi, żeby zmienił któryś z tytułów z dopiskiem "sesja" lub "komentarze", bo mi sie merda za każdym razem, gdy chcę wejść do tego czy tego wątku :) Oba tematy nazywają sie identycznie.

U Huana akcja obronna. Pojawia się i znika jeśli kości się uśmiechną. Nie wydaje punktów losu.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:19.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172