Acha! Czyli po obronie, jeśli nie deklarowało się wcześniej ataku, można jeszcze wykorzystać turę do zadania ciosu! :D Teraz rozumiem! Wybaczcie wszystkie głupie, prostackie i typowo babskie pytania, ale mam problem z ogarnięciem tego wszystkiego. Niestety głównie w ST grywam i sesja tego typu jest dla mnie całkowicie nowym doświadczeniem. |
Dokładnie tak. Można zaatakować, albo uzyskać przewagę (lub wykonać dowolną inną z czynności dozwolonych w fazie zaczepnej, wymienionych w pierwszej wiadomości tego wątku). Uzyskiwanie przewagi może z pozoru wydawać się zmarnowaniem ataku, ale tak nie jest, bo potencjalne darmowe +2 (albo nawet +4 przy imponującym sukcesie) w kolejnej akcji, to w tej mechanice naprawdę duży bonus. Co więcej, nie jest tak, że odsłaniamy się na atak innych, bo uzyskanej przewagi nie musimy chomikować do naszego ataku, tylko - w razie potrzeby - możemy użyć chociażby chwilę później do obrony. Zamieszanie z rozdzieleniem fazy zaczepnej i fazy obronnej wprowadziłem ja sam i nie tylko Tobie się to miesza. Na przyszłość będę wiedział, jak inaczej do tego podejść, żeby nie zamiąchać. |
To chyba będzie szybkie zyskanie przewagi vel pijany mistrz. Cytat:
Cytat:
Ślijcie smsy na Bojana! |
Cytat:
|
@Stalowy Rzut -1, +2 z widowiskowej i byłoby za mało, ale +2 ze sztuczki ratuje sytuację na tyle, że przeciwko standardowej trudności +2 odnosisz sukces, więc zyskujesz aspekt Nogi zmiękły moim przeciwnikom z jednym darmowym wywołaniem. @Marrrt Rzut +1, postawa szybka +1, sztuczka podbija +2, razem 4, czyli sukces. Zyskujesz aspekt Trunek dodał mi animuszu z jednym darmowym wywołaniem. @wszyscy Zdaje się, że chyba wszyscy już wykorzystali swoje akcje zaczepne i nie wiszę z żadnym rozstrzygnięciem. Niemniej jednak zgodnie z harmonogramem turę podsumuję jutro i wówczas otworzę nową. |
Tura IV start! Można zaczynać odpisy w ramach czwartej tury. Trzecią turę wszystkie postacie przetrwały w komplecie aczkolwiek niektóre z nich trochę poobijane. Czas dla graczy w tej turze upływa w sobotę o 8:00. Ewentualnie ciut dłużej - mój odpis pewnie będzie i tak dopiero w niedzielę. W trakcie trzeciej tury pojawiały się i znikały nowe aspekty i okazje. Pisałem o nich w komentarzach i nanosiłem na karty postaci. Dla przypomnienia lista tych, które są aktualne:
Pozostałe aspekty osobiste w kartach postaci w wątku rekrutacji a sytuacyjne niezmiennie w pierwszym poście wątku sesji. Kilka słów o niestosowanym, jak dotąd, wymuszaniu aspektów - może kogoś zaciekawi i będzie chciał skorzystać. Wymuszenie aspektu jest akcją darmową i może ją zaproponować każdy w dowolnym momencie. Wymuszenie polega na zaproponowaniu niekorzystnego z punktu widzenia mechaniki/taktyki zachowania postaci, będącego jednak w zgodzie z jakimś jej aspektem (w praktyce najczęściej utrapieniem) i przede wszystkim interesujące fabularnie w danym momencie. Gracz akceptujący wymuszenie, otrzymuje punkt losu. Jeśli natomiast wymuszenie jest w oczywisty sposób celne, a gracz woli jednak postąpić po swojemu, to musi się wykupić punktem losu. |
Dla mnie wymuszenia za skomplikowane na razie, więc tylko pytanie: Skoro nogi Ricie zmiękły od wrzasku staruszka, to ma sens brak ataku i zadeklarowanie tlko zyskania przewagi? Jeśli tak, to na co ja mam niby rzucać? :D |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
Anonim, ale pamiętasz, że stół już teraz nie zastąpi broni dwuręcznej, żebyś mógł dostać bonus ze sztuczki? Tam rzut był za słaby żeby stworzyć aspekt i miałeś tylko okazję, która właśnie minęła wykorzystana w tym poprzednim ataku. Rzut masz tym razem dobry, postawa siłowa, razem 5. Możesz rozważyć podbicie punktem losu za stół (aspekt, broń improwizowana, wyewoluował z okazji "broń dwuręczna" - fabularnie można to tłumaczyć, że osłabiłeś chwyt, albo kawałek stołu się odłupał i już jest niewyważony). Deklaracja może zostać, bo nikt Ci nie broni straszyć ludzi szaklajacym atakiem nawet jeśli robisz zwykłe p...e. |
@rudaad Myślę, że przyszedł czas na twoją sztuczkę, w końcu ciągle coś tu Ci niszczą a akcję można uznać za pomysłową. Razem z rzutem daje to imponujący sukces, więc zyskujesz aspekt Dzierżąc rzeźnicki pieniek z dwukrotnym darmowym wywołaniem. @Python Rzut +1, postawa ani chybi widowiskowa +2, zwykły sukces, zyskujesz aspekt Siedząc na ławie z widelcem i kuflem z darmowym wywołaniem. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:36. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0